Llicència de taxi
Per a la prestació del servei de taxi urbà regulat és necessària l'obtenció prèvia de la llicència. Aquesta habilita per a l'exercici de l'activitat de transport de viatgers en les condicions fixades en el Reglament Municipal del Taxi i les disposicions aplicables.
Cada llicència del taxi té un/a únic/a titular i està referida a un vehicle concret.
La llicència de taxi habilita per al transport de viatgers/es en vehicles d'entre cinc i nou places, inclosa la de la persona conductora.
Les llicències s'atorguen en base al compliment dels requisits que estableixen el "Reglament Nacional dels Serveis Urbans i Interurbans de Transports en Automòbils Lleugers", la Llei del Taxi i el Reglament Municipal. Poden ser explotades personalment per la persona titular o mitjançant la contractació de conductors/res assalariats/ades.
L'Ajuntament de Terrassa és qui determina, en cada moment, el nombre màxim de llicències de taxi, que ve determinat per la necessitat de garantir la suficiència del servei en condicions òptimes per a la ciutadania, sense perjudici de la garantia de rendibilitat econòmica dels operadors.
Actualment, a Terrassa operen 94 llicències de taxi. D'aquestes, n'hi ha 5 d'adaptades que poden prestar servei a persones amb mobilitat reduïda, i 5 vinculades a vehicles de més de 5 places (inclosa la de la persona conductora).
El formulari de sol·licitud s'ha de signar electrònicament. En cas de no disposar de certificat electrònic personal (idCAT, DNIe...) es pot obtenir identificació i signatura a través de l'idCAT mòbil . Aquest sistema permet donar-se d'alta de forma immediata.
Les sol·licituds i adjudicacions de llicències estan supeditades a la seva prèvia creació per part de l'Ajuntament.
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Qualsevol persona que disposi de la Credencial de Conductor d'Autotaxi i del Permís de conducció B de la Direcció General de Trànsit.
Documentació que cal presentar
- Permís de conduir B de la Direcció General de Trànsit (còpia)
- Fotografia de tipus carnet (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Termini de presentació
Del 25-10-2022 al 30-11-2022
Compromís en el termini de resolució
Està subjecte a convocatòria.
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Servei responsable
Mobilitat
Av de les Glòries Catalanes, 3 (08223 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
mobilitat@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 11-10-2023