Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem processant les dades del vostre tràmit.

Si us plau, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina

Enviant dades del tràmit

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit

Estem signant i registrant el vostre tràmit. Depenent dels documents aportats i el seu tamany aquest procés pot trigar una estona, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina.

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge

Baixa de l'impost de vehicles de tracció mecànica


Aquest tràmit permet donar de baixa, en el registre de vehicles de l'Ajuntament de Terrassa, els vehicles que han causat baixa definitiva o baixa temporal en el registre de vehicles de la Direcció General de Trànsit o que han fet un canvi de domicili i ja no correspon la gestió de l'impost al municipi de Terrassa.

Es poden tramitar 5 tipus de baixes:

  • baixa definitiva
  • baixa temporal per sostracció
  • baixa per exportació del vehicle
  • baixa per rematriculació
  • baixa temporal voluntària

    En els casos de baixa definitiva, baixa temporal per sostracció i baixa per exportació del vehicle, l'impost es prorratejarà per trimestres naturals (si la baixa es tramita entre l'1 de gener i el 31 de març es tributarà per un trimestre, entre l'1 d'abril i el 30 de juny tributa 2 trimestres, i així successivament).
    Correspondrà al subjecte passiu pagar la part de quota corresponent als trimestres de l'any transcorreguts des del dia 1 de gener de l'any en curs fins al trimestre en què es produeix la baixa al Registre de Trànsit, aquest inclòs.
    Si la baixa té lloc després de la liquidació total de la quota de l'impost, el subjecte passiu podrà sol·licitar la devolució de l'import que, per aplicació del prorrateig previst, li correspon percebre.

    Cal tenir en compte que la Direcció General de Trànsit ja comunica als municipis afectats, qualsevol variació en el seu registre de vehicles com pot ser l'alta o la baixa de vehicles, canvis de domicili, reformes dels vehicles que alterin la seva classificació a efectes de l'impost...
    Només s'haurà de realitzar aquest tràmit quan el moviment de baixa s'hagués realitzat davant la DGT i encara continua rebent la liquidació de l'impost. En aquest cas l'Ajuntament realitzarà les gestions oportunes per regularitzar la situació tributària.

    Com es pot tramitar

    Qui el pot demanar?

    La persona titular del vehicle o la persona que la representi, degudament autoritzada.

    Documentació que cal presentar

    • Certificat de destrucció del vehicle emès per un centre autoritzat (1) (original)
    • Documentació acreditativa de l'exportació del vehicle (original)

    (1) No és necessari aportar documentació en cas que la baixa ja consti en els registres de la Direcció General de Trànsit.

    En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

    Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.

    Preu

    Gestió gratuïta

    En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.

    Compromís en el termini de resolució

    3 mesos

    El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.

    Termini legal de resolució i silenci administratiu

    3 mesos.

    Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
    Negatiu

    Impresos

    • Model general d'instància, per a la tramitació presencial

    Servei responsable

    Gestió Tributària i Recaptació
    Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
    Telèfon: 937 397 000
    recaptacio@terrassa.cat

    Informació actualitzada el dia 4-2-2014

  • La meva carpeta ciutadana