Exempció de l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica
Poden sol·licitar l'exempció de l'Impost Municipal sobre Vehicles:
- Els tractors, remolcs, semiremolcs i la maquinària amb cartilla d'inspecció agrícola.
- Ambulàncies i altres vehicles sanitaris.
- Vehicles matriculats a nom de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%
El vehicle ha de matricular-se a nom de la persona amb discapacitat pel seu ús exclusiu i el subjecte passiu de l'exempció no podrà gaudir-la per més d'un vehicle simultàniament.
En el cas de menors amb discapacitat, es podrà demanar l'exempció si el menor és l'únic titular del vehicle.
Per a altres supòsits consulteu l'ordenança fiscal.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Les persones titulars d'un vehicle que es trobi en qualssevol dels supòsits d'exempció recollits a l'article 3 de l' Ordenança Fiscal número 2.3.
Documentació que cal presentar
- Autorització per a fer la consulta del grau de discapacitat atorgat pel CAD per a dur a terme la tramitació de la sol·licitud d'exempció de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica (1) (original)
- Cartilla d'Inspecció Agrícola o Certificat d'Inscripció en el Registre de maquinària agrícola en el cas de tractors, remolcs, semiremolcs i maquinària (original)
- Documentació acreditativa del destí del vehicle a assistència sanitària, o al trasllat de ferits o malalts (original)
(1) En cas de no autoritzar a fer la consulta del grau de discapacitat, les persones sol·licitants han de presentar: La resolució de reconeixement de grau de discapacitat (comunament certificat)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
- Model general d'instància, per a la tramitació presencial
- Autorització per a la consulta a altres administracions públiques per a la tramitació de la sol·licitud d'Exempció de l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica.
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 20-5-2024