Zona de càrrega i descàrrega per obres
Sol·licitud d'autorització per a l'establiment d'una reserva temporal d'estacionament de vehicles amb la finalitat de facilitar les maniobres de càrrega i descàrrega de materials d'obra i similars. Es tracta d'autoritzar a particulars i empreses constructores l'ús privatiu d'un tram de calçada, sempre i quan les obres que es realitzin hagin obtingut la preceptiva llicència municipal.
Previ informe favorable del Servei de Mobilitat, els Serveis d'Urbanime autoritzen l'establiment de zona de càrrega i descàrrega en un tram de carrer, per un temps (mesos) i una llargada (metres lineals) determinats, seguint criteris tècnics. La durada mínima de la zona de càrrega i descàrrega és de tres mesos.
Pròrroga
Totes les autoritzacions de zona de càrrega i descàrrega es prorroguen automàticament fins que el/la titular de l'autorització comunica formalment la renúncia a l'ús de la reserva d'estacionament. Tanmateix, el/la titular de l'autorització pot sol·licitar formalment pròrroga amb un mínim de 15 dies d'antelació al venciment de la reserva d'estacionament.
Les pròrrogues s'atorguen per períodes de tres mesos o pel període addicional sol·licitat, sempre i quan el seu termini no depassi al del venciment d'execució de l'obra, establert a la llicència d'obres corresponent.
Renúncia
El/La titular de l'autorització ha de comunicar formalment a l'Ajuntament la seva renúncia a fer ús de la reserva d'estacionament, havent procedit a la retirada de les plaques de senyalització que la delimitaven, i havent reposat correctament la vorera.
Els motius de la renúncia poden ser diversos: per finalització o aturada de les obres, per innecessarietat de la reserva, per venciment del període autoritzat, etc.
Més informació
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de les àrees de Territori i Transició Ecològica - Ca del Pantà, 20 ( 08221 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Sol·licitud
Promotors d'obres (particulars i empreses constructores) que executin obres i que hagin obtingut la preceptiva llicència municipal.
Pròrroga i renúncia
El/La titular de l'autorització de zona de reserva d'estacionament per a la càrrega i descàrrega per obres.
Documentació que cal presentar
- Plànol d'emplaçament (Escala 500 o 1.000) (a adjuntar a les noves sol·licituds) (còpia)
- Fotografia / es de la vorera (a adjuntar a les renúncies) (còpia)
En el cas d'actuar com a representant de persona jurídica:
- Targeta d'identificació fiscal (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Taxa 2024: 330,17 per cada 10 ml o fracció de calçada afectada, i per un període de 3 mesos o fracció (art. 7.3 de l'Ordenança Fiscal 3.7)
El pagament de la taxa s'efectua un cop resolta l'autorització/pròrroga, via liquidació municipal.
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
1 mes
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiiu
Impresos
- Sol·licitud d'autorització de càrrega i descàrrega per obres (presencial)
- Sol·licitud de pròrroga de l'autorització de càrrega i descàrrega per obres (presencial)
- Renúncia a l'ús de zona de càrrega i descàrrega per obres (presencial)
Servei responsable
Serveis d'Urbanisme
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
urbanisme.oficinaadministrativa@terrassa.cat
Observacions
Informació actualitzada el dia 24-4-2024