Reclamació de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana
Consisteix a demanar que s'anul·li o es modifiqui una liquidació de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana, ja sigui en el període voluntari de pagament o quan es reclami en període executiu (amb recàrrec i interessos).
De la reclamació es pot derivar l'anul·lació, rectificació, o devolució de la liquidació.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- 010 - - 937 397 031 (des de fora de Terrassa) - 010 Informació i Tràmits per Telèfon
Qui el pot demanar?
El subjecte passiu del tribut o el seu representant degudament autoritzat.
Documentació que cal presentar
- Escriptura de compra-venda o de transmissió de la finca o anotació registral de la transmissió, en els casos d'error en: el subjecte passiu, el coeficient de participació, la data d'adquisició o data de transmissió (original)
- Escriptura de compra-venda o de transmissió de la finca i l'escriptura d'acceptació d'herència, en el cas d'adquisició per transmissió hereditària i venda de l'immoble en el mateix exercici. (original)
- Sentència ferma que acrediti que la persona interessada té dret preferent a l'adquisició de l' immoble i escriptura que documenti la transmissió. (en el cas de reclamació per retracte legal) (original)
- Sentència ferma acreditativa d'un nou valor cadastral del sòl vigent en la data de meritació de l'impost. (en el cas de reclamació per valor del sòl incorrecte). (original)
- Autorització en el cas d'actuar en representació d'una altra persona. S'ha d'adjuntar una fotocòpia del document d'identificació de la persona que autoritza (original)
- Document d'identitat de la persona que actua en representació del titular, si és el cas (original)
- Targeta d'identificació fiscal o escriptura pública amb les dades objecte de modificació, en el cas de persones jurídiques (original)
- Autorització del/de la representant de l'empresa (en cas de persona jurídica) (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 4-2-2014