Consulta i assessorament a l'Oficina d'atenció a la pobresa energètica
És un servei d'informació, assessorament i suport adreçat a les persones i unitats familiars que tenen dificultats per fer front al pagament dels subministraments bàsics d'aigua, de gas i d'electricitat.
Us informem que amb motiu de l'entrada en vigor de:
1. L'article 7 del RD 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, on s'estableix que "les autoritats competents delegades podran adoptar les mesures necessàries per a garantir el subministrament d'energia elèctrica".
2. L'article 4 del RDL 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19 que determina que durant el mes següent a la seva entrada en vigor els subministradors d'energia elèctrica, gas natural i aigua no podran suspendre el subministrament a aquells consumidors els quals tinguin la condició de consumidor vulnerable, vulnerable sever o en risc d'exclusió social.
3. L'article 29 del RDL 11/2020, de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al COVID-19 en el qual s'àmplia la prohibició de suspendre el subministrament a la resta dels consumidors persones físiques, independentment que siguin, o no, vulnerables,
les companyies subministradores d'energia elèctrica, gas natural i aigua no poden suspendre els subministraments de les consumidores persones físiques en el seu habitatge habitual per motius diferents a la seguretat del subministrament, de les persones i de les instal·lacions, encara que consti aquesta possibilitat en els contractes de subministrament.
Així mateix, mentre estigui en vigor l'estat d'alarma no computarà a l'efecte dels terminis compresos entre el requeriment fefaent del pagament i la suspensió del subministrament per impagament establerts en la normativa vigent o en els contractes de subministraments, en el seu cas.
Per resoldre dubtes o rebre més informació respecte a la protecció que atorga el reial decret podeu enviar un mail a l'adreça de correu electrónic: ofimape@terrassa.cat
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Persones, famílies o unitats de convivència empadronades a Terrassa, que poden veure's afectades per situacions de risc residencial i que puguin derivar en dificultats per fer front al pagament dels subministraments bàsics d'aigua, llum i gas.
Documentació que cal presentar
- Autorització de cessió de dades per demanar ajuts públics (original)
- Factura de la companyia subministradora de l'aigua (original)
- Factura de la companyia subministradora de la llum (original)
- Factura de la companyia subministradora del gas (original)
- Avís de l'impagament i/o tall del subministrament de la llum (original)
- Avís de l'impagament i/o tall del subministrament de l'aigua (original)
- Avís de l'impagament i/o tall del subministrament del gas (original)
- Autorització de la persona titular, degudament firmada, juntament amb fotocòpia del DNI, Targeta de Residència o Passaport, en el cas d'actuar en representació d'una altra persona (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Servei gratuït
Impresos
Servei responsable
Oficina municipal d'atenció a la pobresa energètica - OFIMAPE
Cr de Montcada, 596 (08223 Terrassa)
Telèfon: 937 315 982 - - 637 319 283
ofimape@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 5-11-2020