Consulta i assessorament a l'Oficina d'intermediació hipotecària i d'endeutament per lloguer
És un servei d'informació, assessorament i suport adreçat a les persones i famílies que comencen a tenir dificultats per fer front al pagament dels préstecs hipotecaris o de lloguer i poden trobar-se en risc de perdre el seu domicili habitual.
La intermediació és un procediment que facilita la comunicació entre les parts deutora i l'entitat financera, en el cas dels préstecs hipotecaris i, en el cas del lloguer, entre la part arrendadora i l'arrendatària, per trobar una solució abans d'una demanda d'execució hipotecària o desnonament o/i durant el procés d'aquesta. Es facilita, per tant, informació i assessorament des d'una perspectiva legal alhora que s'intermedia amb l'altra part interessada.
Aquest és un servei impulsat per l'Ajuntament de Terrassa i el Col·legi d'Advocats de Terrassa.
Les consultes només es realitzen mitjançant hores concertades. La sol·licitud de visita concertada es pot fer telemàticament o enviant un correu electrònic a la bústia de correu ofimeh@terrassa.cat.
Les visites concertades amb l'Oficina d'Intermediació Hipotecària , tant la primera com el posterior seguiment de cada cas per part dels advocats, es realitzen a les dependències de l'edifici de la Carretera de Montcada, núm. 596.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Persones, famílies o unitats de convivència empadronades a Terrassa, propietàries o llogateres d'un habitatge, que poden veure's afectades per situacions de risc residencial i que puguin derivar en execucions hipotecàries o desnonaments, o aquelles altres que es trobin ja immerses en procediments d'execució hipotecària o desnonaments.
Documentació que cal presentar
- Autorització de la persona titular, degudament firmada, juntament amb fotocòpia del DNI, Targeta de Residència o Passaport, en el cas d'actuar en representació d'una altra persona (original)
Els impresos estan disponibles a l'apartat d'impresos al final d'aquesta pàgina.
a) Documentació que cal aportar en el cas d'execució hipotecària
- Escriptura de compra-venda o de transmissió de la finca i de la hipoteca concedida (original)
- Documentació acreditativa de la situació actualitzada de la hipoteca en el moment de la demanda: quantitat inicial de la hipoteca, quantitat pendent, quota mensual, període pendent per a l'amortització de la hipoteca, darrer rebut pagat (original)
- Document d'identitat de la persona o persones titulars de l'habitatge (original)
- Certificat d'inscripció del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i de les prestacions que es perceben per aquesta situació, dels membres de la unitat familiar que estan a l'atur (original)
- Documentació acreditativa dels ingressos de tots els membres de la unitat familiar, concretant la font d'ingressos: per treball, per prestació temporal de RMI, pensionistes, pensions compensatòries, pensions alimentàries, altres... (original)
- Documentació acreditativa de les dades de l'entitat financera: oficina, adreça i telèfon (original)
- Demanda judicial presentada per l'entitat financera, si és el cas (còpia)
- Autorització d'intermediació al servei de Politiques socials d'habitatge i consulta de dades a altres administracions públiques (original)
- Autorització per a sol·licitar dades a organismes oficials de la unitat de convivència (original)
- Autorització de mediació a Ofideute (original)
- Autorització de mediació per habitatges sense títol habilitat, només, en cas d'ocupacions (original)
b) Documentació que cal aportar en el cas de desnonaments
- Document d'identitat (original)
- Contracte de lloguer (original)
- Llibre de Família (original)
- Certificat del reconeixement de discapacitat , si és el cas (original)
- Documentació acreditativa dels ingressos de tots els membres de la unitat familiar, concretant la font d'ingressos: per treball, per prestació temporal de RMI, pensionistes, pensions compensatòries, pensions alimentàries, altres... (original)
- Sentència de Separació i/o Divorci , si és el cas. (còpia)
- Demanda judicial presentada pel propietàri, si és el cas (original)
- Autorització d'intermediació al servei de Politiques socials d'habitatge i consulta de dades a altres administracions públiques (original)
- Autorització per a sol·licitar dades a organismes oficials de la unitat de convivència (original)
- Autorització de mediació a Ofideute (original)
- Autorització de mediació per habitatges sense títol habilitat, només, en cas d'ocupacions (original)
c) Documentació que cal aportar en el cas de Lloguer
- Contracte de lloguer (notificació de finalització de contracte) (original)
- Document d'identitat de les persones que formen la unitat familiar (original)
- Rebut /s de les últimes 3 nòmines, de les persones majors d'edat que viuen al domicili, o bé (original)
- Documentació acreditativa de les aportacions econòmiques, prestacions o ajuts, de les persones majors d'edat que viuen al domicili (original)
- Llibre de Família (original)
- Demanda judicial presentada per l'entitat financera, si és el cas (original)
- Autorització d'intermediació al servei de Politiques socials d'habitatge i consulta de dades a altres administracions públiques (original)
- Autorització per a sol·licitar dades a organismes oficials de la unitat de convivència (original)
- Autorització de mediació a Ofideute (original)
- Autorització de mediació per habitatges sense títol habilitat, només, en cas d'ocupacions (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Si s'ha demanat justícia gratuïta (advocat d'ofici) s'haurà de facilitar el nom i els cognoms del lletrat assignat.Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Servei gratuït
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Impresos
- Autorització d'intermediació al servei de Politiques socials d'habitatge i consulta de dades a altres administracions públiques - OFIMEH -
- Autorització per a sol·licitar dades a organismes oficials de la unitat de convivència - OFIMEH
- Autorització de mediació a Ofideute - OFIMEH
- Autorització de mediació per habitatges sense títol habilitat - OFIMEH
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
Servei responsable
Oficina d'Intermediació Hipotecària i d'endeutament per lloguer OFIMEH - LL
Ca de Torres García, 33 1 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 315 982
ofimeh@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 8-10-2024