Enviant dades d'identificaciˇ

Identificaciˇ en procÚs...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificaciˇ, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del trÓmit

S'estan enviant les dades...

Estem signant el comprovant i registrant el vostre trÓmit.
 
Aquesta operaciˇ pot trigar uns segons...

Preparant la signatura

Generant document...

S'estÓ generant el document que s'haurÓ de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre trÓmit.
 
Aquesta operaciˇ pot trigar uns segons...

ProcÚs de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

ProcÚs de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la segŘent informaciˇ obligat˛ria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al segŘent pas.

Tancar missatge

Den˙ncies de temes de consum


Aquest trÓmit s'adreša a persones consumidores i usuÓries que vulguin posar en coneixement de l'administraciˇ una situaciˇ a un establiment o amb un prestador de serveis, que pot constituir una infracciˇ administrativa, i que encara que no hagi formalitzat cap tracte comercial amb l'empresa, ho vulgui denunciar.

Els requisits generals en matŔria de consum que han de tenir en compte les empreses sˇn:

  • Horaris: s'han d'informar i han de ser visibles fins i tot quan els establiments estan tancats.

  • Preus: han d'estar clarament indicats. En el cas de productes, ha de figurar a cadascun d'ells, i en el cas dels serveis, exhibir un llistat de preus.

  • ┌s de la llengua: els rŔtols, els documents d'ofertes de serveis i els contractes d'adhesiˇ han d'estar almenys en catalÓ i s'ha d'estar en condicions de poder atendre els clients quan s'expressin en qualsevol de les dues llengŘes oficials, el catalÓ i el castellÓ.

  • Etiquetatge dels productes: han d'estar etiquetats en qualsevol de les dues llengŘes oficials, el catalÓ i el castellÓ.

  • Factura o tiquet: sempre s'ha de lliurar als clients i ha d'incloure, com a mÝnim, el concepte, l'import amb impostos i la identificaciˇ de l'empresa amb el NIF.

  • Disposar de Fulls de reclamaciˇ.

  • Facilitar una bona Informaciˇ prŔvia a la venda del producte o servei i una publicitat veraš.

  • Com es pot tramitar

    Per Internet
    Presencialment
    Presencialment
    Per telŔfon

    Qui el pot demanar?

    Persones consumidores i usuÓries.

    Preu

    Gestiˇ gratu´ta.

    CompromÝs en el termini de resoluciˇ

    7 dies
    El Servei de Consum es posarÓ en contacte amb la persona interessada en el termini d'una setmana des de la data de presentaciˇ de la den˙ncia.

    El termini de resoluciˇ comenša a comptar a partir de la data de presentaciˇ de la instÓncia i sempre que s'hagi presentat tota la documentaciˇ requerida.

    Termini legal de resoluciˇ i silenci administratiu

    6 mesos.

    Finalitzat el termini de resoluciˇ, l'efecte del silenci administratiu Ús el segŘent:
    Negatiu

    Impresos

    Servei responsable

    Servei de Consum
    Cr de Martorell, 95 2 -3 (08224 Terrassa)
    TelŔfon: 937 397 429
    consum@terrassa.cat

    Observacions

    Les den˙ncies generen una inspecciˇ per comprovar els fets i poden acabar amb una sanciˇ, tot i que si no s'aprecien infraccions en relaciˇ a la den˙ncia presentada, s'arxiva i es comunica a la persona denunciant.

    Us recomanem que abans de fer el trÓmit contacteu primer amb el Servei de Consum.

    Informaciˇ actualitzada el dia 13-1-2014

    La Meva Carpeta