Baixa de l'impost de vehicles de tracció mecànica
Aquest tràmit permet donar de baixa, en el registre de vehicles de l'Ajuntament de Terrassa, els vehicles que han causat baixa definitiva o baixa temporal en el registre de vehicles de la Direcció General de Trànsit o que han fet un canvi de domicili i ja no correspon la gestió de l'impost al municipi de Terrassa.
Es poden tramitar 5 tipus de baixes:
En els casos de baixa definitiva, baixa temporal per sostracció i baixa per exportació del vehicle, l'impost es prorratejarà per trimestres naturals (si la baixa es tramita entre l'1 de gener i el 31 de març es tributarà per un trimestre, entre l'1 d'abril i el 30 de juny tributa 2 trimestres, i així successivament).
Correspondrà al subjecte passiu pagar la part de quota corresponent als trimestres de l'any transcorreguts des del dia 1 de gener de l'any en curs fins al trimestre en què es produeix la baixa al Registre de Trànsit, aquest inclòs.
Si la baixa té lloc després de la liquidació total de la quota de l'impost, el subjecte passiu podrà sol·licitar la devolució de l'import que, per aplicació del prorrateig previst, li correspon percebre.
Cal tenir en compte que la Direcció General de Trànsit ja comunica als municipis afectats, qualsevol variació en el seu registre de vehicles com pot ser l'alta o la baixa de vehicles, canvis de domicili, reformes dels vehicles que alterin la seva classificació a efectes de l'impost...
Només s'haurà de realitzar aquest tràmit quan el moviment de baixa s'hagués realitzat davant la DGT i encara continua rebent la liquidació de l'impost. En aquest cas l'Ajuntament realitzarà les gestions oportunes per regularitzar la situació tributària.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
Qui el pot demanar?
La persona titular del vehicle o la persona que la representi, degudament autoritzada.
Documentació que cal presentar
- Certificat de destrucció del vehicle emès per un centre autoritzat (1) (original)
- Documentació acreditativa de l'exportació del vehicle (original)
(1) No és necessari aportar documentació en cas que la baixa ja consti en els registres de la Direcció General de Trànsit.
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
3 mesos
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 4-2-2014