Reclamació de la taxa de gestió de residus de residents
Consisteix a demanar que s'anul·li o es modifiqui una liquidació de la taxa de gestió de residus al domicili particular, ja sigui en el període voluntari de pagament o quan es reclami en període executiu (amb recàrrec i interessos).
De la reclamació es pot derivar l'anul·lació, rectificació, o devolució de la liquidació.
Es pot sol·licitar el canvi de titularitat del rebut, de propietari/ària a llogater/a, per estar en vigor un contracte de lloguer de renda antiga amb pròrroga forçosa sorgit en el marc de la Llei d'Arrendaments Urbans de 1964, o en el seu defecte, en el marc del Reial Decret Legislatiu 2/1985 de 30 d'abril amb un règim de prorroga forçosa equiparable a l'existent a la LAU de 1964.
Si escau, el servei responsable realitzarà una inspecció ocular a l'immoble per tal de verificar l'adreça i que existeix un únic habitatge.
Consulteu l'apartat de documentació per obtenir informació sobre els documents que podeu aportar per acreditar la situació objecte de la reclamació.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- 010 - - 937 397 031 (des de fora de Terrassa) - 010 Informació i Tràmits per Telèfon
Qui el pot demanar?
El subjecte passiu del tribut o el seu representant degudament autoritzat
Documentació que cal presentar
- Documentació acreditativa de la finalització de contracte de lloguer visat per la Cambra de la Propietat Urbana, en el cas de reclamació per error en el còmput del nombre de residents. (original)
- Escriptura de compra-venda o de transmissió de la finca o certificació del Registre de la Propietat, que justifiqui el canvi de titularitat de l'immoble gravat, en el cas de reclamació per error en la identificació de la persona propietària. (original)
- Contracte de lloguer en vigor, amb pròrroga forçosa (Llei d'Arrendaments Urbans de 1964, o en el seu defecte, en el marc del Reial Decret Legislatiu 2/1985 de 30 d'abril), en cas de sol·licitar el canvi de titular del rebut de la persona propietària a la persona llogatera. (original)
- Rebut emès per la persona propietària de l'immoble a la persona llogatera durant l'exercici actual, en el cas de sol·licitar el canvi de titular del rebut i no disposar del contracte de lloguer vigent. (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 17-5-2019