Mediació i/o arbitratge en matèria de consum
Si com a conseqüència de la compra d'un producte o de la prestació d'un servei, us sentiu perjudicats, podeu presentar una reclamació formal a l'establiment o empresa mitjançant el "Full oficial de queixa, reclamació i denúncia", o qualsevol altre mitjà durador que us posin a disposició.
Si ha transcorregut un mes des de la reclamació sense haver rebut una resposta per part de l'establiment o empresa o la que heu rebut no és satisfactória, podeu sol·licitar la mediació i/o l'arbitratge a la Junta Arbitral de Consum de Terrassa, que és l'òrgan administratiu que s'encarrega de tramitar les reclamacions.
La Junta Arbitral actua com a una via de resolució de conflictes ràpida, eficaç, voluntària i gratuïta per a les parts, amb la finalitat de resoldre les controvèrsies entre consumidors i empresaris, amb caràcter vinculant i resolutiu per a ambdues parts. És per aquest motiu que, un cop presentada la sol·licitud d'arbitratge, no és possible interposar paral·lelament una reclamació judicial pel mateix assumpte ni reclamar dos cops pels mateixos fets.
La decisió arbitral per resoldre la controvèrsia (laude) és d'obligat compliment i té efectes de cosa jutjada, per tant no és possible presentar recurs en contra ni interposar una demanda judicial pels mateixos fets.
El servei de Drets de les persones consumidores us ofereix -i recomana- assessorament previ a la presentació de la sol·licitud d'arbitratge, per assegurar que el contingut de l'escrit i la documentació que s'aporta reuneix els requisits necessaris per a realitzar el tràmit.
Podeu fer la CONSULTA PRÈVIA per telèfon, presencialment i electrònicament al servei de Drets de les persones consumidores o a qualsevol de les oficines municipals que es detallen en l'apartat "Com es pot tramitar".
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE) - Ca dels Telers, 5 1 -2 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
- Servei Públic de Consum - Cr de Martorell, 95 2 -3 ( 08224 Terrassa)
- 937 397 000 - Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE)
- 937 397 429 - Servei Públic de Consum
Qui el pot demanar?
La persona consumidora o usuària perjudicada.
Documentació que cal presentar
- Full oficial de reclamació / denúncia degudament emplenat (exemplar per a l'Administració, escanejat) (còpia)
-
Documents relacionats amb l'acte de consum tals com factures, tiquets de compra, contractes, publicitat, etc.
La presentació d'aquesta documentació és obligatòria. (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
1 setmana
El servei es posarà en contacte amb la persona sol·licitant en el termini aproximat d'una setmana (per telèfon o correu electrònic).
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
4 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Servei responsable
Servei Públic de Consum
Cr de Martorell, 95 2 -3 (08224 Terrassa)
Telèfon: 937 397 429
consum@terrassa.cat
Observacions
Podeu consultar també el web de l'Agència Catalana de Consum, on trobareu més informació sobre normativa, preguntes més freqüents, procediment, ...
Informació actualitzada el dia 29-6-2023