Revisió de la quota a les escoles bressol municipals
De manera excepcional i justificada, quan es produeixi un canvi substancial de la situació econòmica de la família, que pugui justificar una modificació en el tram de tarificació social que té assignat, es podrà revisar la seva situació.
El Ple de l'Ajuntament de Terrassa va aprovar el nou sistema de tarificació social per les escoles bressol municipals, que comportarà que les famílies paguin més o menys segons el seu nivell d'ingressos.
La revisió de la quota es podrà fer una sola vegada al curs i es presentarà durant el mes de gener 2024.
L'Ajuntament de Terrassa podrà revisar, quan ho consideri oportú, les quotes d'alumnes, per adaptar-les als possibles canvis de situació econòmica de les famílies.
Les revisions s'aplicaran a partir de la data en que es fa la sol·licitud (és a dir, gener 2024). En cap cas seran amb caràcter retroactiu.
Més informació escoles bressol
- Tarificació social per infants curs 2023-2024
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Famílies dels infants que assisteixen a les escoles bressol municipals on s'hagi produït una variació en el seu nivell d'ingressos.
Documentació que cal presentar
- Declaració jurada de la meva unitat familiar (original)
- Informe de vida laboral (original)
- Rebut de nòmina de novembre i desembre de 2023, en el cas de persones assalariades (original)
- Justificant de pagament /s fraccionats -IRPF- (tots els de l'any 2023), en el cas de persones autònomes (original)
L'Ajuntament de Terrassa comprovarà les dades consignades en aquesta sol·licitud en les bases de dades pròpies i d'altres administracions, sempre que s'autoritzi expressament.
En cas de no autoritzar la consulta, s'haurà de presentar la següent documentació:
- Títol de família nombrosa (original)
- Títol de família monoparental (original)
- Certificat d'inscripció del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) (original)
- Certificat de prestacions per desocupació del Servicio Público de Empleo (SEPE) (original)
- Certificat de l'INSS , en el cas de percebre prestacions socials públiques (original)
- Certificat del reconeixement de discapacitat de la persona que al·legui aquesta condició, emès pel Departament de Benestar Social i Família. (original)
- Certificat de prestacions de la Renda garantida de ciutadania (original)
En cas d'alumnes amb pares en situació de separació o divorci:
- Sentència de Separació i/o Divorci , pàgina a on consta l'import de la pensió. (original)
- Extracte del compte corrent , últim, de l'ingrés de la pensió per separació o divorci (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
S'informa que d'acord amb la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, l'Ajuntament de Terrassa realitzarà la consulta de les dades de renta vigent a l'Agència Tributària de la persona sol·licitant, així com de la unitat familiar i de les persones residents en el mateix domicili, quan el procediment ho requereixi per tal de resoldre la present sol·licitud.Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Termini de presentació
Del 01-01-2024 al 31-01-2024
Compromís en el termini de resolució
45 dies
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Servei Escoles Bressol Municipal
Ca de la Rasa, 24 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 081
escoles.bressol@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 27-12-2023