Presentació de candidatures per al procés d'elecció de Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa
El Reglament del/la Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa, aprovat pel Ple en sessió plenària celebrada el dia 30 de juny de 2016 i publicat definitivament al BOP del dia 22 de setembre de 2016 estableix que "El/La Síndic/a Municipal de Greuges és escollit/da pel Ple de l'Ajuntament, a proposta de l'Alcalde, escoltada la Junta de Portaveus, i prèvia la realització d'un procés de participació ciutadana i de convocatòria pública, de com a mínim 30 dies, perquè la ciutadania de Terrassa presenti candidatures al càrrec.
També podran presentar un candidat o candidata les associacions i/o els col·lectius de la ciutat.
Amb aquest procediment es pot formalitzar la presentació de la candidatura per al càrrec de Síndic/a municipal de Greuges de Terrassa.
Requisits
(1) Persones físiques que vulguin presentar la seva pròpia candidatura i que reuneixin, a la data d'inici del termini de presentació de propostes, les condicions d'elegibilitat següents:
a) Ésser major d'edat.
b) Gaudir de la plenitud de drets civils i polítics.
c) Tenir la condició política catalana, d'acord amb el què estableix l'art. 7 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya.
d) Ser veí o veïna de Terrassa.
(2) Les associacions i els col·lectius de la ciutat que s'especifiquen a continuació sempre que la persona proposada reuneixi les condicions d'elegibilitat:
- Entitats i associacions de la ciutat que estiguin inscrites al Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes (RMEAC)
- Persones jurídiques no compreses en el punt anterior, sempre que estiguin inscrites en el Registre de Grups d'Interès de Catalunya en l'àmbit territorial de Terrassa.
- Altres col·lectius de la ciutat, entenent per aquests, a l'efecte d'aquest procés, les plataformes, les xarxes o altres formes d'activitat col·lectiva que no disposin de personalitat jurídica i que estiguin inscrites en el Registre Municipal de Participació de la Ciutadania.
Dades de contacte per a consultes sobre aquest tràmit:
Adreça electrònica: sindicaturagreuges.proces22@terrassa.cat
Consulteu les fases i el calendari del procés d'elecció de la Sindicatura de Greuges
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
- Persones físiques que vulguin presentar la seva pròpia candidatura i que reuneixin, a la data d'inici del termini de presentació de propostes, les condicions d'elegibilitat.
- Associacions i col·lectius de la ciutat, sempre que la persona proposada reuneixi les condicions d'elegibilitat.
Documentació que cal presentar
- Sol·licitud de la candidatura (per a la tramitació presencial). (original)
- Projecte que desenvolupi el contingut de proposta del càrrec i exercici del càrrec signat per la persona que presenta la candidatura . Consultar l'Estructura del Projecte (original)
- Autorització sobre Protecció de Dades de Caràcter Personal i Drets d'Imatge (original)
Quan és una entitat la que presenta la proposta de candidatura, a més a més de la documentació anterior, s'ha de presentar també:
- Certificat o còpia signada de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat que sigui competent (Junta, Patronat o altres, en relació a la proposta de candidatura) (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Observacions
El projecte ha d'anar signat per la persona que presenta la candidatura o per la persona proposada a la candidatura per part d'una entitat.
En cas de presentació telemàtica, els documents a presentar hauran de ser en format pdf. S'haurà de presentar també la fotografia en format digital.
En cas de presentació presencial, els documents s'hauran de presentar mitjançant un suport electrònic (llapis de memòria o similar) i en format "pdf". S'haurà de presentar també la fotografia en format digital.
Quan és una entitat la que presenta la proposta de candidatura, a més a més s'haurà de fer constar a la Declaració Responsable l'acceptació per part de la persona proposada.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Termini de presentació
La presentació de candidatures per al càrrec de Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa es podrà formalitzar des del dia 26 de setembre fins el 4 de novembre de 2022, ambdós inclosos.
Impresos
-
Presentació de candidatura per al càrrec de Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa (en el cas de la tramitació presencial)
-
Declaració responsable de la candidatura per al càrrec de Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa
-
Acord de presentació de candidatura per al càrrec de Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa per part d'entitats i col·lectius de la ciutat
-
Declaració d'acceptació de l'acord de presentació de candidatura per al càrrec de Síndic/a Municipal de Greuges de Terrassa per part d'entitats i col·lectius de la ciutat
-
Protecció de dades i autorització d'imatge
-
Guia de l'estructura del projecte de proposta de candidatura per a la Sindicatura de Greuges de Terrassa
Servei responsable
Direcció de l'Àrea d'Economia, Finances, Serveis Generals i Govern Obert
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
Informació actualitzada el dia 23-9-2022