Comunicació de la identificació del conductor/a en el cas d'una multa de trànsit
Comunicació de la identitat del conductor o conductora responsable del vehicle en el moment de comissió de la infracció de trànsit.
Quan en el moment de la comissió dels fets denunciats no sigui possible la notificació de la infracció al conductor o conductora per la seva absència o altres circumstàncies, es notificarà la denúncia a la persona que figura com a titular del vehicle en el Registre de la Direcció General de Trànsit.
Si la persona titular del vehicle no era la conductora en el moment de la infracció, té el deure de comunicar a l'Ajuntament la identitat del conductor o conductora infractor/a en el termini de 20 dies naturals.
En el cas de persones jurídiques han d'identificar obligatòriament qui era la persona conductora, llevat que la infracció sigui per estacionament. L'incompliment d'aquesta obligació suposa una sanció molt greu amb multa del doble de l'import de la infracció de trànsit si era lleu, o del triple si era greu o molt greu.
Informació per a les persones jurídiques
"En aplicació del que disposa l'artícle 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPAC), les persones jurídiques i les que les representen, així com les persones que per l'exercici de la seva professió se'ls exigeixi la col·legiació obligatòria, estan obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu.
En el formulari de la comunicació, en el camp d'Identificació de la multa, cal posar la informació de la casella d'identificació del valor que consta a la notificació de denúncia per infracció de circulació (vegeu imatge).
OPCIÓ 1: Si la notificació que heu rebut té aquest format, utilitzeu la opció 1 de tramitació
OPCIÓ 2: Si la notificació que heu rebut té aquest format, utilitzeu la opció 2 de tramitació i introduïu el N. Expedient
Per a consultes específiques les persones interessades, poden enviar la seva consulta a l'adreça de correu electrònic multes@terrassa.cat.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
La persona titular del vehicle
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 2-5-2019