Ajuntament de Terrassa

Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge
Seu Electrònica » Tràmits » Alta de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica

Alta de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica


L'impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM) grava la titularitat dels vehicles aptes per circular per les vies públiques, ja siguin turismes, furgonetes, autobusos, camions, tractors, remolcs, semiremolcs, ciclomotors, motocicletes, etc.

És imprescindible fer el pagament de l'autoliquidació d'aquest impost per matricular un vehicle nou i donar-lo d'alta a les bases de dades de la Prefectura Provincial de Trànsit i dels Serveis de Gestió Tributària i Recaptació. En el cas de Terrassa aquesta autoliquidiació es realitza a la Oficina Liquidadora de la Diputació de Barcelona.

Cal tenir en compte que la Direcció General de Trànsit comunica als municipis afectats, qualsevol variació en el seu registre de vehicles com pot ser l'alta o la baixa dels vehicles, canvi de domicili, reformes dels vehicles que alterin la seva classificació a efectes de l'impost.

L'emissió del rebut per part de l'Ajuntament es fa per l'exercici següent (any) a l'alta del vehicle en la Direcció General de Trànsit. Si us trobeu que no us arriba la notificació en el proper exercici, poseu-vos en contacte amb l'Ajuntament a través de les oficines d'atenció ciutadana per tal d'efectuar l'alta a les bases de dades municipals mitjançant la consulta a Trànsit i, evitar l'endarreriment i acumulació dels pagaments de l'impost municipal.

Com es pot tramitar

Per Internet Tramitació de Alta de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica Ompliu el formulari
Presencialment
Oficina d'Atenció Ciutadana de Can Parellada - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
Per telèfon
010 - - 900 922 010 - 010 Informació i Tràmits per Telèfon

Qui el pot demanar?

El titular del vehicle o un representant degudament autoritzat.

Documentació que cal presentar

  • Document d'Identitat de la persona sol·licitant (original)

En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.

Preu

Gestió gratuïta

Compromís en el termini de resolució

3 dies naturals si la tramitació és per internet.
El tràmit és immediat presencialment.

El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.

Termini legal de resolució i silenci administratiu

3 mesos.

Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu

Impresos

  • Model general d'instància, per a la tramitació presencial

Servei responsable

Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000

Informació actualitzada el dia 4-2-2014

 
 

Normativa

Tràmits relacionats

Dubtes i suggeriments

Gestió Tributària i Recaptació

Telèfon: 937 397 000

INFORMACIÓ EN UN "CLIC"


Admesos i exclosos a escoles
Verificació de documents signats digitalment
Presentació de factures electròniques
Tauler d'anuncis i edictes
Site (Sistema integrado TablonEdictal BOE)
Notificació electrònica

Atenció al ciutadà

ATENCIÓ AL CIUTADÀ Escoltem les teves opinions

Ajuntament de Terrassa

Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa (Barcelona)
Tel. 93 739 70 00 / Tel. informació: 010 / 900 922 010 (fora de Terrassa)