Autorització pels establiments que realitzen pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing
Els centres no sanitaris que realitzen pràctiques de tatuatge, micropigmentació o pírcing han de disposar d'autorització sanitària municipal de funcionament per desenvolupar la seva activitat, d'acord amb el Decret 90/2008, pel qual es regulen les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing, així com els requisits higienicosanitaris que han de complir els establiments on es realitzen aquestes pràctiques.
Un cop presentada la sol·licitud, i previ pagament de la taxa corresponent, el servei responsable farà una inspecció per verificar el compliment de les condicions sanitàries previstes en el Decret 90/2008.
* Guia higienicosanitària per a professionals del tatuatge, pírcings i micropigmentació
* Informació del servei de Medi ambient i sostenibilitat - Protecció de la salut
»
Informació del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Les persones responsables dels centres no sanitaris que realitzen pràctiques de tatuatge, micropigmentació o pírcing.
Documentació que cal presentar
- Document d'identitat de la persona titular de l'establiment (original)
- Memòria de l'activitat i de les instal·lacions: descripció de l'equipament i l'instrumental usat, i si escau, descripció del material de subjecció que s'implanta i de les tintes i pigments emprats. (original)
Per a cada persona aplicadora, cal la següent documentació:
- Document d'identitat (original i còpia)
- Certificat de la formació, expedit per un centre de formació homologat, o bé, Certificat de formacions alternatives (original i còpia)
- Certificat o carnet de la vacunació de l'hepatitis B i del tètan (original i còpia)
Documentació relativa a la informació, el control i el registre de l'activitat:
- Full de consentiment informat de tatuatge, pírcing i micropigmentació (*) (original)
(*) Els models dels impresos editats per l'Agència de Salut Pública de Barcelona, incorporen informació per a la persona usuària i requisits de traçabilitat dels materials i les pràctiques efectuades (estan disponibles a l'apartat d'impresos d'aquesta pàgina)
- Documentació acreditativa dels serveis realitzats (original i còpia)
- Documentació acreditativa del registre de control de l'activitat, el producte i el lot usat per a cada servei (original i còpia)
Altra documentació:
- Documentació acreditativa del control i registre del procés de neteja, desinfecció i, si escau, d'esterilització de les instal·lacions, de l'equipament, dels estris i del material emprat, així com de la gestió dels residus sanitaris. (original i còpia)
- Rebut o albarà (l'últim) de l'empresa de gestió de residus sanitaris. (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Preu
2024: 144,06 euros (Ordenança Fiscal 3.33, article 10è, punt 10.1)
Aquest import correpon a primera visita de control inicial o periòdic i que comprèn les inspeccions i visites de control sanitari. S'aplica en l'import mínim.
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
3 mesos
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Positiu
Impresos
- Model general d'instància, per a la tramitació presencial
-
Imprès de consentiment informat de tatuatge
imprès -
Imprès de consentiment informat de pírcing
imprès -
Imprès de consentiment de micropigmentació
imprès
Servei responsable
Medi Ambient i Sostenibilitat
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
mediambient@terrassa.cat
Observacions
Formació del personal aplicador
Capítol V, art. 21 a 26, Decret 90/2008:
- Certificació de la formació expedida per un centre de formació homologat Art. 21.1 a), art. 22.1, annex 3A)
- Alternatives:
. Formació convalidada per l'Institut d'Estudis de la Salut (altres titulacions -web IES- i cursos autoritzats en altres comunitats autònomes) Art 21.1. b), art. 23
. Certificació de formació homologada a l'empar del Decret 28/2001, més certificació del mòdul formatiu d'ampliació Art. 21.1 c), art 22.2; annex 3B); termini 1 any, Disposició transitòria segona
.Titulació exempta de l'obligació d'acreditar la formació anterior Art. 21.2
- Renovació del certificat de formació o convalidació (vigència 10 anys), mòdul d'actualització de la formació Art. 24, art. 22.3, art. 23.4, annex 3C)
- Centres formatius que realitzen formació homologada.
Informació actualitzada el dia 9-7-2024