Presentació d'al·legacions o recurs a una multa de trànsit
Al·legacions a la notificació de la denuncia
La persona conductora i/o titular d'un vehicle pot presentar al·legacions a la notificació de la denuncia per infracció dels preceptes de la Llei de Seguretat Vial o de les Ordenances Municipals.
El termini per presentar al·legacions, comença des del mateix moment de la comissió de la infracció, si la butlleta s'entrega en mà, o dins dels 20 dies naturals a partir de l'endemà de la data en què es rep la notificació en el domicili o es fa la publicació en el Butlletó Oficial de l'Estat (BOE).
Si es presenten al·legacions es renuncia al pagament de la denuncia amb bonificació, i en cas de realitzar el pagament es tindran per no presentades.
La presentació d'al·legacions paralitza la tramitació de la multa fins que recaigui resolució estimatòria o desestimatòria de les al·legacions. Si la resposta es desestimatòria es podrà presentar recurs potestatiu de reposició, o directament recurs davant els jutjats contenciosos administratius.
Per a consultes específiques les persones interessades, poden enviar la seva consulta a l'adreça de correu electrònic multes@terrassa.cat.
Al·legacions a la notificació de la sanció
Si les al·legacions es presenten quan s'ha emès la notificació de la sanció es considera un recurs de reposició.
El termini per presentar recurs de reposició es d'un mes des de la notificació de la sanció al domicili o de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
La presentació d'un recurs de reposició no paralitza la tramitació de la multa. Per tant, si no es paga pot passar a executiva.
Si la resolució del recurs es estimatòria, es procedirà a la devolució d'ofici.
Terminis legals de resolució i silenci administratiu
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
La persona denunciada
Termini legal de resolució i silenci administratiu
1 mes.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 2-5-2019