Instal·lació provisional de comptadors d'aigua per emergència social
L'Ajuntament de Terrassa i l'empresa gestora del servei de subministrament d'aigua, garantiran el dret daccés al subministrament bàsic d'aigua potable a les persones que estiguin en situació de risc d'exclusió residencial i compleixin les condicions requerides, per evitar la vulneració del dret humà a l'accés a l'aigua.
Podran sol·licitar la instal·lació d'un comptador d'aigua provisional d'emergència social aquelles persones o unitats de convivència en situació de risc d'exclusió residencial i que estiguin empadronades al domicili al qual s'ha de prestar el subministrament d'aigua.
La finca haurà de tenir l'ús d'habitatge i trobar-se en bon estat de seguretat i salubritat.
L'escomesa i la instal·lació interior d'aigua dels habitatges on es demana el subministrament també s'ha de trobar en bon estat. Això s'acreditarà a través de la declaració jurada responsable del sol·licitant inclosa a l'imprès de sol·licitud específic, sense perjudici que l'Ajuntament pugui demanar-li la presentació del corresponent butlletí emès per un/una professional acreditat sobre l'estat de la instal·lació interior d'aigua.
El cost del comptador, de la instal·lació i de subministrament d'aigua aniran a càrrec de la persona sol·licitant, sense perjudici dels ajuts socials als quals tingui dret per fer front a aquesta despesa. L'autorització i instal·lació del comptador provisional d'emergència social és excepcional i provisional, i tindrà vigència mentre la persona sol·licitant i les condicions de la finca, donin compliment al requisits establerts a la instrucció per a la instal·lació d'un comptador d'aigua provisional d'emergència social per a persones o unitats de convivència en situació de risc d'exclusió residencial..
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de les àrees de Territori i Transició Ecològica - Ca del Pantà, 20 ( 08221 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Podran disposar de comptador provisional d'emergència social les persones físiques o les unitats de convivència que compleixin els requisits següents:
a) Estar en situació de Risc d'Exclusió Residencial segons la definició establerta per la Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica.
b) Estar empadronades al domicili al qual s'ha de prestar el subministrament d'aigua.
Documentació que cal presentar
- Imprès de sol·licitud específic, en cas de tramitació presencial (original)
- Autorització de la persona titular, degudament firmada, juntament amb fotocòpia del DNI, Targeta de Residència o Passaport, en el cas d'actuar en representació d'una altra persona, si es el cas (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
3 mesos
El termini de resolució comença a comptar a partir de la data de presentació de la instància i sempre que s'hagi presentat tota la documentació requerida.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
- Sol·licitud per a la instal·lació d'un comptador d'aigua provisional, en cas de tramitació presencial
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona
Servei responsable
Medi Ambient i Sostenibilitat
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
mediambient@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 8-3-2024