Bonificació de la taxa de gestió de residus comercials per la minimització de residus generats
La normativa vigent contempla que s'estableixi un tipus especial de bonificació, de fins a un 13% de la quota, adreçada als establiments i activitats que realitzin accions per a la reducció del volum de residus generats.
Per a l'aplicació de la bonificació caldrà que els establiments i activitats:
Actualment l'Ajuntament ha signat convenis de col·laboració de prevenció i minimització de residus amb les següents entitats:
- FACT (Federació d'Associacions de Comerciants de Terrassa),
- CTC (Comerç Terrassa Centre),
- Gremi de Cansaladers i Carnissers,
- Gremi de Flequers,
- Gremi de Pastissers,
- Gremi de l'Hostaleria,
- Col·legi d'Arquitectes,
- Col·legi d'Aparelladors i
- Col·legi d'Advocats
Cada establiment s'adherirà al conveni que li pertoca. No obstant això, també es podran adherir a títol individual els establiments que no formin part del gremi o de l'associació respectiva.
Procediment a seguir per a la sol·licitud de la bonificació
Al llarg de l'any els serveis municipals faran les comprovacions oportunes per valorar la idoneïtat i el compliment de les accions assumides pels contribuents.
Per més informació podeu consultar l'Ordenança Fiscal 3.37 article 12 punt 4.
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
El subjecte passiu o el seu representant degudament autoritzat
Documentació que cal presentar
- Document d'adhesió al conveni de minimització de residus comercials de col·laboració per a la prevenció i minimització de residus, degudament signat, (original)
O bé qualssevol d'aquests documents que incloqui la gestió dels residus generats:
- Certificació ISO 14.000 , o (original i còpia)
- Certificació EMAS , o (original i còpia)
- Resolució d'atorgament de distintiu de garantia de qualitat ambiental (original i còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
-
Escrit d'adhesió individual al conveni marc de col·laboració per a la prevenció i minimització de residus
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 4-2-2014