Sol·licitud de la beca Impulsa 2024/25 de la Fundació Impulsa
La Fundació Impulsa promou la igualtat d'oportunitats dels joves a través de l'acompanyament en la seva formació i el seu creixement personal. La Beca Impulsa dota als nois i noies seleccionats de recursos econòmics i humans per acompanyar el seu creixement a nivell formatiu i humà.
En concret, se'ls ofereix una beca per als estudis (entre 60 i 160 euros / mes), un ordinador (possibilitat a valorar), formació en competències transversals, i l'acompanyament d'una persona mentora de referència.
Les persones destinatàries de les beques són l'alumnat de 4rt d'ESO seleccionat pels tutors/es dels centres educatius de Terrassa, amb motivació i interès en estudiar formació professional a Terrassa o fora de Terrassa..
Formalització de la sol·licitud
La sol·licitud s'ha de presentar, preferiblement, per internet a través del formulari de la Seu Electrònica, disponible més avall.
Excepcionalment, les persones que no puguin fer la sol·licitud per internet o mitjançant correu electrònic, ho podran fer presencialment (sempre amb cita prèvia), al Servei d'Educació, C/ La Rasa, 24.
Sol·licitud de CITA PRÈVIA:
- Per internet: servei de cita prèvia
- Telèfon: trucant al 010 Informació i Tràmits per Telèfon (telèfon gratuït)
Més informació
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
El centre educatiu és el responsable de fer arribar la sol·licitud (Annex 1A) i la documentació (Annex 1B) a l'Ajuntament de Terrassa.
El sol·licitant sempre anirà a nom de l'alumne.Cada centre pot presentar un màxim de 3 alumnes candidats/es a la beca. S'ha de presentar una sol·licitud per alumne/a.
Documentació que cal presentar
Annex 1. A.- Documentació obligatòria a adjuntar a la sol·licitud
Declaració i autorització dels membres de la unitat familiar que conviuen en el mateix domicili, majors de 25 anys, per la tramitació de la Beca Fundació Impulsa, curs 2023/24 següent:
- Annex 1.A - Fitxa de sol·licitud de l'alumne/a , a emplenar únicament per l'alumne/a (original)
Annex 1.B: Documentació general
- Document d'identitat (DNI, Targeta de Residència o Passaport) del pare/mare/tutor legal de l'alumne/a sol·licitant (còpia)
- Document d'identitat (DNI, Targeta de Residència o Passaport) de l'alumne/a sol·licitant. (còpia)
- Volant del Padró Municipal d'Habitants (còpia)
- Llibre de Família (còpia)
- Autorització del pare/mare/tutor legal de l'alumne/a sol·licitant, degudament firmada, perquè el centre educatiu tramiti en nom seu. Descarregueu-vos el model a l'apartat d'Impresos. (còpia)
- Autorització consulta dades a altres administracions (1) Descarregueu-vos el model a l'apartat d'Impresos. (original)
(1) En cas de no signar l'autorització per a la consulta de dades, les persones sol·licitants han de presentar:
i) Documentació econòmica de tots els membres computables de l'unitat familiar laboralment en actiu.
- Declaració de renda (la darrera declaració anual de l'IRPF presentada). (còpia)
En cas de no tenir obligació de fer la declaració d'IRPF, o en el cas que s'hagi modificat substancialment la situació econòmica, es pot aportar:
- Certificat d'imposicions íntegres de l'IRPF de l'últim exercici fiscal, de tots els membres computables de la unitat familiar que no l'hagin feta, emès per l'Agència Estatal d'Administració Tributària. (còpia)
- Full de nòmina (les tres últimes nòmines). (còpia)
- Informe de vida laboral (còpia)
En cas que un (o varis) membres estiguin desocupats:
- Certificat de l'Oficina de Treball de la Generalitat en que s'especifiqui si es percep per desocupació/subsidi i la seva quantia, si és el cas. (còpia)
- Informe de vida laboral actualitzat (còpia)
ii) Documentació relativa a l'habitatge:
- Rebut/s de pagament del lloguer /hipoteca (còpia)
iii) Documenació específica relativa en el nucli familiar, si s'escau:
- Títol de família nombrosa (còpia)
- Títol de família monoparental (còpia)
- Resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (DGAIA) , en el cas de joves en acolliment (còpia)
- Certificat del reconeixement de discapacitat membres del nucli familiar amb disminució. (còpia)
- Sentència de Separació i/o Divorci (còpia)
L'Ajuntament de Terrassa farà la consulta de dades al Padró Municipal d'Habitants a fi i efecte de comprovar la residència de tots els membres de la unitat familiar de la persona sol·licitant. En el cas d'alumnes residents a altres municipis s'haurà de presentar:
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Termini de presentació
La presentació de sol·licituds serà del 9 de novembre al 18 de desembre de 2023, ambdós inclosos
Compromís en el termini de resolució
Al juny de 2024 la Fundació Impulsa comunicarà a l'alumnat, a l'Ajuntament de Terrassa i als centres educatius la resolució final de les beques.
Impresos
-
Autorització per tramitar en nom d'una altra persona, en la sol·licitud de la Beca Impulsa "Formació Professional i Humana"
-
Autorització per a la consulta de dades a altres administracions públiques, en la sol·licitud de la Beca Impulsa "Formació Professional i Humana"
-
Fitxa de sol·licitud de l'alumne de la Beca Fundació Impulsa
Servei responsable
Servei de Formació i Orientació Professional
Ca de la Rasa, 24 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 405
orientacioiformacioprofessional@terrassa.cat
Observacions
(1) L'autorització de consulta de dades a altres administracions públiques, autoritza la consulta de les següents dades:
- Consulta de les dades de l'IRPF que posseeix l'Agència Estatal d'Administració Tributària
- Consulta de les prestacions per desocupació a l'Institut Nacional d'Ocupació (SEPE-INEM)
- Consulta al Departament de Benestar Social i Família del Títol de Família Nombrosa
- Consulta al Departament de Benestar Social i Família del Títol de Família Monoparental
- Consulta a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials del certificat del reconeixement de discapacitat de la persona que al·legui aquesta condició
Informació actualitzada el dia 20-11-2023