Ajuntament de Terrassa

Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge
Seu Electrònica » Tràmits » Consulta i assessorament a l'Oficina d'intermediació hipotecària i d'endeutament per lloguer

Consulta i assessorament a l'Oficina d'intermediació hipotecària i d'endeutament per lloguer


És un servei d'informació, assessorament i suport adreçat a les persones i famílies que comencen a tenir dificultats per fer front al pagament dels préstecs hipotecaris o de lloguer i poden trobar-se en risc de perdre el seu domicili habitual.

La intermediació és un procediment que facilita la comunicació entre les parts deutora i l'entitat financera, en el cas dels préstecs hipotecaris i, en el cas del lloguer, entre la part arrendadora i l'arrendatària, per trobar una solució abans d'una demanda d'execució hipotecària o desnonament o/i durant el procés d'aquesta. Es facilita, per tant, informació i assessorament des d'una perspectiva legal alhora que d'intermedia amb l'altra part interessada.

Aquest és un servei impulsat per l'Ajuntament de Terrassa i el Col·legi d'Advocats de Terrassa.

Les consultes només es realitzen mitjançant hores concertades. La sol·licitud de visita concertada es pot fer presencialment, telefònicament (*) o telemàticament (consulteu més avall l'apartat de " Com es pot tramitar ").

(*) La sol·licitud de visita concertada al telèfon 93 731 59 82 (OFIMEH-LL) es pot fer de dilluns a divendres de 09:30h a 13:30h.

Les visites concertades amb l'Oficina d'Intermediació Hipotecària , tant la primera com el posterior seguiment de cada cas per part dels advocats, es realitzen a les dependències de l'edifici de la Carretera de Montcada, núm. 596.


» Més informació

Com es pot tramitar

Per Internet Tramitació de Consulta i assessorament a  l'Oficina d'intermediació hipotecària i d'endeutament per lloguer Ompliu el formulari
Presencialment
Oficina d'Atenció Ciutadana de Can Parellada - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Per telèfon
937 315 982 - Oficina d'Intermediació Hipotecària i d'endeutament per lloguer OFIMEH - LL
010 - - 900 922 010 - 010 Informació i Tràmits per Telèfon

Qui el pot demanar?

Persones, famílies o unitats de convivència empadronades a Terrassa, propietaris /àries, o llogater/es d'un habitatge, que poden veure's afectades per situacions de risc residencial i que puguin derivar en execucions hipotecàries o desnonaments, o aquelles altres que es trobin ja immerses en procediments d'execució hipotecària o desdonaments.

Documentació que cal presentar

Documentació que cal aportar el dia de la visita, en el cas d'execució hipotecària

  • Escriptura de compra-venda o de transmissió de la finca i de la hipoteca concedida (original)
  • Documentació acreditativa de la situació actualitzada de la hipoteca en el moment de la demanda: quantitat inicial de la hipoteca, quantitat pendent, quota mensual, període pendent per a l'amortització de la hipoteca, darrer rebut pagat (original)
  • Document d'Identitat de la persona o persones titulars de l'habitatge (original)
  • Autorització per realitzar la intermediació, de l'altre o altres propietaris de l'habitage (original)
  • Certificat d'inscripció del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i de les prestacions que es perceben per aquesta situació, dels membres de la unitat familiar que estan a l'atur (original)
  • Documentació acreditativa dels ingressos de tots els membres de la unitat familiar, concretant la font d'ingressos: per treball, per prestació temporal de RMI, pensionistes, pensions compensatòries, pensions alimentàries, altres... (original)
  • Documentació acreditativa de les dades de l'entitat financera: oficina, adreça i telèfon (original)
  • Demanda judicial presentada per l'entitat financera, si és el cas (còpia)

Documentació que cal aportar el dia de la visita, en el cas de desnonaments

  • Document d'Identitat (original)
  • Contracte de lloguer (original)
  • Llibre de Família (original)
  • Certificat del reconeixement de discapacitat , si és el cas (original)
  • Documentació acreditativa dels ingressos de tots els membres de la unitat familiar, concretant la font d'ingressos: per treball, per prestació temporal de RMI, pensionistes, pensions compensatòries, pensions alimentàries, altres... (original)
  • Sentència de Separació i/o Divorci , si és el cas. (original)
  • Demanda judicial presentada pel propietàri, si és el cas (original)

En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

Si s'ha demanat justícia gratuïta (advocat d'ofici) s'haurà de facilitar el nom i els cognoms del lletrat assignat. Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.

Preu

Servei gratuït

Servei responsable

Oficina d'Intermediació Hipotecària i d'endeutament per lloguer OFIMEH - LL
Cr de Montcada, 596 (08223 Terrassa)
Telèfon: 937 315 982
ofimeh@terrassa.cat

Informació actualitzada el dia 12-2-2015

 
 

INFORMACIÓ EN UN "CLIC"


Admesos i exclosos a escoles
Verificació de documents signats digitalment
Presentació de factures electròniques
Tauler d'anuncis i edictes
Site (Sistema integrado TablonEdictal BOE)
Notificació electrònica

Atenció al ciutadà

ATENCIÓ AL CIUTADÀ Escoltem les teves opinions

Ajuntament de Terrassa

Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa (Barcelona)
Tel. 93 739 70 00 / Tel. informació: 010 / 900 922 010 (fora de Terrassa)