Sol·licitud del certificat digital idCAT
El certificat idCAT és un certificat reconegut d'identificació i signatura electrònica, emès per l'Agència Catalana de Certificació - CATCert , que assegura la integritat i confidencialitat de les transaccions electròniques garantint la identitat dels ciutadans i de les ciutadanes.
Amb l'identificador digital idCAT podeu signar correus i documents electrònics i fer operacions amb ells. Així els tràmits fets per aquestes vies poden tenir validesa oficial.
Permet fer tràmits amb les administracions locals, la Generalitat de Catalunya i l'Administració de l'Estat, com la presentació de la declaració de la renda entre d'altres.
A la web de l'Ajuntament de Terrassa podeu accedir a "La Meva Carpeta" per fer:
- Consulta i modificació de dades de contacte
- Consulta de dades del Padró Municipal d'Habitants
- Consulta de comunicacions amb l'Ajuntament
- Consulta de dades fiscals (rebuts referents a impostos i taxes de l'Ajuntament i informació sobre pagaments)
Com obtenir el certificat idCAT?
El procediment per a obtenir el certificat digital idCAT consta de tres passos:
1.- Omplir el formulari de sol·licitud que trobareu a www.idcat.cat.
IMPORTANT: aquesta sol·licitud cal fer-la des de l'ordinador en el qual voldreu deixar instal·lat el certificat
2.- Anar personalment a qualsevol de les Oficines d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Terrassa, que són entitats de registre col·laboradores de CATCert.
Cal presentar el document d'identitat i signar una compareixença.
3.- Instal·lar el certificat a l'ordinador des del qual s'ha fet la sol·licitud.
Podeu trobar més informació a
www.idcat.cat i
accedir als videos tutorials de l'idCAT a Youtube
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Qualsevol persona interessada en relacionar-se telemàticament amb organismes i entitats, i realitzar transaccions que requereixen de la identificació.
Documentació que cal presentar
En cas que la persona titular delegui la presentació de la sol·licitud en una altra persona, cal aportar:
- Acta notarial a on consti la voluntat expressa de la persona interessada a sol·licitar el certificat digital IDCAT, així com, l'autorització a una segona persona perquè faci el tràmit en nom seu davant l'entitat de registre corresponent (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Servei responsable
Servei d'Atenció Ciutadana (Servei intern de suport)
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
Observacions
Un cop s'ha instal·lat el certificat a l'ordinador des d'on s'ha fet la sol·licitud, es pot exportar, si cal, a altres ordinadors fent ús de les utilitats que ens proporcionen els navegadors i els sistemes operatius.
Informació actualitzada el dia 15-2-2019