Troballes
L'Oficina de Troballes, adscrita al servei de Policia Municipal, s'encarrega de la tramitació dels objectes perduts en el terme municipal de Terrassa, així com de la gestió d'aquelles altres troballes que arriben a l'Ajuntament de ciutadans/ciutadanes residents al municipi.
El lliurament de l'objecte trobat s'ha de fer a la Prefectura de la Policia Municipal (Av. Glòries Catalanes, núm. 3). També es pot realitzar en qualsevol punt d'atenció municipal per tal que es derivi a la seu policial per la seva gestió. Al trobador, de bona fe, se li expedirà la corresponent acta de lliurament.
En cas de troballes identificades, s'avisarà a la persona interessada i es posarà l'objecte a disposició de la persona propietària, administradora o entitat titular.
Per a consultes específiques sobre objectes perduts, s'ha d'enviar un missatge a l'adreça de correu electrònic troballes_policia@terrassa.cat amb la descripció i característiques de l'objecte, així com la data i lloc de la pèrdua. Estem treballant en la incorporació d'un "Localitzador de troballes".
Perquè el trobador de bona fe pugui exercir, en la forma i termini legalment establert, el seu dret a reclamar l'objecte trobat, se li expedirà un rebut a on es farà constar en les seves dades personals, la descripció i característiques de l'objecte, així com la data i lloc de localització i lliurament.
En cas de troballes de propietat desconeguda o no reclamades per la persona titular, després de les recerques i gestions policials, es dipositaran durant el termini legalment establert en el dipòsit d'objectes perduts/trobats i es donarà publicitat a l'edicte a on constin el objecte valuosos.
La devolució de troballes valuoses s'haurà de sol·licitar mitjançant instància adreçada a l'Ajuntament, amb la descripció i característiques detallades del material, així com, l'aportació dels documents que provin la titularitat de la propietat de l'objecte.
La recollida es realitzarà presencialment, demanant cita prèvia a través de la bústia del correu electrònic troballes_policia@terrassa.cat.
En cas de troballes de propietat desconeguda o no reclamades per la persona titular, després de les recerques i gestions policials, es dipositaran en l'oficina d'objectes perduts/trobats.
Mensualment es publicarà en el Taulell d'edictes de l'Ajuntament la relació d'objectes dipositats en l'oficina de troballes i, transcorregut el termini de 6 mesos des de la publicació, l'objecte no lliurat a la persona propietària podrà ser reclamat per la persona que el va trobar en un termini de 30 dies; tot seguit passarà a ser de titularitat municipal.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Policia Municipal - Av de les Glòries Catalanes, 3 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
L'entrega de l'objecte trobat o documentació trobada la pot fer qualsevol persona, en representació pròpia o d'alguna administració o entitat.
Documentació que cal presentar
La documentació que cal presentar en prova de la titularitat és la següent:
- Albarà, tiquet o factura que acrediti la compra (original)
- Imatge gràfica que dedueixi la tinença (original)
- Declaració jurada sobre la propietat de l'objecte (original)
O qualsevol altre mitjà de prova que demostri la propietat.
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
1 mes
Impresos
Servei responsable
Policia Municipal
Av de les Glòries Catalanes, 3 (08223 Terrassa)
Telèfon: 937 805 555 - - 092 (urgències) - - 900 770 092 (telèfon gratuït 24 h. per comunicar comportaments vandàlics anonimament)
SGPM@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 26-5-2023