Autoliquidació de l'impost sobre l'increment de valor de terrenys de naturalesa urbana
L'impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana (plusvàlua) és un tribut directe, que grava l'increment de valor que experimenten els terrenys de naturalesa urbana i que es manifesta a conseqüència de la transmissió de la seva propietat per compra-venda, herència o donació.
L'import a pagar es determina per l'aplicació sobre la part del valor del sòl de la finca transmesa, el número d'anys en que l'immoble ha estat propietat de la persona transmitent, el coeficient determinat en l'ordenança fiscal, i el tipus impositiu fixat per l'Ajuntament.
En les transmissions per causa de mort , el subjecte passiu de l'Impost, gaudirà d'una bonificació de fins el 95% en la quota, quan la transmissió afecti el que és o ha de ser el seu habitatge habitual. Entendrem com habitatge habitual aquell en el qual la persona que rep l'immoble resideix efectivament i a on està degudament empadronada. En aquest cas s'ha de presentar la sol·licitud de Bonificació de l'Impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana.
Les liquidacions que com a resultat doni quota zero igualment s'han de comunicar.
Per a més informació sobre bonificacions i exempcions consulteu les Ordenances Fiscals.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Estan obligades a declarar i practicar l'autoliquidació d'aquest impost aquelles persones físiques o jurídiques que transmeten un bé immoble de naturalesa urbana (casa, pis, local, terreny, garatge, indústria, etc.). En cas d'herència o donació la persona obligada al pagament és qui rep l'immoble transmès, és a dir, l'hereu/va o el/la donatari/ària.
Documentació que cal presentar
- Escriptura notarial d'adquisició de la finca , només en el cas que opteu per l'opció 2 de càlcul o sol·liciteu la no subjecció per no increment (còpia)
- Escriptura notarial de transmissió de la finca , o (còpia)
- Sentència judicial de transmissió de la finca , o (còpia)
- Resolució administrativa de transmissió de la finca (còpia)
- Documentació acreditativa d'exempcions que el subjecte passiu ha sol.licitat (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Observacions
Si es fa la liquidació per Internet s'ha de:
- omplir les dades sobre la trasmissió demanades en el formulari. Aquestes dades estan recollides en l'escriptura de la finca i en el rebut de l'IBI.
- adjuntar al formulari electrònic la documentació sol·licitada escanejada.(1)
- al final es generarà un document de liquidació en format pdf que es pot imprimir o bé guardar-lo a l'ordinador.
(1) En el cas de no poder escanejar la documentació, es pot enviar en paper per correu postal al Servei Responsable, o bé, presentar-la a les Oficines d'Atenció Ciutadana acompanyant el full de la liquidació.
Durant la tramitació es trobaran les ajudes adients per a realitzar la gestió.
Modalitats de pagament
Es disposa de dues modalitats de pagament:
- targeta de crèdit: des de la pàgina final del tràmit es pot accedir al pagament de tributs on-line a on s'haurà de posar el número de referència i identificació que consta en el document de liquidació generat a la finalització del tràmit,
- càrrec en compte: seleccionant l'opció i introduïnt les dades bancàries a on es vol fer el càrrec.
Per tal de donar opcions a aquelles persones que es poden trobar amb dificultats per afrontar el pagament de la plusvàlua, l'Ajuntament ofereix la possibilitat de realitzar un fraccionament o ajornament satisfent els corresponents interessos. La sol·licitud del fraccionament o ajornament es farà prèvia generació de l'autoliquidació de la plusvàlua.
Informació actualitzada el dia 26-11-2021