Alta al Padró Municipal d'Habitants
És molt important que abans de fer qualsevol acció llegiu detingudament tota la informació de com tramitar i quina documentació cal presentar.
Inscripció en el Registre del Padró Municipal d'Habitants de Terrassa per a persones procedents d'altres municipis de l'estat espanyol o de l'estranger.
En el cas d'alta per naixement, el Registre Civil comunica aquest fet a l'Ajuntament. Tot i així, en el cas que es necessiti, el pare o la mare podrà efectuar el tràmit d'alta a les oficines municipals.
És necessari tenir actualitzades les dades del Padró Municipal d'Habitants per poder acreditar degudament el domicili per a la realització de gestions i poder gaudir dels serveis públics: escolarització, assistència sanitària i d'altres.
La tramitació per internet de l'Alta al PMH requereix disposar de certificat digital per tal de signar electrònicament la sol·licitud. Per a cada membre familiar és necessari emplenar un formulari que haurà d'anar signat digitalment per cada sol·licitant. En el cas de menors, el formulari el signarà el pare, la mare o el/la tutor/a legal que sol·liciti l'alta. També podeu presentar la documentació en format electrònic adjuntant els corresponents fitxers.
Abans d'iniciar la tramitació telemàtica, opció OMPLIU EL FORMULARI (Id obligatòria), cal prèviament, consultar tots els apartats d'informació d'aquesta fitxa pel que fa a documentació obligatòria que cal aportar, així com, els impressos i altra informació.
És obligatori aportar els documents requerits a la tramitació adjuntant-los al formulari telemàtic a l'apartat d'afegir documents. Si no s'adjunta la documentació obligatòria, NO es podrà fer efectiva l'Alta.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Qualsevol ciutadà o ciutadana procedent d'altre municipi de l'estat espanyol o de l'estranger que vingui a viure a Terrassa, i, les persones empadronades a la ciutat que hagin de donar d'alta per naixement al seu fill o a la seva filla.
Documentació que cal presentar
RECORDEU: Si no s'adjunta la documentació obligatòria en cada cas, NO es farà efectiva l'Alta.
- Imprès d'alta al Padró Municipal d'Habitants (descàrregueu-lo a l'apartat d'impresos) (original)
- Document d'Identitat ,vigent, de la persona sol·licitant: DNI, Targeta d'Identitat d'Estranger o passaport. Les persones de la Unió Europea presentaran el document d'identitat del seu país i el certificat d'Inscripció en el Registre Central d'Estrangers, si disposen d'ell. (original)
S'acceptarà el document d'identitat caducat, si aquest ha caducat durant els tres mesos anteriors al moment de presentar la sol·licitud.
- Denúncia per pèrdua del document d'identitat, acompanyada amb sol·licitud de renovació o cita prèvia dels DNI espanyols -documentat-, juntament amb un document que acrediti la identitat. (original)
- Resguard de presentació de sol·licitud de protecció internacional , per persones sol·licitants d'asil, emès per la Dirección General de la Policia - Ministerio del Interior - (original)
- Document d'Identitat de la resta de membres de la família majors de 14 anys.. En el cas de passaport d'altres països s'ha de presentar l'original. (còpia)
- Llibre de Família , certificat de naixement o document d'identitat de la persona menor (original)
En cas de menors que residiran només amb un dels progenitors:
- Autorització de l'altre progenitor per poder realitzar l'alta del PMH del menor en el seu domicili, o bé (original)
- Resolució judicial de la custòdia del/ de la menor o bé, (original)
- Declaració responsable per l'alta o canvi de domicili de menors al Padró Municipal d'Habitants Aquest document es presentarà només en aquells casos que no hagi possibilitat d'obtenir cap dels dos documents anteriors. (original)
Acreditació del domicili de residència:
- Escriptura de propietat de la finca o contracte de compra-venda, on la persona sol·licitant consti com a nova propietària, o bé (original)
- Contracte de lloguer vigent on la persona sol·licitant consti com a arrendatària (original)
- Rebut de l'últim lloguer pagat, per acreditar la vigència del contracte de lloguer, en el cas dels contractes de lloguer superiors a un any (original)
- Autorització de residència signada per la persona propietària o titular del contracte de lloguer de l'habitatge acompanyada del document d'identitat de la persona que autoritza. Es comprovarà la titularitat de l'habitatge. (original)
- Certificat de la Direcció del centre residencial, en el cas d'empadronament en residència tercera edat, residència per a persones amb discapacitat o similar (original i còpia)
- Autorització del titular de l'establiment en casos d'empadronament en pensions o hotels. (original)
Per tramitar l'Alta per naixement cal presentar:
- Llibre de Família o certificat de naixement rebut via telemàtica (original)
- Autorització signada per un dels progenitors acompanyada del document d'identitat de la persona que autoritza, en el cas d'Alta per Naixement, si el tràmit el realitza una altra persona diferent dels progenitors. (original)
Si el progenitors no figuren empadronats al mateix domicili:
- Autorització de l'altre progenitor per poder realitzar l'alta del PMH del menor en el seu domicili, o (original)
- Resolució judicial de la custòdia del/ de la menor , o bé (original)
- Declaració responsable per l'alta o canvi de domicili de menors al Padró Municipal d'Habitants Aquest document es presentarà només en aquells casos que no hagi possibilitat d'obtenir cap dels dos documents anteriors. (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
Compromís en el termini de resolució
30 dies hàbils
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Positiu
Impresos
-
Imprès d'alta o modificació al Padró d'Habitants - Full Padronal, en cas de tramitació presencial
-
Declaració responsable de progenitor per a la inscripció o canvi de domicili de menors no emancipats al Padró Municipal d'Habitants
-
Autorització de residència signada per la persona propietària o titular del contracte de lloguer de l'habitatge
-
Autorització empadronament, en cas de menors
Servei responsable
Servei de Població
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
padro.habitants@terrassa.cat
Observacions
L'Ajuntament de Terrassa està adherit a un conveni marc del Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya) per comunicar el nou domicili de les persones residents a la ciutat, sempre que les persones interessades hagin donat el seu consentiment.
En el moment que una persona tramita l'alta o el canvi de domicili al Padró Municipal d'Habitants de Terrassa, pot donar el seu consentiment per a comunicar a altres administracions el seu nou domicili. Heu de marcar l'opció a l'imprès del tràmit de Padró d'Habitants, o al formulari electrònic si la tramitació la feu per internet. D'aquesta manera, us podeu estalviar la tramitació davant l'administració corresponent.
Podeu comunicar el nou domicili a les següents administracions:
Informació actualitzada el dia 17-11-2020