Enviant dades d'identificació

Identificació en procés...

Espereu un moment: s'estan fent les comprovacions pertinents.

Si teniu problemes amb la identificació, consulteu les planes d'ajuda.


Tancar missatge

Enviant dades del tràmit

S'estan enviant les dades...

Estem processant les dades del vostre tràmit.

Si us plau, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina

Enviant dades del tràmit

Estem signant el comprovant i registrant el vostre tràmit

Estem signant i registrant el vostre tràmit. Depenent dels documents aportats i el seu tamany aquest procés pot trigar una estona, no tanqueu ni actualitzeu la pàgina.

Preparant la signatura

Generant document...

S'està generant el document que s'haurà de signar.

Validant la signatura i enviant dades

Validant signatura...

Estem validant la signatura del document i registrant el vostre tràmit.
 
Aquesta operació pot trigar uns segons...

Procés de signatura en marxa.

Carregant applet per signatura digital...

Procés de signatura en marxa.

Signant el document...

Errors detectats a les dades

Falta la següent informació obligatòria per omplir al formulari:

Fins que no arregleu aquests errors no podreu continuar al següent pas.

Tancar missatge

Sol·licitud d'informe d'adequació de l'habitatge - INF H


Aquest informe valora si un habitatge és apte perquè una persona estrangera pugui viure amb els seus familiars directes extracomunitaris, així com, per regularitzar als menors no nascuts a Espanya que ja convisquin a Catalunya amb els seus progenitors o representants legals.

Aquest informe es preceptiu i el seu contingut està regulat a l'article 67.2 del Reglament d'estrangeria. Té una vigència màxima de 6 mesos des de la data de la resolució de l'òrgan competent en matèria de migracions i refugi.


Per a quins familiars es pot sol·licitar l'informe (art 66 del Reglament d'estrangeria)
  • a) El seu cònjuge major de divuit anys, sempre que no estigui separat/da de fet o de dret, parella de fet inscrita en un registre públic o parella estable degudament provada no registrada.
  • b) Els fills o filles propis de la person sol·licitant o del cònjuge o parella.
      b1) menors de divuit anys o majors que tinguin una discapacitat que requereixi de suport o no siguin objectivament capaços de proveir les necessitats pròpies a causa del seu estat de salut.
      b2) major d'edat que hagi d'exercir la condició de cuidador/a de la persona reagrupant i aquest/a tingui reconegut algun dels graus de dependència que preveu l'article 26 de la Llei 39/2006. En aquest cas, només es podrà reagrupar un fill o filla.
  • c) Els seus ascendents en primer grau, o els del seu cònjuge o parella registrada o estable, quan estiguin a càrrec seu, siguin majors de seixanta-cinc anys i hi hagi raons que justifiquin la necessitat d'autoritzar la seva residència a Espanya.
  • d) Les persones representades legalment per la persona reagrupant.

    Com es pot tramitar

    Qui el pot demanar?

    Persones extracomunitàries amb autorització de residència empadronades al municipi que vulguin reagrupar als seus familiars.

    Preu

    Pagament d'una taxa de 38,60 euros a la Generalitat de Catalunya. En el següent enllaç es pot fer efectiu el pagament

    Documentació que cal presentar

    • Sol·licitud específica signada per la persona sol·licitant. (original)
    • Passaport , pàgina on hi apareix la fotografia de la persona titular, les dades personals i la caducitat del document (o la seva pròrroga). (còpia)
    • Certificació consular de renovació del passaport , en cas de tenir el passaport caducat o a punt de caducar per tal d'acreditar que la renovació està en curs. (original)
    • Cèdula d'inscripció d'estranger o la sol·licitud de la seva tramitació, en el cas de no disposar de passaport (còpia)
    • Targeta d'Identificació d'Estranger (TIE) de la persona sol·licitant, en vigor. (còpia)
    • Justificant de pagament de la taxa de l'informe d'estrangeria a la Generalitat de Catalunya (original)
    • Declaració sobre les persones ocupants i les condicions de l'habitatge. (còpia)

    Títol que habilita l'ocupació de l'habitatge. El títol que habilita per a l'ocupació de l'habitatge s'ha de referir a la persona sol·licitant (reagrupant) o bé al cònjuge o parella de fet, fills i filles, pares i mares i sogres. Poden ser algun dels següents:

    • Escriptura de propietat de la finca degudament registrada o en tràmits d'inscripció en el Registre de la Propietat. (còpia)
    • Contracte de lloguer de l'habitatge vigent (còpia)
    • Document privat de cesssió d'ús de l'habitatge signat per la persona propietària (còpia)

    Situacions de tinença de l'habitatge diferents del lloguer i la propietat, emparades en relacions contractuals o en la titularitat de drets reals que permetin l'ús de l'habitatge. S'ha d'aportar el document que fonamenta el dret d'ús.

    • Altre tipus de títol d'habitatge diferent del lloguer i la propietat (còpia)

    Documentació substitutiva del títol que acredita la tinença de l'habitatge en els casos següents:

  • Dones víctimes de violència de gènere que viuen en recursos específics
  • Persones acollides en un recurs residencial per a persones vulnerables
  • En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.

    Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.

    Compromís en el termini de resolució

    El temps per elaborar l'informe per part de l'òrgan competent en matèria de migracions i refugi ha de ser el més breu possible, dins del termini normativament previst..

    Termini legal de resolució i silenci administratiu

    1 mes.

    Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
    Tant la proposta d'informe de l'ajuntament com l'informe definitiu s'hauran d'emetre en el termini d'un mes i tindrà una vigència de sis mesos, d'acord amb l'establert en el Reglament d'estrangeria.

    Impresos

    Servei responsable

    Direcció General de Migracions, Refugi i Antiracisme
    Ca Foc, 57 A (08038 Barcelona)
    Telèfon: 938 574 000

    Observacions

    * Consultar com fer el pagament de l'informe INF- H. Oficina virtual de tràmits de la Generalitat de Catalunya

  • Consultar els canals per rebre l'informe - Com i quan es notifica la resolució?
  • L'informe caduca als 6 mesos des de la data d'emissió.
  • Més informació Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya .


    Per rebre informació i assessorament sobre temes d'estrangeria es poden adreçar a:
    CITE - CCOO
    correu electrònic: cite@ccoo.cat
    Telèfon: 93 780 75 62

    AMIC - UGT
    correu electrònic: amic@associacioamic.cat
    Telèfon: 93 780 93 66

    Informació actualitzada el dia 16-6-2025

    La meva carpeta ciutadana