Llei de promoció de l'autonomia personal i atenció a persones en situació de dependència
Valoració del Grau de Dependència per a l'obtenció de serveis i ajuts
La Llei 39/2006 de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència fixa les bases que permeten la regulació d'unes condicions bàsiques que garanteixen la igualtat en l'exercici del dret subjectiu dels ciutadans a la promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
Es defineix la dependència com l'estat de caràcter permanent en el que es troben les persones que, per raons derivades de l'edat, malaltia o discapacitat, i lligades a la falta d'autonomia física, mental, intel·lectual o sensorial, precisen de l'atenció d'una o altres persones o ajudes importants per a la realització de les activitats bàsiques de la vida diària o, en el cas de les persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental , d'altres ajudes per a la seva autonomia personal.
La Llei determina tres graus de dependència diferenciats en funció de l'autonomia de les persones i la intensitat de cura que requereixen:
Procés bàsic de sol·licitud i accés a serveis i prestacions que es contemplen a la LLei segons el grau reconegut
1. Sol·licitud i documentació que cal presentar (veure apartat on adreçar-se), o bé descarregant la sol·licitud a la web de la Generalitat de Catalunya gencat.cat
2. Valoració del Grau de Dependència: passats uns mesos de la sol·licitud, l'equip de valoracions que depèn de Generalitat contactarà amb la persona dependent i/o familiars per concertar el dia de la valoració mitjançant visita al domicili.
3. Reconeixement del Grau de Dependència: després de la valoració l'equip competent emetrà el dictamen al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat i aquesta comunicarà a la pesona sol·licitant el reconeixement de la situació de dependència mitjançant resolució que arribarà al domicili via correu certificat.
4. Establiment del Programa Individual d'Atenció (PIA): la Generalitat comunicarà a l'Ajuntament el reconeixement del grau de dependència i l'equip del Servei d'Atenció a l'Autonomia Personal (SAAP) especialitzat en Dependència, es posarà en contacte amb la persona dependent i/o familiars per concertar una visita i determinar la intervenció i l'aplicació dels recursos més adients dins de la cartera de serveis i prestacions establerts segons el seu grau de Dependència.
On Adreçar-se (presencialment)
La sol·licitud de valoració de dependència i/o revisió de la valoració de dependència, així com la comunicació de modificació de dades es poden presentar en els diferents registres oficials de les administracions públiques.
A la ciutat de Terrassa aquests registres són les Oficines de Serveis Territorials de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya:
- Oficina d'Afers Socials i Famílies de Terrassa - Ca n'Aurell
- Oficina d'Afers Socials i Famílies de Terrassa - Les Arenes
»
Reconeixement de la situació de dependència (www.gencat.cat)
Com es pot tramitar
- Oficina d'Afers Socials i Famílies de Terrassa - Ca n'Aurell - Ca del Doctor Ullés, 98 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Afers Socials i Famílies de Terrassa - Les Arenes - Ca del Matagalls, 1 ( 08227 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Seran titulars dels drets establerts a la Llei 39/2006, les persones espanyoles que compleixin els dos requisits següents:
Preu
Gratuït.
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Servei responsable
Departament de Drets Socials
Ps Taulat, 266 (08019 Barcelona)
Telèfon: 012
Informació actualitzada el dia 22-6-2021
Política de protecció de dades de l'Ajuntament de Terrassa
- Veure informació sobre la política de protecció de dades
Dubtes i suggeriments
- Departament de Drets Socials
- Telèfon: 012