Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem processant les dades del vostre tràmit.

Si us plau, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina

Enviant dades del tràmit

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit

Estem signant i registrant el vostre tràmit. Depenent dels documents aportats i el seu tamany aquest procés pot trigar una estona, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina.

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge

Pagament de l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica


En cas de vehicles nous, abans de matricular el vehicle al registre de Trànsit s'està obligat al pagament d'una autoliquidació (únicament per a l'exercici de l'alta del vehicle). L'autoliquidació correspon en els casos següents:


En cap cas s'ha de fer servir aquest tràmit per efectuar el pagament de l'impost per un exercici posterior al de l'alta del vehicle.


Instruccions per emplenar el formulari de la quota


La quota de l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM) es prorratejarà per trimestres naturals i correspondrà pagar la corresponent al trimestre de l'autoliquidació i la dels trimestres que quedin fins a finalitzar l'any. Per això, en primer lloc, s'ha de triar el concepte per data d'adquisició del vehicle. Marcar en funció del dia i mes d'adquisició del vehicle.

En segon lloc, cal marcar, si s'escau, si el vehicle és ECO i ZERO per aplicar el percentatge de la bonificació.

En últim lloc, cal triar el tipus de vehicle a la llista. Un cop delimitat, cal marcar en funció dels cavalls fiscals, de la cilindrada, de la càrrega útil o de les places, segons el tipus de vehicle.

En total, cal haver marcat dues caselles, la data d'adquisició i el tipus de vehicle, o tres si li correspon una bonificació.

Com es pot tramitar

Per Internet
El tràmit està fora de termini, consulteu el període de tramitació

Qui el pot demanar?

La persona titular del vehicle o el representant legal a nom del titular.

Preu

Consulteu l'Ordenança Fiscal núm. 2.03. Impost de vehicles de tracció mecànica

En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.

Servei responsable

Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat

Informació actualitzada el dia 16-12-2025

La meva carpeta ciutadana