Traspàs de la llicència dels mercats municipals alimentaris
Les persones titulars de llicències dels Mercats Municipals poden traspassar les seves unitats comercials, de serveis o departaments auxiliars a un/a nou/va titular, que l'adquirirà pel temps restant de llicència i per la mateixa tipologia de venda, tot i que aquesta pot ser ampliada i/o modificada posteriorment.
En el cas de traspàs de llicència d'un departament auxiliar, caldrà que el/la nou/va titular tingui una unitat comercial o de serveis en actiu en el mateix mercat.
La transmissió de la llicència d'ocupació de les unitats comercials i de serveis, i dels departaments auxiliars dels mercats alimentaris requereix de l'autorització prèvia de l'Ajuntament.
Les persones que intervenen en la transmissió de la llicència, necessàriament, ho han de comunicar per escrit a l'Ajuntament. La NO comunicació de la transmissió serà considerada falta molt greu i comportarà la pèrdua de la llicència.
Les persones titulars de llicències anuals no poden sol·licitar traspassos pel caràcter temporal d'ocupació.
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Les persones físiques o jurídiques titulars de llicència, sempre i quan aquesta no sigui temporal.
Documentació que cal presentar
La persona peticionaria de la nova titularitat ha de presentar:
- Document d'identitat (original)
- Alta a la Seguretat Social en règim d'autònoms (original i còpia)
- Certificat d'alta a l'IAE , per aquelles persones residents fora de Terrassa (original i còpia)
- Llibre de Família que acrediti el parentiu amb el titular (en cas de transmissió entre familiars) (original i còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Preu
La nova persona titular de la llicència haurà de satisfer la taxa estipulada a les Ordenança Fiscal 3.10 (consulteu l'apartat de Normativa d'aquesta fitxa)
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
6 setmanes
En un termini de 20 dies s'informarà de la recepció de la petició.
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Servei responsable
Comerç
Ca dels Telers, 5 1 -2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 407
comerciants@terrassa.cat
Observacions
L'Ajuntament sempre podrà exercir el dret de tempteig, i per això la persona titular de la llicència, en sol·licitar l'autorització per a la transmissió, declararà l'import de la transmissió prevista.
Informació actualitzada el dia 4-2-2019