Aplicació de la quota mínima de la taxa de gestió de residus
Sol·licitud de la quota mínima d'aquesta taxa per efectuar la gestió integral de tots els residus, demostrable documentalment, trobant-se l'activitat dintre de l'àmbit de prestació del servei de recollida municipal de residus.
Tributaran per quota mínima de 138,94: (art 15.a de l'OF 3.37)
- Les activitats subjectes al règim de recollida obligatòria i al pagament de la taxa, que acreditin disposar d'un sistema integral de gestió de tots els residus que produeixin, per empresa degudament autoritzada per l'Agència de Residus de Catalunya.
- Les indústries ubicades fora dels polígons industrials, localitzades dins l'àmbit del servei de recollida
obligatòria, que disposin d'un sistema propi de gestió.
- Les activitats classificades en el Grup C amb una superfície igual o inferior als 70 metres quadrats, que
acreditin, mitjançant declaració responsable, que les característiques de la seva activitat comporten una
generació irrellevant de paper degut a processos d'informatització i/o modernització.
- Els habitatges d'ús turístic, els quals es troben classificats en la secció 1ra epígraf 685 de la tarifa de l'impost sobre activitats econòmiques, atès que la naturalesa dels residus que generen és assimilable a la de l'àmbit residencial.
Tributaran per quota mínima de 69,47: (art 15.b de l'OF 3.37)
- Els locals o establiments d'activitat sense activitat donada d'alta en el moment en que el tribut merita.
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Les persones titulars d'activitats que es trobin dintre de l'àmbit de prestació del servei de recollida de residus municipals, que puguin acreditar que gestionen, amb empreses autoritzades per l'Agència de Residus de Catalunya, la totalitat dels residus que produeixen.
Documentació que cal presentar
- Contracte/s de gestió de residus amb empresa/es autoritzada/des per l'Agència de Residus de Catalunya i/o qualsevol altra documentació que acrediti la correcta gestió integral dels residus, així com els justificants que detallin les fraccions objecte del contracte i els lliuraments efectuats, amb indicació del pes de cada fracció. (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Preu
2024:
- Quota mínima 138,94 euros (art 15.a de l'Ordenança fiscal 3.37)
- Quota mínima 69,47 euros (art 15.b de l'Ordenança fiscal 3.37)
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
3 mesos
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Servei responsable
Medi Ambient i Sostenibilitat
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
mediambient@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 21-5-2024