Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem processant les dades del vostre tràmit.

Si us plau, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina

Enviant dades del tràmit

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit

Estem signant i registrant el vostre tràmit. Depenent dels documents aportats i el seu tamany aquest procés pot trigar una estona, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina.

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge

Zona de càrrega i descàrrega per obres


Sol·licitud d'autorització per a l'establiment d'una reserva temporal d'estacionament de vehicles amb la finalitat de facilitar les maniobres de càrrega i descàrrega de materials d'obra i similars. Es tracta d'autoritzar a particulars i empreses constructores l'ús privatiu d'un tram de calçada, sempre i quan les obres que es realitzin hagin obtingut la preceptiva llicència municipal.

Previ informe favorable del Servei de Mobilitat, els Serveis d'Urbanime autoritzen l'establiment de zona de càrrega i descàrrega en un tram de carrer, per un temps (mesos) i una llargada (metres lineals) determinats, seguint criteris tècnics. La durada mínima de la zona de càrrega i descàrrega és de tres mesos.

Pròrroga
Totes les autoritzacions de zona de càrrega i descàrrega es prorroguen automàticament fins que el/la titular de l'autorització comunica formalment la renúncia a l'ús de la reserva d'estacionament. Tanmateix, el/la titular de l'autorització pot sol·licitar formalment pròrroga amb un mínim de 15 dies d'antelació al venciment de la reserva d'estacionament.

Les pròrrogues s'atorguen per períodes de tres mesos o pel període addicional sol·licitat, sempre i quan el seu termini no depassi al del venciment d'execució de l'obra, establert a la llicència d'obres corresponent.

Renúncia
El/La titular de l'autorització ha de comunicar formalment a l'Ajuntament la seva renúncia a fer ús de la reserva d'estacionament, havent procedit a la retirada de les plaques de senyalització que la delimitaven, i havent reposat correctament la vorera.

Els motius de la renúncia poden ser diversos: per finalització o aturada de les obres, per innecessarietat de la reserva, per venciment del període autoritzat, etc.

Més informació


Com es pot tramitar

Qui el pot demanar?

Sol·licitud
Promotors d'obres (particulars i empreses constructores) que executin obres i que hagin obtingut la preceptiva llicència municipal.

Pròrroga i renúncia
El/La titular de l'autorització de zona de reserva d'estacionament per a la càrrega i descàrrega per obres.

Documentació que cal presentar

En el cas d'actuar com a representant de persona jurídica:

En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.

Preu

Taxa 2024: 330,17 per cada 10 ml o fracció de calçada afectada, i per un període de 3 mesos o fracció (art. 7.3 de l'Ordenança Fiscal 3.7)

El pagament de la taxa s'efectua un cop resolta l'autorització/pròrroga, via liquidació municipal.

En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.

Compromís en el termini de resolució

1 mes

El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.

Termini legal de resolució i silenci administratiu

3 mesos.

Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiiu

Impresos

Servei responsable

Serveis d'Urbanisme
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
urbanisme.oficinaadministrativa@terrassa.cat

Observacions

  1. La reserva d'estacionament és pels dies laborables, de 8 a 18 hores.
  2. La senyalització de la zona va a càrrec del/de la sol·licitant, i s'ha d'ajustar a les instruccions dels serveis tècnics.
  3. Cal enganxar a les plaques complementàries metàl·liques (40x20 cm) les etiquetes que acrediten l'obtenció d'autorització i que es lliuren juntament amb la notificació de l'autorització o de la pròrroga.
  4. S'ha de comunicar al Servei de Mobilitat la data i hora de col·locació de la senyalització (e-mail: mobilitat@terrassa.cat - telèfon: 93 780 55 55).
  5. En cas que hi hagin vehicles particulars ocupant la zona, només podran ser retirats per la grua municipal transcorregudes 48 h des de la instal·lació dels senyals corresponents.
  6. En cas que la zona autoritzada afecti estacionament/s en zona blava, el/la sol·licitant ha de repintar les línies delimitadores amb pintura negra.
  7. En cap cas la zona de càrrega i descàrrega pot estar ocupada per materials de construcció, ni ésser utilitzada per l'estacionament de vehicles del personal de l'obra.
  8. El període d'autorització no superarà mai el venciment d'execució de les obres.
  9. Finalitzades les obres o el període d'autorització, el/la sol·licitant ha de retirar la senyalització i reposar correctament la vorera, i acreditar-ho mitjançant fotografies adjuntes a la renúncia.

Informació actualitzada el dia 24-4-2024

La meva carpeta ciutadana