Informe d'arrelament social a Catalunya
L'informe d'arrelament social a Catalunya, emès per la Secretaria d'Igualtats, valora la permanència a l'Estat espanyol, els mitjans econòmics, els vincles familiars, les competències lingüístiques bàsiques i el coneixement de la societat catalana a través de la realització de cursos i la participació en activitats i xarxes socials. L'informe serveix per tramitar l'obtenció de l'autorització de residència temporal per circumstàncies excepcionals.
L'elaboració de l'informe a Catalunya és competència de la Generalitat de Catalunya, però l'Ajuntament de Terrassa registra la sol·licitud de la persona interessada i empadronada al municipi, revisa la documentació, realitza una entrevista de forma presencial de valoració de les competències lingüístiques (català i castellà) i n'elabora una proposta d'informe. Per a qualsevol consulta sobre aquesta tramitació pot contactar-se amb el Servei de Ciutadania de l'Ajuntament de Terrassa.
El servei requerirà quina documentació original s'ha de presentar el dia de l'entrevista.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Tota persona estrangera no comunitària empadronada a Terrassa, major d'edat o major de 16 anys (amb l'autorització del seu representant legal), que hagi entrat en territori espanyol com a mínim 3 anys abans de la sol·licitud i sense permís de residència o amb permanència autoritzada per estudis o protecció internacional, o la persona que la representi legalment.
Requisits per sol·licitar el permís de residència i/o treball per arrelament social a l'Estat espanyol
Documentació que cal presentar
- Sol·licitud d'informe d'arrelament social a Catalunya - INF02 (original)
És important que la sol·licitud estigui degudament emplenada i signada i que s'aporti la documentació requerida en cada cas.
Si no és així, es farà un requeriment a la persona titular, o a la persona que la representi legalment, per esmenar la sol·licitud en un termini màxim de 10 dies mitjançant la Presentació d'instancies i documentació al Registre General de l'Ajuntament (consulteu tràmits relacionats)
Acreditació d'identitat
- Passaport de la persona sol·licitant, en vigor (només còpia de les pàgines on hi figuren les dades personals i de caducitat del document). (original)
- Certificació consular de renovació del passaport en cas de tenir el passaport caducat o a punt de caducar per tal d'acreditar que la renovació està en curs. (original)
Acreditació de residència
- Certificat/s històric/s del Padró Municipal d'Habitants d'altre/s municipi/s del territori espanyol per acreditar un mínim de 3 anys de padró continu, anteriors a la data de la presentació de la sol·licitud, (només per a persones que han residit en altres municipis del territori espanyol durant els darrers tres anys) (original)
- Document públic i/o privat que acrediti la residència en territori espanyol , per a persones que han estat de baixa del padró més de 120 dies durant els 3 anys de padró continu. (original)
Acreditació dels mitjans econòmics
- Oferta de contracte laboral (*), mínim d'1 any de durada i amb un sou igual o superior al salarí mínim interprofessional (SMI), signat amb data actual (original)
(*) Situacions d'exempció de contracte de treball i documentació a presentar:
- Projecte de negoci validat amb la descripció de l'activitat econòmica per compte propi , o bé (original)
- Certificat bancari de la percepció d'ingressos mensuals que suposin el 400% de l'IPREM brut mensual en els darrers 12 mesos, en cas de persones sense contracte de treball però amb recursos econòmics suficients, o bé (original)
- Informe d'una entitat social que empari a la persona sol·licitant detallant la cobertura assistencial i el compromís durant mínim 1 any (quantitat mínima del 100% de l'IPREM brut mensual), o bé (original)
- Contracte de treball del familiar resident legal, de qui depèn la persona sol·licitant (només cònjuge o parella de fet registrada o parella amb fills en comú, pare o mare o fill/a) (1) (original)
(1) En aquest cas també cal aportar:
- Targeta d'identitat d'estranger (NIE) del familiar de qui es depèn (original)
- Certificat de matrimoni del Registre Civil , o bé, (original)
- Certificació d'inscripció en el Registre d'Unions Consensuals (només per inscripcions fetes fora de l'Ajuntament de Terrassa), o bé, (original)
- Certificat de parella de fet emès per una notaria, o bé, (original)
- Llibre de Família , o bé, (original)
- Certificat de naixement del Registre Civil (original)
- Rebut última nòmina del familiar de qui es depèn (original)
Acreditació dels vincles familiars amb persones residents a l'Estat espanyol
- Document d'identitat del/de la familiar (original)
Acreditacions formatives, de col·laboració en xarxes socials i de competències lingüístiques
- Certificat de participació en programes d'inserció sociolaboral i/o culturals (original)
- Carnet d'associat/da a organitzacions, entitats, ONGs, biblioteques , etc. (original)
- Certificat d'associat/da a organitzacions, entitats, ONGs , etc. o bé (original)
- Certificat de participació en voluntariats (original)
- Certificat de cursos de coneixement lingüístic per acreditar la competència lingüística. (original)
Durant l'entrevista es valora el grau de comunicació en català i castellà. En cas d'entendre i parlar les dues llengües no és obligatori aportar cap certificat lingüístic.
Els certificats que s'aportin han d'incloure, obligatòriament, la següent informació: nom i cognoms de l'alumne/a, nom i CIF de l'entitat que l'imparteix, data, signatura i càrrec de qui certifica el curs i nombre d'hores. En cas contrari no es tindran en compte.
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
Per part de l'Ajuntament, el temps per elaborar el document proposta és de 30 dies hàbils a comptar des de la data de presentació de la instància, sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Per part de la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, el termini màxim per emetre i notificar l'informe és de 30 dies hàbils a comptar des de la data de recepció del document proposta.
Impresos
-
Sol·licitud d'Informe d'arrelament social a Catalunya - INF02 (cat)
imprès -
Solicitud de informe de arraigo social a Cataluña - INF02 (cast)
imprès - Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
Servei responsable
Direcció General de Migracions, Refugi i Antiracisme
Ca Foc, 57 A (08038 Barcelona)
Telèfon: 938 574 000
Observacions
Més informació Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya .
Per rebre informació i assessorament sobre temes d'estrangeria es poden adreçar a:
CITE - CCOO
correu electrònic: cite@ccoo.cat
Telèfon: 93 780 75 62
AMIC - UGT
correu electrònic: amic@associacioamic.cat
Telèfon: 93 780 93 66
Informació actualitzada el dia 31-10-2022