Crema de restes vegetals per motius fitosanitaris
Per Decret d'alcaldia 1153/2015, de 4 de febrer, es prohibeix la crema de restes vegetals en tot el municipi de Terrassa, inclòs el sòl no urbanitzable.
Les restes vegetals de poda de jardí, hort, etc. s'han de gestionar com a residus. Per això, podeu:- compostar-les en el mateix lloc
- llençant-les als contenidors municipals de recollida de residus en petites quantitats (fins a 30 litres, bossa domicili)
- aportar-les a les deixalleries municipals
- contractar un gestor autoritzat.
No obstant això, l'ajuntament pot autoritzar, excepcionalment, cremes per motius fitosanitaris quan hi hagi perill d'infecció i l'autoritat competent en sanitat vegetal determini que és necessària la crema de les restes sense moure-les de lloc.
Quan la crema s'hagi d'efectuar en terrenys forestals i/o en la franja de 500 metres que els envolta, l'ajuntament donarà trasllat de la sol·licitud i l'informe municipal favorable als Agents Rurals del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (Agents rurals) per al seu coneixement o per a que autoritzin finalment la crema.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat - Ca del Pantà, 20 2 ( 08221 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Totes aquelles persones que necessitin realitzar una crema de restes vegetals per motius fitosanitaris.
Preu
Gestió gratuïta
Compromís en el termini de resolució
1 mes
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Servei responsable
Medi Ambient i Sostenibilitat
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
mediambient@terrassa.cat
Observacions
- És imprescindible facilitar un número de telèfon mòbil de la persona que farà l'activitat i, sempre que sigui possible, una adreça de correu electrònic per tal de notificar l'autorització o denegació del permís.
- El permís s'atorgarà per un dia, fins a un màxim de dos amb caràcter execepcional.
- És necessari acreditar l'autorització expressa de la persona propietària del terreny.
- L'ajuntament es reserva les facultats d'inspecció i control, i notificarà el permís o la denegació del mateix al titular.
Informació actualitzada el dia 11-11-2015