Crema de restes vegetals per motius fitosanitaris
Per Decret d'alcaldia 1153/2015, de 4 de febrer, es prohibeix la crema de restes vegetals en tot el municipi de Terrassa, inclòs el sòl no urbanitzable.
Les restes vegetals de poda de jardí, hort, etc. s'han de gestionar com a residus. Per això, podeu:- compostar-les en el mateix lloc
- llençant-les als contenidors municipals de recollida de residus en petites quantitats (fins a 30 litres, bossa domicili)
- aportar-les a les deixalleries municipals
- contractar un gestor autoritzat.
No obstant això, l'ajuntament pot autoritzar, excepcionalment, cremes per motius fitosanitaris quan hi hagi perill d'infecció i l'autoritat competent en sanitat vegetal determini que és necessària la crema de les restes sense moure-les de lloc.
Quan la crema s'hagi d'efectuar en terrenys forestals i/o en la franja de 500 metres que els envolta, l'ajuntament donarà trasllat de la sol·licitud i l'informe municipal favorable als Agents Rurals del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (Agents rurals) per al seu coneixement o per a que autoritzin finalment la crema.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat - Ca del Pantà, 20 2 ( 08221 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Totes aquelles persones que necessitin realitzar una crema de restes vegetals per motius fitosanitaris.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
1 mes
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Servei responsable
Medi Ambient i Sostenibilitat
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
mediambient@terrassa.cat
Observacions
- És imprescindible facilitar un número de telèfon mòbil de la persona que farà l'activitat i, sempre que sigui possible, una adreça de correu electrònic per tal de notificar l'autorització o denegació del permís.
- El permís s'atorgarà per un dia, fins a un màxim de dos amb caràcter execepcional.
- És necessari acreditar l'autorització expressa de la persona propietària del terreny.
- L'ajuntament es reserva les facultats d'inspecció i control, i notificarà el permís o la denegació del mateix al titular.
Informació actualitzada el dia 11-11-2015