Instal·lació de terrasses de bar
El mes d'agost no serà hàbil per a la tramitació de terrasses de bar.
La instal·lació de terrasses de bar en els espais públics i els privats d'ús públic requereixen d'una llicència municipal, d'acord amb el que s'estableix a l'Ordenança reguladora de les autoritzacions de terrasses de bar i el seu mobiliari.
Per tramitar la sol·licitud de llicència d'ocupació de la via pública caldrà tenir en compte el següent:
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Les persones titulars de bars, restaurants i establiments de restauració o assimilats i que disposin de la legalització corresponent, que determina la normativa d'activitats vigent en el moment de la sol·licitud i estiguin al corrent del pagament amb l'Ajuntament dels deutes tributaris relacionats amb l'establiment vinculat a la terrassa.
Documentació que cal presentar
En tots els casos:
- Poders notarials o autorització expressa quan el signant actuï per representació (còpia)
- Assegurança de Responsabilitat Civil vigent, del local , extensiva als elements instal·lats pel mateix en la via pública (còpia)
- Rebut de pagament de l'Assegurança de Responsabilitat Civil (còpia)
- Plànol de la planta de la terrassa a escala, preferentment a escala 50, , indicant (còpia)
- la superfície a ocupar i número de mòduls,
- el mobiliari auxiliar a instal·lar,
- els elements de mobiliari urbà que poguessin existir en la zona d'influència de la terrassa, i
- l'amplada de la façana del local i la distància als accessos de les finques contigües.
- Autorització expressa de la propietat (còpia)
(En el cas de sol·licituds de terrassa a ubicar en espais privats d'ús públic, a on hi consti la voluntat d'autoritzar la instal·lació i l'exercici de l'activitat de terrassa, així com la durada d'aquesta autorització)
En les terrasses amb estufes:
- Plànol de planta i secció de la terrassa indicant la ubicació de les estufes (còpia)
- Memòria relativa a les característiques tècniques, físiques i estètiques de l'estufa (còpia)
- Certificat d'homologació de l'estufa (còpia)
En les terrasses amb jardineres o testos:
- Plànol amb indicació de la situació de les jardineres o testos, i del nombre d'elements a col·locar (còpia)
- Memòria descriptiva dels tipus de jardineres o testos a col·locar acompanyada de fotografies o catàleg dels elements que es vulguin instal·lar (còpia)
En les terrasses en calçada:
Es podrà sol·licitar una terrassa a la calçada sempre que hi hagi una zona d'estacionament de vehicles davant de l'establiment. En aquest cas s'haurà dadjuntar a la sol·licitud:
- Fotografia de la vorera (còpia)
- Fotografia de la façana de l'establiment (còpia)
- Fotografia de l'espai a la calçada a on es vol instal·lar la terrassa (original i còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Documentació a presentar una vegada autoritzada la llicència:
En les terrasses que disposin d'enllumenat:
En un termini de quinze dies comptadors (des de l'endemà de la notificació de la llicència, caldrà presentar el butlletí de l'empresa installadora on s'acrediti que la installació compleix el Reglament electrotècnic de baixa tensió i les instruccions tècniques complementàries que li són d'aplicació, (original)
Preu
Per a la tramitació de la llicència o la seva modificació(*) cal abonar prèviament la taxa d'administració de documents (OF 3.01).
Un cop concedida caldrà abonar la taxa per a l'aprofitament del sòl, vol i subsòl de la via pública (OF 3.11).
Si la terrassa ocupa places d'estacionament regulat, el titular ha de liquidar la taxa de zona blava (OF 3.17).
Les terrasses en calçada, una vegada obtinguin la llicència, hauràn de fer l'ingrés de la fiança corresponent.
(*) Veure Observacions
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
1 mes
, i,
2 mesos en el cas de les sol·licituds de terrasses en calçada
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Servei responsable
Via Pública
Av de les Glòries Catalanes, 3 (08223 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
via.publica@terrassa.cat
Observacions
La durada de l'autorització de terrasses podrà ser mensual o anual.
En festivitats especials es podran autoritzar ocupacions addicionals per períodes de temps de curta durada.
Informació actualitzada el dia 8-6-2023