Sol·licitud de la beca Impulsa de la Fundació Impulsa
La Fundació Impulsa promou la igualtat d'oportunitats dels joves a través de l'acompanyament en la seva formació i el seu creixement personal. La Beca Impulsa dota als nois i noies seleccionats de recursos econòmics i humans per acompanyar el seu creixement a nivell formatiu i humà.
En concret, se'ls ofereix una beca per als estudis (entre 60 i 140 euros / mes), un ordinador (possibilitat a valorar), formació en competències transversals, i l'acompanyament d'una persona mentora de referència.
Les persones destinatàries de les beques són l'alumnat de 4rt d'ESO seleccionat pels tutors/es dels centres educatius de Terrassa, amb motivació i interès en estudiar formació professional a Terrassa o fora de Terrassa..
Formalització de la sol·licitud
La sol·licitud s'ha de presentar, preferiblement, per internet a través del formulari de la Seu Electrònica, disponible més avall.
Excepcionalment, les persones que no tinguin possibilitat de fer la sol·licitud per internet, ho podran fer presencialment sempre amb cita prèvia, al Servei d'Educació, C/ La Rasa, 24.
Sol·licitud de CITA PRÈVIA, pel Servei d'Educació:
- Per internet: servei de cita prèvia
- Telèfon: trucant al 010 Informació i Tràmits per Telèfon (telèfon gratuït)
Més informació
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
El centre educatiu és el responsable de fer arribar la sol·licitud (Annex 1A) i la documentació (Annex 1B) a l'Ajuntament de Terrassa.
Cada centre pot presentar un màxim de 3 alumnes candidats/es a la beca. S'ha de presentar una sol·licitud per alumne/a.Documentació que cal presentar
- Instància model general (disponible més avall, a l'apartat d'impresos), juntament amb tota la documentació requerida, per a la tramitació presencial (original)
A.- Documentació obligatòria a adjuntar a la sol·licitud
- Annex 1.A - Fitxa de sol·licitud de l'alumne/a , a emplenar únicament per l'alumne/a (original)
. Annex 1.B:
- Certificat del centre educatiu en el qual consti el currículum acadèmic de l'etapa de 1r, 2n i 3r de secundària, amb les qualificacions numèriques obtingudes, així com, les dades parcials de 4t de secundària (original)
- Carta de recomenació per part del centre / professor (original)
- Carta de motivació manuscrita de l'alumne/a (original)
- Autorització del pare/mare/tutor legal de l'alumne/a sol·licitant, degudament firmada, perquè el centre educatiu tramiti en nom seu. Descarregueu-vos el model a l'apartat d'Impresos. (còpia)
- Document d'identitat (DNI, Targeta de Residència o Passaport) del pare/mare/tutor legal de l'alumne/a sol·licitant (còpia)
- Autorització consulta dades a altres administracions (1) Descarregueu-vos el model a l'apartat d'Impresos. (original)
(1) En cas de no signar l'autorització per a la consulta de dades, les persones sol·licitants han de presentar:
- Declaració de renda (la darrera declaració anual de l'IRPF presentada). (còpia)
En cas de no tenir obligació de fer la declaració d'IRPF, o en el cas que s'hagi modificat substancialment la situació econòmica, es pot aportar:
- Certificat d'imposicions íntegres de l'IRPF de l'últim exercici fiscal, de tots els membres computables de la unitat familiar que no l'hagin feta, emès per l'Agència Estatal d'Administració Tributària. (còpia)
- Full de nòmina (les tres últimes nòmines). (còpia)
En cas de no estar treballant:
- Certificat de prestacions per desocupació i/o subsidis (exemple, Renda Garantida de Ciutadania) expedit per l'ens pertinent (SEPE/INEM/SOC), en què consti si durant l'any anterior es va percebre la prestació d'atur i/o algun altre subsidi i la seva quantia, si és el cas (còpia)
- Informe de vida laboral actualitzat. (còpia)
Documenació específica relativa en el nucli familiar
- Títol de família nombrosa (còpia)
- Títol de família monoparental (còpia)
- Certificat del reconeixement de discapacitat de la persona que al·legui aquesta condició, emès pel Departament de Benestar Social i Família (còpia)
Situació de l'habitatge familiar
- Volant del Padró Municipal d'Habitants (còpia)
B.- Documentació que cal presentar, si s'escau
- Resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA) , en el cas de joves en acolliment (còpia)
- Certificat mèdic ,en el cas de persones amb alguna malaltia crònica (còpia)
- Resolució de reconeixement d'invalidesa permanent , en el cas de persones en aquesta situació (còpia)
- Sentència de Separació i/o Divorci , si és el cas. (còpia)
L'Ajuntament de Terrassa farà la consulta de dades al Padró Municipal d'Habitants a fi i efecte de comprovar la residència de tots els membres de la unitat familiar de la persona sol·licitant. En el cas d'alumnes residents a altres municipis s'haurà de presentar:
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Termini de presentació
La presentació de sol·licituds serà del 15 de novembre al 20 de desembre de 2022, ambdós inclosos
Compromís en el termini de resolució
Al juny de 2023 la Fundació Impulsa comunicarà a l'alumnat, a l'Ajuntament de Terrassa i als centres educatius la resolució final de les beques.
Impresos
-
Autorització per tramitar en nom d'una altra persona, en la sol·licitud de la Beca Impulsa "Formació Professional i Humana"
-
Autorització per a la consulta de dades a altres administracions públiques, en la sol·licitud de la Beca Impulsa "Formació Professional i Humana"
-
Model general d'instància, per a la tramitació presencial
Servei responsable
Servei de Formació i Orientació Professional
Ca de la Rasa, 24 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 405
orientacioiformacioprofessional@terrassa.cat
Observacions
(1) L'autorització de consulta de dades a altres administracions públiques, autoritza la consulta de les següents dades:
- Consulta de les dades de l'IRPF que posseeix l'Agència Estatal d'Administració Tributària
- Consulta de les prestacions per desocupació a l'Institut Nacional d'Ocupació (SEPE-INEM)
- Consulta al Departament de Benestar Social i Família del Títol de Família Nombrosa
- Consulta al Departament de Benestar Social i Família del Títol de Família Monoparental
- Consulta a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials del certificat del reconeixement de discapacitat de la persona que al·legui aquesta condició
Informació actualitzada el dia 30-11-2022