Consulta i assessorament a l'Oficina d'atenció a la pobresa energètica
És un servei d'informació, assessorament i suport adreçat a les persones i unitats familiars que tenen dificultats per fer front al pagament dels subministraments bàsics d'aigua, de gas i d'electricitat.
D'acord amb l'article 6.2 de la llei 24/2015, de 29 de juliol, en aplicació del principi de precaució, s'haurà de considerar a la persona afectada com a vulnerable.
D'acord amb l'article 4.1 del RDL 8/2021, de 4 de maig, i modificat pel Reial decret llei 11/2022, de 25 de juny, pel qual s'adopten mesures urgents en l'ordre sanitari, social i jurisdiccional fins al 31/12/2022 inclusivament, no es podrà suspendre el subministrament d'energia a les persones consumidores que siguin susceptibles de ser considerades vulnerables.
Per resoldre dubtes o rebre més informació respecte a la protecció que atorga el reial decret podeu enviar un mail a l'adreça de correu electrónic: ofimape@terrassa.cat
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Persones, famílies o unitats de convivència empadronades a Terrassa, que poden veure's afectades per situacions de risc residencial i que puguin derivar en dificultats per fer front al pagament dels subministraments bàsics d'aigua, llum i gas.
Documentació que cal presentar
- Autorització de cessió de dades per demanar ajuts públics (original)
- Factura de la companyia subministradora de l'aigua (original)
- Factura de la companyia subministradora de la llum (original)
- Factura de la companyia subministradora del gas (original)
- Avís de l'impagament i/o tall del subministrament de la llum (original)
- Avís de l'impagament i/o tall del subministrament de l'aigua (original)
- Avís de l'impagament i/o tall del subministrament del gas (original)
- Autorització de la persona titular, degudament firmada, juntament amb fotocòpia del DNI, Targeta de Residència o Passaport, en el cas d'actuar en representació d'una altra persona (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Servei gratuït
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Impresos
- Autorització de cessió de dades als serveis de l'Ajuntament per demanar ajuts públics - OFIMAPE
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
Servei responsable
Oficina municipal d'atenció a la pobresa energètica - OFIMAPE
Ca de Torres García, 33 1 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 315 982 - - 637 319 283
ofimape@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 20-7-2022