Comunicació sobre l'embargament salarial
Atès el deure de col·laboració de tota persona natural o jurídica, pública o privada amb l'Administració Tributària, les empreses procediran a descomptar i retenir la quantitat que legalment correspongui, segons la quantia de les remuneracions a percebre per les persones deutores, fins arribar a cobrir l'import del descobert. L'embargament salarial es practicarà sobre la quantitat que percebi el/la treballador/a una vegada descomptades les retencions de caràcter públic, fiscal o de la Seguretat Social.
En els casos en que aquest deure sigui d'impossible compliment es comunicarà, a través d'aquest tràmit a la Unitat de Recaptació de l'Ajuntament de Terrassa, en un termini màxim d'un mes.
Les persones jurídiques i les entitats sense personalitat jurídica, així com les persones col·legiades, els/les professionals i persones treballadores en règim d'autònoms, en l'exercici de la seva activitat, estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l'administració pública. (articles 14.2 i 14.3 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l'Ordenança municipal per al govern i l'administració electrònica).
Com es pot tramitar
Qui el pot demanar?
Empreses o persones empleadores a qui se'ls hi hagi requerit la seva col·laboració a través d'una diligència d'embargament, o la persona que els representa degudament autoritzada.
Documentació que cal presentar
-
Baixa laboral a la Tresoreria
(quan la persona ja no té relació laboral amb l'empresa) (còpia) -
Full de nòmina última
(quan no arriba al límit del Salari Mínim Interprofessional) (còpia) -
Diligència d'embargament salarial
(quan ja té un embargament previ d'una altra administració) (còpia) -
Comunicació de la situació d'Incapacitat Temporal (IT)
(quan es troba en situació d'Incapacitat Temporal) (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 3-12-2018