Ajuntament de Terrassa

Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge
Seu Electrònica » Tràmits » Alta al Registre de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques

Alta al Registre de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques


És la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques de la Generalitat de Catalunya, qui s'encarrega de tramitar els expedients de sol·licitud de registre de les entitats, així com les modificacions posteriors i baixa de les mateixes.


» Més informació a la pàgina de la Direcció

Com es pot tramitar

Presencialment
Oficina d'Afers Socials i Famílies de Terrassa - Ca n'Aurell - Ca del Doctor Ullés, 98 ( 08224 Terrassa)
Oficina d'Afers Socials i Famílies de Terrassa - Les Arenes - Ca del Matagalls, 1 ( 08227 Terrassa)

Qui el pot demanar?

Qualsevol associació o entitat sense ànim de lucre

Documentació que cal presentar

  • Imprès de sol·licitud de la Dir. Gral. de Dret i d'Entitats Jurídiques (vegeu apartat d'impresos) (original)
  • Acta fundacional original i dues còpies signades per tots els socis i totes les sòcies (original i còpia)
  • Estatuts de l'entitat (original i còpia)
  • Escriptura de propietat de la finca si l'entitat té propietats immobles (original i còpia)

En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.

Impresos

  • Model d'Acta fundacional d'entitats o associacions ciutadanes
    imprès
  • Model d'inscripció al Registre de Dir. Gral. de Dret i Entitats Jurídiques
    imprès

Servei responsable

Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques
Ca Pau Claris, 81 (08010 Barcelona)
Telèfon: 933 164 100
dgdej.dj@gencat.cat

Observacions

Cal que la futura associació o entitat elabori uns estatuts. Aquest document és el que marca el funcionament legal de l'entitat. És molt important que feu constar, explícitament als estatuts, que sou una entitat sense ànim de lucre.

També podeu sol·licitar la inscripció en el Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes de l'Ajuntament de Terrassa (RMEAC), mentre espereu resposta de la Generalitat i, tindrem la vostra informació en tràmit (vegeu tràmits relacionats)

Així mateix, cal que demaneu el NIF de l'entitat a:
Oficina d'Hisenda de Terrassa, al C/ Vinyals, 17, 93 780 23 22

Al temps que sol·liciteu el NIF cal que demaneu, si és que us interessa, estar exempts de declarar l'IVA.

 
 

Normativa

Tràmits relacionats

INFORMACIÓ EN UN "CLIC"


Admesos i exclosos a escoles
Verificació de documents signats digitalment
Presentació de factures electròniques
Tauler d'anuncis i edictes
Site (Sistema integrado TablonEdictal BOE)
Notificació electrònica

Atenció al ciutadà

ATENCIÓ AL CIUTADÀ Escoltem les teves opinions

Ajuntament de Terrassa

Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa (Barcelona)
Tel. 93 739 70 00 / Tel. informació: 010 / 900 922 010 (fora de Terrassa)