Autorització permanent per accedir amb vehicle a zones de circulació restringida
Autorització permanent
Per a l'accés amb vehicle a les zones de la ciutat on el trànsit es troba total o parcialment restringit, és necessària l'obtenció d'una autorització municipal
Aquestes zones són:
- Àrea de vianants de la Plaça Vella (abans Illa de vianants),
- Antic Poble de Sant Pere,
- Rambla d'Ègara,
- Carrers adjacents de la Rambla d'Ègara,,
- Plaça del Progrés,
- Carrer de Columel·la,
- Carrer del Castell,
- Plaça de la Quadra,
- Carrer de Miquel Casas,
- Carrer de Sant Marian,
- Carrer del Mas de Canet (Les Martines i Les Carbonelles),
- Carrer de Sant Cristòfol
En funció de la zona, la persona sol·licitant rebrà un distintiu de color per a la identificació del vehicle autoritzat.
En el cas de zones on l'accés estigui condicionat per pilones mòbils, a més de l'autorització, s'haurà d'obtenir un comandament a distància previ pagament de la taxa corresponent.
A les zones restringides on el control d'accés es fa mitjançant càmeres, l'autorització per accedir-hi pot ser sol·licitada fins passades 48 hores com a màxim, sempre que es tracti d'una situació imprevista.
Important: Aquest tràmit no suposa l'autorització d'accés a la Zona de Baixes Emissions (ZBE), el qual encara no està disponible. L'autorització d'accés a la ZBE es posarà en funcionament un cop entri en vigor l'Ordenança per la qual es fixen els criteris d'accés, circulació i estacionament de vehicles a la Zona de Baixes Emissions de Terrassa.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Com demanar un nou comandament a distancia que ha deixat de funcionar
La petició es pot fer, per internet, mitjançant el tràmit de Presentació d'instàncies i documentació al Registre General de l'Ajuntament , a través de la Seu Electrònica, o bé, presencialment, a qualsevol de les oficines d'atenció ciutadana.
Si no han passat dos anys, el servei de Via Pública truca per telèfon o envia un correu electrònic a la persona interessada comunicant-li que pot passar per les seves oficines a recollir un comandament nou sense cost.
Si, per contra, han passat més dos anys, des del servei de Via Pública s'envia un correu electrònic a la persona interessada amb un enllaç al tràmit de Pagament de la taxa per l'accés amb comandament per a vehicles a zones de circulació restringida, i s'informa que un cop efectuat el pagament pot passar per les seves oficines a recollir un comandament nou.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció a l'Empresa (OAE) - Ca dels Telers, 5 1 -2 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Per a més informació, consultar l'apartat Qui pot accedir-hi, de cada zona
Documentació que cal presentar
En el cas de llogaters/res de plaça de garatge, que no resideixin a la zona de circulació restringida:
- Contracte de lloguer , o (original)
- Autorització del/de la propietàri/a del garatge , en el cas que la persona sol·licitant en sigui la usuària (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Taxa per a l'adquisició del comandament per l'any 2024: 50,05 euros
El pagament d'aquesta taxa només serà necessari per a l'obtenció del comandament a les zones que tinguin pilones automàtiques ( consulteu Relació de zones de circulació restringida)
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
3 dies
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Mobilitat
Av de les Glòries Catalanes, 3 (08223 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
mobilitat@terrassa.cat
Observacions
Una vegada obtinguda l'autorització per part del servei de Via Pública, s'haurà de fer el pagament de la corresponent taxa. Un cop fet el pagament, la recollida del comandament i de la targeta d'identificació es farà a les oficines del servei de Via Pública
NO es podrà fer el pagament de la taxa sense la prèvia autorització d'accés a zones de circulació restringida per part del servei responsable.
Informació actualitzada el dia 23-1-2024