Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge

Consulta i assessorament a l'Oficina d'atenció a la pobresa energètica


És un servei d'informació, assessorament i suport adreçat a les persones i unitats familiars que tenen dificultats per fer front al pagament dels subministraments bàsics d'aigua, de gas i d'electricitat.


Us informem que amb motiu de l'entrada en vigor de:

1. L'article 7 del RD 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, on s'estableix que "les autoritats competents delegades podran adoptar les mesures necessàries per a garantir el subministrament d'energia elèctrica".

2. L'article 4 del RDL 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19 que determina que durant el mes següent a la seva entrada en vigor els subministradors d'energia elèctrica, gas natural i aigua no podran suspendre el subministrament a aquells consumidors els quals tinguin la condició de consumidor vulnerable, vulnerable sever o en risc d'exclusió social.

3. L'article 29 del RDL 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19 en el qual s'àmplia la prohibició de suspendre el subministrament a la resta dels consumidors persones físiques, independentment que siguin, o no, vulnerables,

les companyies subministradores d'energia elèctrica, gas natural i aigua no poden suspendre els subministraments de les consumidores persones físiques en el seu habitatge habitual per motius diferents a la seguretat del subministrament, de les persones i de les instal·lacions, encara que consti aquesta possibilitat en els contractes de subministrament.

Així mateix, mentre estigui en vigor l'estat d'alarma no computarà a l'efecte dels terminis compresos entre el requeriment fefaent del pagament i la suspensió del subministrament per impagament establerts en la normativa vigent o en els contractes de subministraments, en el seu cas.

Per resoldre dubtes o rebre més informació respecte a la protecció que atorga el reial decret podeu enviar un mail a l'adreça de correu electrónic: ofimape@terrassa.cat

Com es pot tramitar

Qui el pot demanar?

Persones, famílies o unitats de convivència empadronades a Terrassa, que poden veure's afectades per situacions de risc residencial i que puguin derivar en dificultats per fer front al pagament dels subministraments bàsics d'aigua, llum i gas.

Documentació que cal presentar

En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

Preu

Servei gratuït

Impresos

Servei responsable

Oficina municipal d'atenció a la pobresa energètica - OFIMAPE
Cr de Montcada, 596 (08223 Terrassa)
Telèfon: 937 315 982 - - 637 319 283
ofimape@terrassa.cat

Informació actualitzada el dia 22-4-2020

La meva carpeta