Canvi de domicili en el Padró Municipal d'Habitants
S'ha deshabilitat, de manera temporal, la possibillitat de fer aquest tràmit a través de la Seu electrònica. La tramitació només es pot fer presencialment en qualsevol de les Oficines d'Atenció Ciutadana, demanant cita prèvia en el següent enllaç: Cita Prèvia
Modificació de la residència en el Padró Municipal d'Habitants per canvi de domicili dins del municipi de Terrassa.
És necessari tenir actualitzades les dades del Padró Municipal d'Habitants per poder acreditar degudament el domicili per a la realització de gestions i poder gaudir dels serveis públics: escolarització, assistència sanitària i altres.
Abans d'iniciar la tramitació telemàtica, opció OMPLIU EL FORMULARI (Id obligatòria), cal prèviament, consultar tots els apartats d'informació d'aquesta fitxa pel que fa a documentació obligatòria que cal aportar, així com, els impresos i altra informació.
És obligatori aportar els documents requerits a la tramitació adjuntant-los al formulari telemàtic a l'apartat d'afegir documents (consulteu el documents a l'apartat de Documentació que cal presentar disponible més avall). Si no s'adjunta la documentació obligatòria, NO es podrà fer efectiu el Canvi de domicili.
Opcions per a la presentació de la sol·licitud
En cas de no disposar-ne, de certificat electrònic personal, es pot obtenir identificació i signatura a través de l'idCAT mòbil . Aquest sistema permet donar-se d'alta de forma immediata.
En el cas d'actuar en representació d'una altra persona, s'ha de presentar autorització (original) de la persona titular, degudament firmada, juntament amb fotocòpia del DNI, Tarjeta de Residència o Passaport; aixi com, documentació identificativa original de la persona autoritzada.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Els ciutadans i les ciutadanes que es canviïn de residència dins del municipi de Terrassa.
Documentació que cal presentar
RECORDEU: Si no s'adjunta la documentació obligatòria en cada cas, NO es podrà realitzar el Canvi de domicili.
- Imprès d'alta o modificació al Padró Municipal d'Habitants (descàrregueu-lo a l'apartat d'impresos) (original)
Acreditació de la identitat
- Document d'identitat , vigent, de la persona sol·licitant: DNI, Targeta d'Identitat d'Estranger o passaport. Les persones de la Unió Europea presentaran el document d'identitat del seu país i el certificat d'Inscripció en el Registre Central d'Estrangers, si disposen d'ell. (original)
S'acceptarà el document d'identitat caducat, si aquest ha caducat durant els tres mesos anteriors al moment de presentar la sol·licitud. A partir dels 3 mesos s'acceptarà si va acompanyat de la sol·licitud original de la seva renovació.
- Denúncia per pèrdua del document d'identitat, acompanyada amb sol·licitud de renovació o document de cita prèvia dels DNI espanyols -documentat-, juntament amb un document que acrediti la identitat (original)
- Document d'identitat de la resta de membres de la família majors de 14 anys. En el cas de passaport d'altres països s'ha de presentar l'original. (original)
(En el cas de persones menors de 14 anys; document d'identitat. Si no en tenen, aportar llibre de Família o certificat de naixement)
- Llibre de Família , certificat de naixement o document d'identitat dels fills menors. (original)
En cas de menors que residiran només amb un dels progenitors:
- Autorització de l'altre progenitor per poder realitzar el canvi de domicili del PMH del menor en el seu domicili, (model disponible a l'apartat d'impresos) (original)
- Resolució judicial de la custòdia del/ de la menor i/o, (original)
- Declaració responsable per l'alta o canvi de domicili de menors (model disponible a l'apartat d'impresos) (original)
Acreditació del domicili de residència
- Escriptura de propietat de la finca o contracte de compravenda, on la persona sol·licitant consti com a nova propietària, o bé (original)
- Contracte de lloguer vigent on la persona sol·licitant consti com a arrendatària (original)
- Rebut de l'últim lloguer pagat, per acreditar la vigència del contracte de lloguer, en el cas dels contractes de lloguer superiors a un any (original)
- Autorització de residència signada per la persona propietària o titular del contracte de lloguer de l'habitatge acompanyada de còpia del document d'identitat de la persona que autoritza (original)
- Autorització per escrit de la persona major d'edat empadronada al domicili que disposi d'algun títol acreditatiu d'accés a l'habitatge (propietat, lloguer, ...) a nom seu, si al domicili consten altres residents empadronats (original)
- Certificat de la Direcció del centre residencial, en el cas d'empadronament en residència tercera edat, residència per a persones amb diversitats funcionals, pensions, hotels, o similar, i autorització de la persona o tutor/a legal quan correspongui (original)
- Autorització de la persona o tutor legal en casos d'empadronament en residències o d'altres establiments. (original)
Quan no es pugui acreditar la titularitat d'un domicili per manca d'escriptura, contracte de lloguer, o autorització de la persona titular, es realitzarà una inspecció al domicili abans de poder fer l'Alta al padró.
Per a realitzar l'empadronament a persones sense sostre, caldrà realitzar instància explicant les circumstàncies.
Els Serveis Socials es posaran en contacte amb la persona interessada per fer les comprovacions pertinents, el seguiment del cas i realitzaran un informe que s'adreçarà al PMH per poder realitzar l'empadronament a l'adreça destinada a tal efecte.
L'Ajuntament de Terrassa consultarà a les seves Bases de Dades la informació necessària per resoldre la sol·licitud.
En el cas de no aportar l'autorització de l'altre progenitor caldrà:
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
50 dies hàbils
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Positiu
Impresos
- Model general d'instància, per a la tramitació presencial
- Imprès d'alta o modificació al Padró d'Habitants - Full Padronal, en cas de tramitació presencial
- Declaració responsable de progenitor per a la inscripció o canvi de domicili de menors no emancipats, sense autorització judicial i sense resolució judicial de guàrdia i custòdia(MOD.03A)
- Declaració responsable de progenitor per l'inscripció/canvi de domicili de menors no emancipats, sense autorització judicial i amb resolució judicial de guàrdia i custòdia en exclusiva(MOD.03B)
- Autorització empadronament, en cas de menors
- Autorització de residència signada per la persona propietària o titular del contracte de lloguer de l'habitatge
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona en els procediments del Padró Municipal d'Habitants
Servei responsable
Població
Ca de la Unió, 36 1 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
padro.habitants@terrassa.cat
Observacions
L'Ajuntament de Terrassa està adherit a un conveni marc del Consorci AOC (Administració Oberta de Catalunya) per comunicar el nou domicili de les persones residents a la ciutat, sempre que les persones interessades hagin donat el seu consentiment.
En el moment que una persona tramita l'alta o el canvi de domicili al Padró Municipal d'Habitants de Terrassa, pot donar el seu consentiment per a comunicar a altres administracions el seu nou domicili. Heu de marcar l'opció a l'imprès del tràmit de Padró d'Habitants, o al formulari electrònic si la tramitació la feu per internet. D'aquesta manera, us podeu estalviar la tramitació davant l'administració corresponent.
Podeu comunicar el nou domicili a les següents administracions:
Informació actualitzada el dia 8-4-2024