Consultes sobre normativa tècnica i/o jurídica d'activitats
El Servei de Legalització d'Activitats posa a disposició del personal tècnic, de les empreses i de les persones emprenedores, una bústia de consulta per resoldre dubtes i qüestions de caire tècnic, on la valoració i la intervenció tècnica és necessària, per dur a terme la legalització d'una activitat, la seva modificació, ampliació o canvi de titularitat, considerant el procediment establert normativament i segons el règim de tramitació en cada supòsit concret.
Resten excloses aquelles consultes que impliquin la revisió de projectes tècnics o la confecció de parts d'aquests (per exemple, el càlcul de càrrega de foc, càlculs d'aforament, càlculs del VAS, etc...).
El text de la consulta s'ha de redactar de forma clara, concretant el motiu i indicant si hi ha afectació sobre algun element o instal·lació de l'establiment o procés productiu, o si hi ha alguna qüestió específica de caràcter jurídic. En cas de dubte sobre interpretació normativa, caldrà aportar la proposta justificant l'aplicació concreta de la norma considerada.
Si voleu sol·licitar una cita presencial o telemàtica amb l'equip tècnic d'activitats, podeu fer-ho mitjançant aquest mateix tràmit, justificant i concretant la necessitat de realitzar una entrevista d'assessorament en el formulari de sol·licitud. L'equip tècnic valorarà si les sol·licituds són d'alta complexitat i concertarà la reunió amb la persona sol·licitant pel canal seleccionat. Quan la consulta no sigui susceptible d'entrevista, donarà resposta via correu electrònic. Totes les comunicacions esmentades entre la persona interessada i el personal tècnic es faran per aquest mateix canal.
A l'apartat de Preguntes freqüents del nostre web trobareu detallades moltes de les tramitacions que ens consulteu per la bústia, com per exemple "Què he de fer per legalitzar l'inici d'una activitat comercial, de serveis o oficina?" i d'altres similars. Consulteu l'apartat abans d'enviar la vostra consulta.
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Empreses, persones emprenedores, facultatius/ves que facin tramitacions per a empreses i/o persones emprenedores (enginyeries, arquitectes i en general personal tècnic competent), que necessitin resoldre dubtes o rebre aclariments tècnics o de tramitació procedimental per part del personal tècnic municipal.
Compromís en el termini de resolució
2 dies
Un cop rebuda la consulta, el personal tècnic donarà resposta en dos dies hàbils si disposa de les dades necessàries per fer una valoració. En el cas que necessiti informació addicional, la demanarà per correu electrònic a qui faci la sol·licitud.
La resposta donada per l'equip tècnic tindrà un valor orientatiu i només serà vàlida dintre dels supòsits concrets plantejats en la consulta, i sempre que no es produeixi cap canvi normatiu que pugui introduir alteracions interpretatives en la resposta.
Servei responsable
Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE)
Ca dels Telers, 5 1 -2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
atencioempresa@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 13-3-2023