Ajuntament de Terrassa

Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge
Seu Electrònica » Tràmits » Beneficis fiscals en l'impost sobre construccions, instal·lacions o obres

Beneficis fiscals en l'impost sobre construccions, instal·lacions o obres


La normativa vigent contempla en l'impost sobre construccions, instal·lacions o obres els següents beneficis fiscals:

a) Exempció:

  • Les obres de les què sigui propietari l'Estat, les Comunitats Autònomes o les Entitats Locals, que, estant subjectes al mateix, hagi de ser directament destinada a carreteres, ferrocarrils, sanejament de poblacions i de les seves aigües residuals, encara que la seva gestió la portin a terme Organismes Autònoms, tant si es tracta d'obres d'inversió nova com de conservació.
  • Els béns de l'Església Catòlica, en els termes previstos en l'Acord entre l'Estat Espanyol i la Santa Seu sobre Acords Econòmics, de 3 de gener de 1979, i les associacions confessionals no catòliques legalment reconegudes, en els termes establerts en els respectius acords de cooperació subscrits en virtut d'allò disposat a l'article 16 de la Constitució
  • b) Bonificacions:

  • Gaudiran d'una bonificació de fins el 95% de la quota de l'impost les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal per concórrer circumstàncies socials, culturals historic.artístiques o de foment de l'ocupació que justifiquin la declaració. Es podran declarar d'especial interès, entre d'altres els següents supòsits:
    1. Les construccions, instal·lacions o obres promogudes per l'Estat, la Comunitat Autònoma o la pròpia administració municipal, directament o mitjançant un ens d'ells depenents, per tal de ser destinades a satisfer serveis públics i/o d'interès públics.
    2. Les construccions, instal·lacions o obres que s'executin per iniciativa pública referents a habitatges de protecció oficial o habitatges declarats protegits quan més del 80% de la superfície destinada a habitatge estigui acollida al règim de protecció oficial.
    3. Les obres destinades a la rehabilitació dels paraments exteriors i elements comuns.
    4. Les obres de rehabilitació d'habitatges afectats per patologies estructurals.
    5. Les obres d'arranjament i embelliment de façanes, parets mitgeres al descobert.
    6. Les instal·lacions de plaques solars, panells fotovoltaics i receptor d'energies eòliques i en general, qualsevol altra instal·lació d'aquest tipus captador d'energies dolces.
    7. Les obres de reforma i/o rehabilitació realitzades per particulars en immobles d'ús residencial que siguin o hagin de ser el seu habitatge habitual, i que tinguin una antiguitat superior a 25 anys.

  • Bonificació de fins el 95% les obres de nova construcció, reforma o ampliació en les quals s'implanti energia solar tèrmica que doni servei com a mínim al 70% del locals i habitatges de l'edifici, i en què no sigui d'obligat compliment "l'ordenança municipal per a l'aprofitament d'energia solar".

  • Bonificació de fins el 95% les obres de nova construcció, reforma o ampliació en les quals s'implanti energia solar fotovoltaica.

  • Bonificació de fins el 50% les obres referents a habitatges de protecció oficial o habitatges protegits quan més del 80% de la superfície destinada a habitatge estigui acollida al règim de protecció oficial.

  • Bonificació de fins el 90% les obres que afavoreixin les condicions d'accés i habitabilitat de les persones amb discapacitat.

    Com es pot tramitar

    Per Internet Tramitació de Beneficis fiscals en l'impost sobre construccions, instal·lacions o obres amb identificacació Ompliu el formulari (id. obligatòria)
    Presencialment
    Oficina d'Atenció Ciutadana de Can Parellada - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)

    Qui el pot demanar?

    El subjecte passiu o el seu representant degudament autoritzat.

    Documentació que cal presentar

    • Documentació acreditativa del benefici fiscal sol·licitat (original)
    • Document d'Identitat de la persona titular de l'impost (original)
    • Autorització en el cas d'actuar en representació d'una altra persona. S'ha d'adjuntar una fotocòpia del document d'identificació de la persona que autoritza (original)
    • Document d'Identitat de la persona que actua en representació del titular, si és el cas (original)
    • Targeta d'identificació fiscal de l'empresa (en cas de persona jurídica) (original)
    • Autorització de la representació segellada per l'empresa o escriptura on consti la persona apoderada (en cas de persona jurídica) (original)

    En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

    Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.

    Compromís en el termini de resolució

    3 mesos

    El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.

    Termini legal de resolució i silenci administratiu

    3 mesos.

    Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
    Negatiu

    Impresos

    • Sol·licitud d'exempció / bonificació de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO)

    Servei responsable

    Gestió Tributària i Recaptació
    Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
    Telèfon: 937 397 000

    Observacions

    Les exempcions són del 100% de la quota, les bonificacions d'un descompte de la quota segons la tipologia de la mateixa.

    Informació actualitzada el dia 4-2-2014

  •  
     

    Normativa

    Tràmits relacionats

    Dubtes i suggeriments

    Gestió Tributària i Recaptació

    Telèfon: 937 397 000

    INFORMACIÓ EN UN "CLIC"


    Ajuda nou signador
    Admesos i exclosos a escoles
    Presentació de factures electròniques
    Tauler d'anuncis i edictes
    Site (Sistema integrado TablonEdictal BOE)
    Notificació electrònica

    Atenció al ciutadà

    ATENCIÓ AL CIUTADÀ Escoltem les teves opinions

    Ajuntament de Terrassa

    Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa (Barcelona)
    Tel. 93 739 70 00 / Tel. informació: 010 / 900 922 010 (fora de Terrassa)