Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem processant les dades del vostre tràmit.

Si us plau, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina

Enviant dades del tràmit

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit

Estem signant i registrant el vostre tràmit. Depenent dels documents aportats i el seu tamany aquest procés pot trigar una estona, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina.

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge

Alta al Padró Municipal d'Habitants



S'ha deshabilitat, de manera temporal, la possibilitat de fer aquest tràmit a través de la Seu Electrònica. La tramitació només es pot fer presencialment en qualsevol de les Oficines d'Atenció Ciutadana, demanant cita prèvia en el següent enllaç: Cita Prèvia



Inscripció en el Registre del Padró Municipal d'Habitants de Terrassa per a persones procedents d'altres municipis de l'estat espanyol o de l'estranger.

En el cas d'alta per naixement, l'INE comunica aquest fet a l'Ajuntament. Tot i així, en el cas que es necessiti el volant d'empadronament, el pare o la mare podrà efectuar el tràmit d'alta a les oficines municipals aportant el Llibre de Família o el Certificat de Naixement del Registre Civil

És necessari tenir actualitzades les dades del Padró Municipal d'Habitants per poder acreditar degudament el domicili per a la realització de gestions i poder gaudir dels serveis públics: escolarització, assistència sanitària i d'altres.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


No és possible l'empadronament sense un domicili fix, ni en cotxes o autocaravanes estacionats a la via pública. Cal facilitar l'adreça real on es resideix.

Per a realitzar l'empadronament de persones sense sostre, caldrà dirigir-se a a Serveis Socials, on faran les comprovacions pertinents i valoraran l'empadronament.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Abans d'iniciar la tramitació telemàtica, opció OMPLIU EL FORMULARI (Id obligatòria), cal prèviament, consultar els apartats d'informació d'aquesta fitxa pel que fa a documentació obligatòria que cal aportar, així com, els impresos i altra informació.

És imprescindible aportar els documents requerits, que es descriuen a l'apartat de Documentació que cal presentar.

Si no s'adjunta la documentació obligatòria, NO es podrà fer efectiva l'Alta.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Per agilitzar els tràmits, tant per Internet com presencialment, es recomanable que les sol·licituds d'Alta les realitzi sempre la persona interessada. En el cas de sol·licitar l'Alta per mitjà d'una persona representant, el Servei de Població podrà efectuar una inspecció al domicili per confirmar la residència, abans de realitzar l'Alta.


Canals per a la presentació de la sol·licitud

  • Per Internet: accedint a l'apartat OMPLIU EL FORMULARI (Id.Obligatòria). La tramitació per Internet de l'Alta al PMH requereix disposar de certificat digital (idCAT, DNIe...). per tal de signar electrònicament la sol·licitud. Per a cada membre és necessari emplenar un formulari, que haurà d'anar signat digitalment per a cada sol·icitant, o bé es pot designar una persona representant, degudament autoritzada. En el cas de menors, el formulari el signarà el pare, la mare o el/la tutor/a legal que sol·liciti l'alta.

    S'ha de presentar la documentació necessària en format electrònic, adjuntant els corresponents fitxers.

    En cas de no disposar de certificat electrònic personal, es pot obtenir, de forma immediata, identificació i signatura a través de l'idCAT mòbil .


  • Presencialment: en el cas de persones que no poden accedir amb certificat digital, poden demanar cita prèvia a qualsevol Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC), a través del web o trucant al 010.
    En el cas d'actuar en representació d'una altra persona, s'ha de presentar autorització original, signada per la persona que autoritza, datada i indicant el tràmit concret. Cal aportar fotocòpia del document identificatiu de la persona autoritzant, i documentació identificativa original de la persona representant..

  • Com es pot tramitar

    Presencialment

    Qui el pot demanar?

    Qualsevol ciutadà o ciutadana procedent d'altre municipi de l'estat espanyol o de l'estranger que vingui a viure a Terrassa, i, les persones empadronades a la ciutat que hagin de donar d'alta per naixement al seu fill o a la seva filla.

    Documentació que cal presentar

    RECORDEU: Si no s'adjunta la documentació obligatòria en cada cas, NO es podrà realitzar l'Alta. Caldra aportar o adjuntar la següent documentació:

    Acreditació de la identitat

    S'acceptarà el document d'identitat caducat, fins un màxim de 3 mesos. A partir dels 3 mesos s'acceptarà si va acompanyat de la sol·licitud original de renovació

    Acreditació del domicili de residència

    Quan cap de les persones empadronades pugui acreditar la titularitat del domicili, es presentarà instància i es realitzarà inspecció per verificar la residència de les persones sol·licitants.  

    Per tramitar l'Alta per naixement o l'Alta d'una persona menor d'edat, cal presentar o adjuntar:

    Si el progenitors no figuren empadronats al mateix domicili:

    En el cas de no aportar l'autorització de l'altre progenitor es signarà el model de Declaració Responsable segons cada supòsit (models disponibles a l'apartat d'impresos)

    L'Ajuntament de Terrassa consultarà a les seves Bases de Dades la informació necessària per a resoldre la sol·licitud

    En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

    Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.

    Preu

    Gestió gratuïta

    En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.

    Compromís en el termini de resolució

    50 dies hàbils

    El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.

    Termini legal de resolució i silenci administratiu

    3 mesos.

    Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
    Positiu

    Impresos

    Servei responsable

    Població
    Ca de la Unió, 36 1 (08221 Terrassa)
    Telèfon: 937 397 000
    padro.habitants@terrassa.cat

    Observacions

    L'Ajuntament de Terrassa està adherit a un conveni marc del Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya) per comunicar el nou domicili de les persones residents a la ciutat, sempre que les persones interessades hagin donat el seu consentiment.

    En el moment que una persona tramita l'alta o el canvi de domicili al Padró Municipal d'Habitants de Terrassa, pot donar el seu consentiment per a comunicar a altres administracions el seu nou domicili. Heu de marcar l'opció a l'imprès del tràmit de Padró d'Habitants, o al formulari electrònic si la tramitació la feu per internet. D'aquesta manera, us podeu estalviar la tramitació davant l'administració corresponent.

    Podeu comunicar el nou domicili a les següents administracions:

  • Administració Tributària: actualitzarà les dades del domicili fiscal per a futures comunicacions, excepte a les persones treballadores en règim d'autònomes o a persones professionals.
  • Direcció General de la Policia (DGP): actualitzarà les dades del domicili a les bases de dades del DNI.
  • Seguretat Social (INSS): actualitzarà el domicili a la Base de Dades de Pensions per a futures comunicacions
  • Tresoreria Seguretat Social : actualitzarà les dades del domicili de residència per a les comunicacions, excepte a persones empresàries)
  • Trànsit (DGT) : NOMÉS actualitzarà les dades del domicili de la base de dades de conductors i conductores, NO modifica el domicili fiscal del vehicle

  • Informació actualitzada el dia 8-4-2024

    La meva carpeta ciutadana