Propostes ciutadanes en el Ple Municipal
Mitjançant aquest tràmit, els veïns i les veïnes, les entitats i els col·lectius de la ciutat poden fer una proposta d'acord com a punt de l'ordre del dia al Ple Municipal.
Per fer-ho cal presentar una sol·licitud amb una antelació de deu dies hàbils abans de la sessió del Ple.
Art. 11 del Reglament de Participació Ciutadana, i articles 43.6 , 46.6.a) i 57.5 del Reglament Orgànic Municipal (ROM)Com presentar una proposta d'acord
Per part de persones físiques:
- Per internet, El formulari s'ha de signar electrònicament. En el cas de no disposar de certificat electrònic personal (idCAT, DNIe...) poden obtenir identificació i signatura a través de l'idCAT mòbil . Aquest sistema permet donar-se d'alta de forma immediata.
Per part de les entitats i els col·lectius de la ciutat :
- Per internet, sol·licitud signada electrònicament. En cas d'entitats que no disposin de certificat electrònic i per facilitar la tramitació, el President o representant legal de l'entitat pot utilitzar un certificat electrònic personal (idCAT, DNIe...) o bé el sistema idCAT mòbil per acreditar la identitat i signar.En aquest cas en el formulari ha de constar l'entitat com a sol·licitant i la persona autoritzada com a representant.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Segons l'art. 11.1 del Reglament de Participació Ciutadana poden sol·licitar una proposta d'acord com a punt de l'ordre del dia al Ple Municipal::
a) Els veïns i les veïnes majors de setze anys,
b) Entitats: inscrites al Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes,
c) Col·lectius de la ciutat, entenent per aquests a l'efecte del present Reglament les plataformes, les xarxes o altres formes dactivitat col·lectiva que no disposin de personalitat jurídica i que estiguin inscrites al Registre Municipal de Participació de la Ciutadania.
Documentació que cal presentar
- Imprès de sol·licitud específic a on cadrà fer referència al contingut de la proposta (per a la tramitació presencial) (original)
- Document que reculli l'exposició de motius i els acords de la proposta al Ple . Hi ha un model de document disponible a l'apartat d'impresos d'aquesta fitxa. (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Termini de presentació
Del 01-01-2017 al 31-12-2099
Compromís en el termini de resolució
2 dies (48 hores) abans de la sessió plenària
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Impresos
- Presentació de propostes ciutadanes en el Ple Municipal (en cas de tramitació presencial)
- Document que recull l'exposició de motius i els acords de la proposta al Ple
Servei responsable
Participació, Qualitat Democràtica i Drets Humans
Ps del Vapor Gran, 39 BA-L18 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000 (ext. 4967)
qualitatdemocratica@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 14-11-2019