Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem processant les dades del vostre tràmit.

Si us plau, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina

Enviant dades del tràmit

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit

Estem signant i registrant el vostre tràmit. Depenent dels documents aportats i el seu tamany aquest procés pot trigar una estona, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina.

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge

Sol·licitud d'Informe de Risc d'Exclusió Residencial (RER) per subministraments


L'informe de Risc d'Exclusió Residencial (RER) el pot sol·licitar per evitar talls de subministraments.



L'informe RER té una durada d'1 any. Transcorregut aquest període, si la persona segueix complint els requisits, cal que sol·liciti la renovació
.


La sol·licitud de l'informe per evitar els talls de subministrament el poden fer les persones titulars de l'habitatge on viuen (de lloguer o propietat), que siguin titulars dels subministraments de llum, aigua o gas i que es trobin en algun dels següents supòsits:

  • Tenir deutes del subministrament de llum, aigua o gas
  • Tenir un avís de tall o un tall per impagament dels subministraments
  • Tenir un avís de baixa o una baixa del subministrament per impagament
  • Si no tenen deutes, que els calgui fer gestions amb les companyies subministradores ( canvis de titulars, potències contractades, ...)
  • Si tenen dificultats pel pagament dels subministraments, encara que no hagin generat deutes
  • Tenir ingressos inferiors a:
    - 2 vegades l'IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya), si es tracta de persones que viuen soles.
    - 2,5 vegades l'IRSC, si es tracta d'unitats de convivència amb més d'una persona.
    - 3 vegades l'IRSC, en cas de persones amb discapacitats o amb gran dependència.
  • Que hi hagi una persona en la unitat familiar, amb dependència energètica, és a dir, que necessita màquines assistides per sobreviure.

  • - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


    Dades de contacte per a consultes sobre aquest tràmit
  • Servei responsable: Serveis Socials
  • Adreça electrònica: serveissocials@terrassa.cat
  • Servei responsable: OFIMAPE
  • Adreça electrònica: ofimape@terrassa.cat


    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


    Com fer la sol·licitud de l'informe de Risc d'Exclusió Social (RER)

    - Per internet: accedint al formulari disponible més avall
    - Presencialment: mitjançant la sol·licitud de cita prèvia:
  • Enviant un correu electrònic a l'adreça electrònica de cada SEBAS
  • Trucant per telèfon de cada SEBAS, o bé
  • Adreçant-se a les oficines de qualsevol SEBAS, dintre dels horaris establerts.
  • - Presencialment sense cita prèvia: directament a les oficines de cada SEBAS

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


    Com es pot tramitar

    Per Internet
    Presencialment
    Per telèfon

    Qui el pot demanar?

    Persones titulars de l'habitatge on viuen (de lloguer o propietat) i que siguin titulars dels subministraments de llum, aigua o gas.

    Preu

    Gestió gratuïta

    Documentació que cal presentar

    Per acreditar la titularitat de l'habitatge

    Per acreditar la titularitat de l'habitatge

    En cas de tenir deutes per impagament del o dels subministraments:

    Si hi ha dependència energètica per motius de salut, cal acreditar-ho amb un dels següents documents:

    Acreditació dels ingressos econòmics de tots els membres de la unitat familiar

    En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

    Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.

    Impresos

    Servei responsable

    Serveis Socials
    Ca de Torres García, 33 4 (08221 Terrassa)
    Telèfon: 937 315 982
    ServeisSocials@terrassa.cat

    Informació actualitzada el dia 21-2-2025

    La meva carpeta ciutadana