Enviant dades d'identificaciˇ

Identificaciˇ en procÚs...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificaciˇ, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del trÓmit

S'estan enviant les dades...

Estem processant les dades del vostre trÓmit.

Si us plau, no tanqueu ni actualitzeu la pÓgina

Enviant dades del trÓmit

Estem signant el comprovant i registrant el vostre trÓmit

Estem signant i registrant el vostre trÓmit. Depenent dels documents aportats i el seu tamany aquest procÚs pot trigar una estona, no tanqueu ni actualitzeu la pÓgina.

Preparant la signatura

Generant document...

S'estÓ generant el document que s'haurÓ de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre trÓmit.
 
Aquesta operaciˇ pot trigar uns segons...

ProcÚs de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

ProcÚs de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la segŘent informaciˇ obligat˛ria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al segŘent pas.

Tancar missatge

Den˙ncies de temes de consum


Aquest trÓmit s'adreša a persones consumidores i usuÓries que vulguin posar en coneixement de l'administraciˇ una situaciˇ a un establiment o amb un prestador de serveis, que pot constituir una infracciˇ administrativa, i que encara que no hagin formalitzat cap tracte comercial amb l'empresa, ho vulguin denunciar.

Els requisits generals en matŔria de consum que han de tenir en compte les empreses sˇn:

  • Horaris: s'han d'informar i han de ser visibles fins i tot quan els establiments estan tancats.
  • Preus: han d'estar clarament indicats. En el cas de productes, ha de figurar a cadascun d'ells, i en el cas dels serveis, exhibir un llistat de preus.
  • ┌s de la llengua: els rŔtols, els documents d'ofertes de serveis i els contractes d'adhesiˇ han d'estar almenys en catalÓ i s'ha d'estar en condicions de poder atendre a la clientela quan s'expressi en qualsevol de les dues llengŘes oficials, el catalÓ i el castellÓ.
  • Etiquetatge dels productes: han d'estar etiquetats en qualsevol de les dues llengŘes oficials, el catalÓ i el castellÓ.
  • Factura o tiquet: sempre s'ha de lliurar a la clientela i ha d'incloure, com a mÝnim, el concepte, l'import amb impostos i la identificaciˇ de l'empresa amb el NIF.
  • Disposar de Fulls oficials de queixa, reclamaciˇ i den˙ncia.
  • Facilitar una bona Informaciˇ prŔvia a la venda del producte o servei i una publicitat veraš.
  • Com es pot tramitar

    Qui el pot demanar?

    Persones consumidores i usuÓries.

    Preu

    Gestiˇ gratu´ta.

    En el sup˛sit que la gestiˇ del trÓmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el trÓmit, a travÚs de la pÓgina de pagament en lÝnia d'aquesta Seu electr˛nica amb targeta de crŔdit/dŔbit.

    CompromÝs en el termini de resoluciˇ

    7 dies
    El servei es posarÓ en contacte amb la persona interessada en el termini d'una setmana des de la data de presentaciˇ de la den˙ncia.

    El termini de resoluciˇ comenša a comptar a partir de la data de presentaciˇ de la instÓncia i sempre que s'hagi presentat tota la documentaciˇ requerida.

    Termini legal de resoluciˇ i silenci administratiu

    6 mesos.

    Finalitzat el termini de resoluciˇ, l'efecte del silenci administratiu Ús el segŘent:
    Negatiu

    Impresos

    Servei responsable

    Drets de les persones consumidores
    Cr de Martorell, 95 2 -3 (08224 Terrassa)
    TelŔfon: 937 397 429
    consum@terrassa.cat

    Observacions

    Les den˙ncies generen una inspecciˇ per comprovar els fets i poden acabar amb una sanciˇ, tot i que si no s'aprecien infraccions en relaciˇ a la den˙ncia presentada, s'arxiva i es comunica a la persona denunciant.

    Us recomanem que abans de fer el trÓmit contacteu primer amb el servei de Drets de les persones consumidores.

    Informaciˇ actualitzada el dia 22-6-2023

    La meva carpeta ciutadana