Targeta d'arma de 4a. categoria
Per dur i utilitzar fora del domicili les armes de 4a. categoria (armes d'aire o gas comprimit), és necessari la tramitació del permís i l'obtenció de la targeta d'armes, que sempre ha d'acompanyar l'arma concreta.
Targeta d'armes tipus A: Carrabines i pistoles de tir semiautomàtic i de repetició, i revòlvers de doble acció, accionats per aire o altre gas comprimit no assimilats a escopetes (airsofl, paintball...). De la categoria 4.1 es pot documentar un màxim de 6 armes durant un període de vigència de 5 anys.
Targeta d'armes tipus B: Carrabines i pistoles, d'ànima llisa o ratllada; i revòlvers d'acció simple, accionats per aire o altre gas comprimit no assimilats a escopetes (airsofl, paintball...). El període de vigència de les armes de la categoria 4.2 és permanent i el número il·limitat.
Mitjançant aquest tràmit es pot sol·licitar permís per dur i usar armes d'aire i de gas comprimit, la renovació del permís, el duplicat de la targeta, la cessió o la baixa l'arma.
El servei responsable abans d'iniciar la tramitació de la sol·licitud del permís d'obtenció o renovació de les targetes d'armes d'aire o gas comprimit, comprovarà que s'hagi fet efectiu el pagament de la taxa corresponent
El formulari s'ha de signar electrònicament. En cas de no disposar de certificat electrònic personal (idCAT, DNIe...) es pot obtenir identificació i signatura a través de l'idCAT mòbil . Aquest sistema permet donar-se d'alta de forma immediata.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Qualsevol persona major d'edat empadronada a Terrassa, o menor d'edat de més de 14 anys amb autorització del pare, mare o tutor legal. La persona sol·licitant no ha d'estar inculpada ni condemnada en cap procediment penal, de responsabilitat civil o sancionada administrativament en matèria d'armes.
El tràmit de sol·licitud el pot fer qualsevol altra persona que no sigui la persona interessada, sempre i quan acrediti la representació legal, porti el DNI de la persona sol·licitant i tota la documentació necessària signada per aquesta.
Documentació que cal presentar
- Sol·licitud de la targeta d'armes (original)
- Factura de compra de l'arma , on consti les dades, la categoria i el número de sèrie, o bé, (original)
- Declaració de no disposar de la factura de compra de l'arma ,o bé, (original)
- Contracte de compra venda o de cessió de l'arma , si és el cas (original)
- Justificant d'una armeria autoritzada per armes no registrades correlativament pel fabricant, en cas d'armes tipus airsofl o paintball, on consti el número assignat i gravat. (original)
- Autorització per tramitar persones menors a partir de 14 anys signada per un dels progenitors o tutor legal, i si és el cas (original)
- Document d'identitat de la persona que autoritza. (còpia)
L'original de les matrius de les targetes d'armes , degudament emplenades, s'hauran d'entregar en el moment d'anar a recollir presencialment la notificació del decret. L'entrega es farà en les dependències de la Policia Municipal, en horari d'oficina
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Any 2024: 17,85 euros
La taxa s'ha de fer efectiva un cop presentada la sol·licitud per a la tramitació del permís per a l'obtenció o renovació de la targeta per a l'ús i la tinença d'arma de 4a. categoria juntament amb la documentació requerida mitjançant el tràmit Pagament de la taxa per la tramitació de la targeta d'arma de 4a categoria
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
4 setmanes
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
- Sol·licitud de la Targeta d'arma de 4a categoria (per a la tramitació presencial)
- Declaració de no disposar de la factura de l'arma
- Autorització per tramitar persones menors a partir de 14 anys
Servei responsable
Policia Municipal
Av de les Glòries Catalanes, 3 (08223 Terrassa)
Telèfon: 937 805 555 - - 092 (urgències) - - 900 770 092 (telèfon gratuït 24 h. per comunicar comportaments vandàlics anonimament)
SGPM@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 9-2-2024