Sol·licitud per a participar en el Programa d'horts urbans de Terrassa
El Programa d'horts urbans té com a finalitat impulsar i facilitar la creació d'una xarxa ciutadana d'espais verds productius, socialment i agronòmicament sostenibles, mitjançant el desenvolupament d'experiències pràctiques d'horts urbans dins la ciutat de Terrassa
Els horts urbans són espais d'ús hortícola per a l'autoconsum ubicats al sistema urbà. Els espais destinats a hort urbà poden ser:
- de propietat privada: solars, espais lliures, centres educatius, balcons, terrats, jardins i teulades o bé
- de propietat pública: solars, espais lliures o centres educatius,
i poden ser gestionats per entitats de caire social i/o ambiental sense ànim de lucre o per particulars.
L'entitat presenta el seu projecte que haurà de complir els objectius del Programa d'horts urbans de Terrassa i sol·licitar la cessió d'un espai públic per a desenvolupar-ho.
En el cas que l'entitat tingui prèviament un contracte o acord de cessió gratuïta d'un solar amb un propietari privat, podrà sol·licitar la formalització d'un conveni de col·laboració entre l'Ajuntament, el propietari privat i l'entitat.
En el cas del propietari privat sol·licitarà la formalització d'un conveni de col·laboració amb l'Ajuntament si prèviament ha establert un contracte de cessió gratuïta en custòdia amb una entitat. Les persones propietàries que optin per aquesta fòrmula de gestió, podran sol·licitar a l'Ajuntament de Terrassa, prèvia convocatòria pública, un ajut econòmic, en funció del % de superfície cedida, del Valor de l'Impost de Béns Immobles.
La funció primordial d'aquests espais és la producció hortícola associada a l'autoconsum de productes de temporada, i el foment d'aquest tipus d'activitat facilita l'ús social de l'espai urbà i l'enriqueix amb biodiversitat. Així mateix suposa una manera de millorar la seva qualitat ambiental i fer-la més saludable, alhora que es creen espais de socialització, d'auto-ocupació i de lleure per a la ciutadania.
Més informació
- » Esquema-Resum del programa d'horts urbans de Terrassa
- » Presentació del programa d'Horts Urbans de Terrassa
- » Programa d'horts urbans de Terrassa
»
Més Informació sobre horts urbans
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de les àrees de Territori i Transició Ecològica - Ca del Pantà, 20 ( 08221 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Qualsevol entitat inscrita en el Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes (RMEAC) que acrediti el seu caire pedagògic, terapèutic o social, i entitats o col·lectius de caire ambiental, així com persones particulars propietàries de solars en sòl urbà que els hagin cedit, mitjançant acord de custòdia, a una entitat.
Documentació que cal presentar
Entitats
- Projecte d'implantació i desenvolupament de l'hort urbà en relació al Programa d'horts urbans de Terrassa, en tots els casos (original)
En cas de sol·licitar la formalització d'un conveni de col·laboració amb l'Ajuntament:
- Contracte o acord privat de cessió gratuïta en custòdia d'un terreny privat, per part de la persona propietària del solar a l'entitat sense ànim de lucre , per a realitzar una activitat hortícola, signat per les dues parts. (original)
Persones particulars que han establert un acord de custòdia amb una entitat
- Contracte o acord privat de cessió gratuïta en custòdia d'un terreny privat, per part de la persona propietària del solar a l'entitat sense ànim de lucre , per a realitzar una activitat hortícola, signat per les dues parts. (original)
Les persones propietàries que optin per aquesta fòrmula de gestió podran sol·licitar a l'Ajuntament de Terrassa, prèvia convocatòria pública, un ajut econòmic, en funció del % de superfície cedida, del valor de l'Impost de Béns Immobles mitjançant instància genèrica.
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
2 mesos
Tant per a l'aprovació del projecte presentat per l'entitat d'acord amb les Bases per a la cessió d'ús d'espais públics per a horts urbans a entitats sense ànim de lucre i cessió del solar públic mitjançant llicència d'ocupació temporal, com per a la formalització del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament, la persona propietària del solar i l'entitat sense ànim de lucre.
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
- Model general d'instància, per a la tramitació presencial
- Model de contracte de cessió gratuïta en custódia, d'ús per temps determinat, d'un solar per dedicar-lo a hort urbà
Servei responsable
Medi Ambient i Sostenibilitat
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
mediambient@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 9-11-2023