Fons de Lloguer Social i Mesa d'Emergència
El Fons d'habitatges de lloguer social i la Mesa d'emergència treballa per donar cobertura de les necessitats bàsiques d'habitatge de famílies i persones que han vist reduïts els seus ingressos, i que han perdut o estan a punt de perdre l'habitatge i que es troben o estaran afectades per un desnonament de lloguer o per procediment d'execució hipotecària.
Mitjançant aquest servei es facilita l'accés al règim de lloguer assequible a famílies en situació de vulnerabilitat residencial.
La Mesa d'emergència és un òrgan tècnic amb l'objectiu de valorar els casos presentats per tal de donar accés a habitatges destinats a satisfer les necessitats de les persones o unitats de convivència que es troben en situacions d'emergències econòmiques, socials i/o amb necessitats especials.
L'Ajuntament de Terrassa és un dels onze municipis de Catalunya que disposa de mesa pròpia i la seva funció principal és valorar les situacions dels casos i proposar les adjudicacions dels habitatges dels quals es disposen.
Aquests habitatges són posats a disposició de la Mesa, per part de l'Agència Catalana de l'Habitatge i per la societat municipal Habitatge Terrassa.
L'equip de treballadors/res del servei contactarà amb la persona sol·licitant per requerir la documentació o informació complementària necessària i si cal es donarà hora per entrevista.
Aquest servei comporta coordinació amb el/la treballador/a social de Serveis Socials de l'Ajuntament de Terrassa.
Requisits
(article 3 de l' "Annex al reglament del registre de sol·licitants d'habitatge amb protecció oficial de Terrassa. Mesa de valoració i fons d'habitatges de lloguer social en situacions especials i d'emergència")
a) Ser persona major d'edat o emancipada judicialment.
b) Trobar-se en alguna de les situacions emparades pel fons d'habitatges de lloguer social recollides en el Reglament (pèrdua d'habitatge per sentència judicial ferma o per risc de pèrdua degut a una situació de sobreendeutament derivada d'una pèrdua d'ingressos; per violència de gènere o adjudicació judicial de l'habitatge principal a la parella sempre que s'acrediti una insuficiència greu de recursos; famílies amb infants a càrrec; infrahabitatges amb menors amb informe tècnic i informe social que ho acrediti.)
c) Constar inscrita al Registre de Sol·licitants d'Habitatges de Protecció Oficial (RHPO) de Terrassa, situat al carrer, Pantà, 30.
d) Acreditar una residencia mínima continuada a Terrassa de tres anys immediatament anterior a la data de la sol·licitud, o de tres anys discontinus en el transcurs dels deu anys anteriors, mitjançant el padró municipal. En el cas de persones víctimes de violència de gènere, no s'exigirà una residència mínima.
e) No disposar de cap be immoble en propietat o usdefruit.
f) S'entén que les persones i unitats familiars es troben en situació de risc d'exclusió residencial sempre que tinguin uns ingressos inferiors a 2 vegades l'IRSC, si es tracta de persones que viuen soles, o uns ingressos inferiors a 2,5 vegades l'IRSC, si es tracta d'unitats de convivència, o uns ingressos inferiors a 3 vegades l'IRSC, en cas de persones amb discapacitats o amb gran dependència.
Així mateix, per a la determinació de les situacions de risc d'exclusió residencial, els ingressos familiars s'han de ponderar d'acord amb els coeficients que siguin establerts pel Pla per al dret a l'habitatge vigent
g) No trobar-se incapacitada per obligar-se contractualment, segons el dret civil de Catalunya.
h) No haver deixat un habitatge públic ni un habitatge arrendat a través de qualsevol servei públic d'intermediació per al lloguer d'habitatges amb deutes pendents. ( Bossa de Mediació).
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Persones, famílies o unitats de convivència empadronades a Terrassa, que compleixin els requisits descrits a l'article 3 de l' "Annex al reglament del registre de sol·licitants d'habitatge amb protecció oficial de Terrassa. Mesa de valoració i fons d'habitatges de lloguer social en situacions especials i d'emergència".
Documentació que cal presentar
- Declaració responsable i acceptació d'entrada a la mesa de valoració - RE529v1 (còpia)
- Autorització per a sol·licitar dades a organismes oficials - RE578v3 (còpia)
- Certificat d'aprovació o denegació de prestacions econòmiques d'especial urgència (còpia)
- Certificat d'aprovació o denegació de prestacions per al pagament del lloguer (còpia)
- Certificat d'aprovació o denegació de la Renda Bàsica d'Emancipació (còpia)
- Compromís de contractació de subministraments energètics dels habitatges adjudicats a la Mesa d'Emer (còpia)
- Autorització de la persona titular, degudament firmada, juntament amb fotocòpia del DNI, Targeta de Residència o Passaport, en el cas d'actuar en representació d'una altra persona (original)
- Guia de Contractació dels subministraments energètics (còpia)
Els impresos estan disponibles a l'apartat d'impresos al final d'aquesta pàgina.
Acreditació de la situació familiar
- Llibre de Família , totes les pàgines (còpia)
- Document d'identitat de tots els membre de la família (original)
- Certificat del reconeixement de discapacitat , si és el cas (còpia)
- Certificat mèdic amb detalls de necessitat d'accessibilitat i adaptació, si és el cas (còpia)
- Sentència judicial per ser víctima de violència de gènere , o bé (còpia)
- Denúncies per violència de gènere (còpia)
- Sentència de Separació i/o Divorci (còpia)
- Títol de família nombrosa (còpia)
- Títol de família monoparental (còpia)
Acreditació dels ingressos de tots els membres de la família majors de 16 anys
- Certificat de l'INSS (còpia)
- Certificat de prestacions per desocupació del Servicio Público de Empleo (SEPE) (còpia)
- Declaració de renda o declaració de renda negativa (còpia)
- Contracte/s laboral/s (còpia)
- Full de nòmina , de les 3 últimes (còpia)
- Informe de vida laboral de tots els membres majors de 16 anys. (Seguretat Social) (còpia)
Acreditació dels antecedents de l'habitatge
- Ordre judicial de llançament d'un procediment de desnonament (còpia)
- Notificació oficial de no renovació de contracte de lloguer ( burofax, carta, document judicial...) (còpia)
- Comunicació de finalització estada en habitatge temporal de l'entitat del tercer sector Prohabitatge (còpia)
- Contracte de lloguer (còpia)
- Escriptures de dació en pagament , per acreditar els antecedents de l'habitatge, o bé (còpia)
- Document judicial d'execució hipotecària , per acreditar els antecedents de l'habitatge (còpia)
- Rebut/s de pagament del lloguer (còpia)
- Extracte del compte corrent dels 12 últims mesos (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Impresos
- Declaració responsable i acceptació d'entrada a la mesa de valoració - RE529v1
- Autorització per a sol·licitar dades a organismes oficials - RE578v3
- Compromís de contractació de subministraments energètics dels habitatges adjudicats a la Mesa d'Emergència
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
- Guia de Contractació dels subministraments energètics
Servei responsable
Oficina d'Intermediació Hipotecària i d'endeutament per lloguer OFIMEH - LL
Ca de Torres García, 33 1 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 315 982
ofimeh@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 7-7-2023