Ajuntament de Terrassa

Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge
Seu Electrònica » Tràmits » Denúncies de temes de consum

Denúncies de temes de consum


Aquest tràmit s'adreça a persones consumidores i usuàries que vulguin posar en coneixement de l'administració una situació a un establiment o amb un prestador de serveis, que pot constituir una infracció administrativa, i que encara que no hagi formalitzat cap tracte comercial amb l'empresa, ho vulgui denunciar.

Els requisits generals en matèria de consum que han de tenir en compte les empreses són:

  • Horaris: s'han d'informar i han de ser visibles fins i tot quan els establiments estan tancats.

  • Preus: han d'estar clarament indicats. En el cas de productes, ha de figurar a cadascun d'ells, i en el cas dels serveis, exhibir un llistat de preus.

  • Ús de la llengua: els rètols, els documents d'ofertes de serveis i els contractes d'adhesió han d'estar almenys en català i s'ha d'estar en condicions de poder atendre els clients quan s'expressin en qualsevol de les dues llengües oficials, el català i el castellà.

  • Etiquetatge dels productes: han d'estar etiquetats en qualsevol de les dues llengües oficials, el català i el castellà.

  • Factura o tiquet: sempre s'ha de lliurar als clients i ha d'incloure, com a mínim, el concepte, l'import amb impostos i la identificació de l'empresa amb el NIF.

  • Disposar de Fulls de reclamació.

  • Facilitar una bona Informació prèvia a la venda del producte o servei i una publicitat veraç.

  • Com es pot tramitar

    Per Internet Tramitació de Denúncies de temes de consum amb identificacació Ompliu el formulari (id. obligatòria)
    Presencialment
    Oficina d'Atenció Ciutadana de Can Parellada - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
    Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE) - Ca dels Telers, 5 1 -2 ( 08221 Terrassa)
    Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
    Servei de Consum - Cr de Martorell, 95 2 -3 ( 08224 Terrassa)
    Per telèfon
    937 397 000 - Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE)
    937 397 429 - Servei de Consum
    010 - - 900 922 010 - 010 Informació i Tràmits per Telèfon

    Qui el pot demanar?

    Persones consumidores i usuàries.

    Preu

    Gestió gratuïta.

    Compromís en el termini de resolució

    7 dies
    El Servei de Consum es posarà en contacte amb la persona interessada en el termini d'una setmana des de la data de presentació de la denúncia.

    El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.

    Termini legal de resolució i silenci administratiu

    6 mesos.

    Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
    Negatiu

    Impresos

    • Model general d'instància, per a la tramitació presencial

    Servei responsable

    Servei de Consum
    Cr de Martorell, 95 2 -3 (08224 Terrassa)
    Telèfon: 937 397 429
    consum@terrassa.cat

    Observacions

    Les denúncies generen una inspecció per comprovar els fets i poden acabar amb una sanció, tot i que si no s'aprecien infraccions en relació a la denúncia presentada, s'arxiva i es comunica a la persona denunciant.

    Us recomanem que abans de fer el tràmit contacteu primer amb el Servei de Consum.

    Informació actualitzada el dia 13-1-2014

     
     

    Normativa

    Tràmits relacionats

    Dubtes i suggeriments

    Servei de Consum

    Telèfon: 937 397 429
    consum @ terrassa.cat

    INFORMACIÓ EN UN "CLIC"


    Admesos i exclosos a escoles
    Verificació de documents signats digitalment
    Presentació de factures electròniques
    Tauler d'anuncis i edictes
    Site (Sistema integrado TablonEdictal BOE)
    Notificació electrònica

    Atenció al ciutadà

    ATENCIÓ AL CIUTADÀ Escoltem les teves opinions

    Ajuntament de Terrassa

    Raval de Montserrat 14, 08221 Terrassa (Barcelona)
    Tel. 93 739 70 00 / Tel. informació: 010 / 900 922 010 (fora de Terrassa)