Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge

Petició d'exemplars de fulls oficials de queixa / reclamació / denúncia


Si sou una empresa que comercialitza béns o presteu serveis, directament o com a part intermediària, heu de disposar de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia per tenir-los a disposició de la clientela.

Així mateix, heu d'exhibir al públic, en un lloc visible, un cartell on s'anuncïi la disponibilitat d'aquests fulls. En aquest cartell, també s'ha d'indicar un número de telèfon d'atenció ciutadana per realitzar consultes de consum i, si l'establiment en disposa, també hi ha de constar el número de telèfon o l'adreça de correu electrònic d'atenció a les persones consumidores.

El Full oficial de queixa, reclamació i denúncia és un mitjà que es posa a disposició de la població consumidora perquè puguin formular queixes, denúncies i reclamacions allà mateix on es produeix el fet que les motiva.

Si els establiments tenen cura de tenir els fulls de reclamació, es pot evitar que les discussions empitjorin quan qui consumeix vulgui reclamar a causa d'un producte o servei que considera defectuós.

  • Els fulls han d'estar a disposició de qui els demani, encara que no hagi formalitzat cap tracte comercial amb l'empresa, en català, castellà i, si escau, també en anglès. Són impresos compostos per tres exemplars: un per l'establiment, un altre per la persona consumidora i un tercer per l'organisme habilitat.

  • L'establiment o la persona prestadora de serveis pot fer al·legacions en el mateix full, això si, haurà de signar l'imprès reservat a aquest efecte. La signatura del full es pot suplir pel segell de l'empresa i és imprescindible posar la data en la que la persona consumidora li ha lliurat.

  • Si una empresa es nega a facilitar els fulls oficials de queixa, reclamació o denúncia, o no en disposa, podrà ser sancionada administrativament.

  • Com es pot tramitar

    Per Internet
    Presencialment
    Per telèfon

    Qui el pot demanar?

    - Els comerços i empreses prestadores de serveis en general.
    - Professionals que presten serveis a domicili (llauneria, treballs de paleta, electricitat, pintura ...)
    - Venda ambulant.
    - Tots els serveis públics no prestats directament per l'Administració.

    Preu

    Gestió gratuïta

    Compromís en el termini de resolució

    2 dies hàbils.

    El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.

    Impresos

    Servei responsable

    Servei de Consum
    Cr de Martorell, 95 2 -3 (08224 Terrassa)
    Telèfon: 937 397 429
    consum@terrassa.cat

    Informació actualitzada el dia 29-1-2014

    La meva carpeta