Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge

Denúncies de temes de consum


Aquest tràmit s'adreça a persones consumidores i usuàries que vulguin posar en coneixement de l'administració una situació a un establiment o amb un prestador de serveis, que pot constituir una infracció administrativa, i que encara que no hagi formalitzat cap tracte comercial amb l'empresa, ho vulgui denunciar.

Els requisits generals en matèria de consum que han de tenir en compte les empreses són:

  • Horaris: s'han d'informar i han de ser visibles fins i tot quan els establiments estan tancats.

  • Preus: han d'estar clarament indicats. En el cas de productes, ha de figurar a cadascun d'ells, i en el cas dels serveis, exhibir un llistat de preus.

  • Ús de la llengua: els rètols, els documents d'ofertes de serveis i els contractes d'adhesió han d'estar almenys en català i s'ha d'estar en condicions de poder atendre els clients quan s'expressin en qualsevol de les dues llengües oficials, el català i el castellà.

  • Etiquetatge dels productes: han d'estar etiquetats en qualsevol de les dues llengües oficials, el català i el castellà.

  • Factura o tiquet: sempre s'ha de lliurar als clients i ha d'incloure, com a mínim, el concepte, l'import amb impostos i la identificació de l'empresa amb el NIF.

  • Disposar de Fulls de reclamació.

  • Facilitar una bona Informació prèvia a la venda del producte o servei i una publicitat veraç.

  • Com es pot tramitar

    Per Internet
    Presencialment
    Per telèfon

    Qui el pot demanar?

    Persones consumidores i usuàries.

    Preu

    Gestió gratuïta.

    Compromís en el termini de resolució

    7 dies
    El Servei de Consum es posarà en contacte amb la persona interessada en el termini d'una setmana des de la data de presentació de la denúncia.

    El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.

    Termini legal de resolució i silenci administratiu

    6 mesos.

    Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
    Negatiu

    Impresos

    Servei responsable

    Servei de Consum
    Cr de Martorell, 95 2 -3 (08224 Terrassa)
    Telèfon: 937 397 429
    consum@terrassa.cat

    Observacions

    Les denúncies generen una inspecció per comprovar els fets i poden acabar amb una sanció, tot i que si no s'aprecien infraccions en relació a la denúncia presentada, s'arxiva i es comunica a la persona denunciant.

    Us recomanem que abans de fer el tràmit contacteu primer amb el Servei de Consum.

    Informació actualitzada el dia 13-1-2014

    La meva carpeta