Certificat de Béns
És un document que emet l'Ajuntament per a justificar els conceptes pels quals un ciutadà i/o una ciutadana paga a l'administració municipal, i les dades que hi consten.
S'utilitza per demostrar davant d'altres administracions els béns que posseeix la persona interessada en el terme municipal de Terrassa i els conceptes pels quals tributa.
La petició del certificat de béns en general es sol·licita per:
- Beques de prestacions socials
- Servei militar
- Jubilacions
- Separacions matrimonials
- Processaments judicials
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- 010 - - 937 397 031 (des de fora de Terrassa) - 010 Informació i Tràmits per Telèfon
Qui el pot demanar?
La persona interessada o la persona que la representi degudament autoritzada.
Documentació que cal presentar
- Document d'identitat de la persona sol·licitant o persona autoritzada que recull el certificat a l'Oficina d'atenció ciutadana de plaça Didó (original)
- Documentació acreditativa de la situació d'exempció del pagament de la taxa: demanda de justícia gratuïta o situació d'atur de la persona sol·licitant. (original)
- Autorització de la persona titular, en el cas que recolli el certificat una altra persona. S'ha d'adjuntar la fotocòpia del document d'identitat de la persona que autoritza. (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Per l'any 2024: 13,23 euros
La gestió serà gratuïta:
- Quan el motiu de la sol·licitud sigui per a l'aportació a un expedient en demanda del benefici de justícia gratuïta
- Quan la persona sol·licitant estigui en situació d'atur, havent de justificar aquesta situació
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
4 dies hàbils
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
1 mes.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
- Model general d'instància, per a la tramitació presencial
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Observacions
Informació actualitzada el dia 2-2-2024