Consulta i/o assessorament sobre temes de consum
Per demanar orientació, informació o assessorament relativa a qualsevol tema de consum, podeu emplenar aquest formulari.
El servei de Drets de les persones consumidores i, en concret, l'Oficina de Consum (OMIC), us ofereix assessorament i orientació sobre totes les qüestions relacionades amb la compra de béns i de productes i la utilització de serveis com ara:
- - habitatge: lloguer, compra ...
- - compra de productes en estabiliments comercials o en altres modalitats
- - compra i reparació d'electrodomèstics
- - serveis d'assistència tècnica
- - compra i reparació de vehicles
- - prestadors de serveis a domicili: paletes, pintors, fusters, llauners...
- - assegurances: llar, vehicles...
- - serveis bancaris
- - serveis bàsics: aigua, gas, electricitat, telèfon, correus...
- - serveis turístics: bars, restaurants, hotels, agències de viatges
- - tintoteries
- - transports: públics, privats
Tingueu en compte que no són temes del Servei de Consum:
- - els que han estat o estan sotmesos a la via judicial
- - qüestions penals: delictes, faltes...
- - temes laborals: contractes, convenis laborals...
- - dret civil: herències, divorcis, separacions, assumptes entre particulars...
- - problemàtiques derivades de la convivència en comunitats de propietaris/àries
- - temes de lloguer: desnonaments, arrendadors/res contra arrendataris/àries
- - problemes amb l'administració pública: multes, impostos, subvencions, qüestions urbanístiques...
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE) - Ca dels Telers, 5 1 -2 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
- Servei Públic de Consum - Cr de Martorell, 95 2 -3 ( 08224 Terrassa)
- 010 - - 937 397 031 (des de fora de Terrassa) - 010 Informació i Tràmits per Telèfon
- 937 397 000 - Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE)
- 937 397 429 - Servei Públic de Consum
Qui el pot demanar?
Les persones consumidores i els comerciants o prestadors de serveis.
Documentació que cal presentar
-
Documents relacionats amb l'acte de consum tals com factures, tiquets de compra, contractes, publicitat, etc.
La presentació d'aquesta documentació és opcional. (còpia)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
1 setmana
El servei es posa en contacte amb la persona interessada en el termini màxim d'una setmana.
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Servei Públic de Consum
Cr de Martorell, 95 2 -3 (08224 Terrassa)
Telèfon: 937 397 429
consum@terrassa.cat
Observacions
Informació actualitzada el dia 29-6-2023