Bonificació de l'Impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana
Gaudiran d'una bonificació de la quota de l'mpost els següents supòsits:
1. Les transmissions de terrenys i la transmissió de drets reals de gaudiment limitadors del domini, realitzades per causa de mort a favor dels descendents i adoptats, els cònjuges i els ascendents i adoptants quan es reuneixin els següents requisits:
a) Que la transmissió afecti el que és o ha de ser l'habitatge habitual de la persona o persones que tinguin dret en l'herència a una part o a la totalitat de l'immoble objecte d'imposició. A aquests efectes, si l'immoble objecte d'imposició és adjudicat a més d'una persona, només es bonificarà la transmissió corresponent a aquella o aquelles que hi resideixin efectivament. S'entendrà per habitatge habitual aquell en què la persona que rebi l'immoble resideixi efectivament i on figuri degudament empadronada des d'abans de la mort de la persona causant. En cas que l'empadronament sigui posterior, el mateix s'haurà d'acreditar dins del termini de sol·licitud contemplat en article 2n)3.1.a de l'ordenança fiscal 2.04- Impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana, i caldrà, a més, provar documentalment la residència efectiva de la persona beneficiària.
b) Que l'immoble, la transmissió del qual es bonifica, no es transmeti en un període de quatre anys des de la data d'aquesta, tret dels casos en què es produeixi una transmissió, dins aquests quatre anys, per causa de mort.
2. Les transmissions mortis causa, de locals afectes a activitats empresarials o professionals, exercides a títol individual per la persona causant, sempre que les persones adquirents siguin el cònjuge, els/les descendents o els/les ascendents per naturalesa o adopció.
Si es compleixen els anteriors requisits, el percentatge de bonificació es calcularà en funció del valor del sòl que tingui l'immoble, de conformitat amb el següent quadre :
Quadre de bonificacions:
Valor del sòl | Percentatge de bonificació |
Fins 9.999 | 95% |
Fins 19.999 | 75% |
Fins 29.999 | 55% |
Fins 39.999 | 40% |
Fins 49.999 | 30% |
Més de 49.999 | 20% |
De forma excepcional i justificada, s'estableix la possibilitat d'ampliar la bonificació del quadre anterior fins a un màxim del 95%, per raó de capacitat econòmica. (consulteu l'ordenança fiscal).
Si a l'escriptura que s'ha de liquidar es transmet més d'una finca o hi ha més d'un/a hereu/va només s'haurà de fer aquest tràmit per a la finca on resideixi l'hereu/va o per la part de finca que correspongui a l'hereu/va que resideixi en la finca transmesa. En la resta hauran de fer el tràmit de Presentació d'autoliquidació de l'impost sobre l'increment de valor de terrenys de naturalesa urbana
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- 010 - - 937 397 031 (des de fora de Terrassa) - 010 Informació i Tràmits per Telèfon
Qui el pot demanar?
Poden sol·licitar la bonificació en la quota de l'impost les persones que compleixin els requisits establerts.
Documentació que cal presentar
- Escriptura notarial de transmissió de la finca , o (còpia)
- Sentència judicial de transmissió de la finca , o (còpia)
- Resolució administrativa de transmissió de la finca (còpia)
L'Ajuntament realitzarà la consulta de les dades fiscals vigents a l'Agència Tributària per tal de resoldre aquesta sol·licitud, a partir dels nivells de renda obtinguts de la persona sol·licitant, i quan la normativa ho determini, de les persones residents en el mateix domicili.
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
2 mesos
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 23-2-2017