Beneficis fiscals per a la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques
Sol·licitud de bonificació fiscal per a instal·lacions de plaques solars fotovoltaiques, regulada en les corresponents ordenances fiscals (OOFF).
D'acord el que determina l'Ordenança Fiscal 2024, la bonificació completa els recursos públics destinats a les instal·lacions fins al màxim del 25% dels costos bonificables.
Impostos bonificats
- La bonificació serà d'un màxim del 50% de la quota de l'Impost sobre Béns Immobles amb una vigència màxima de 5 anys en el cas d'instal·lacions per autoconsum col·lectiu.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Requisits comuns:
La suma total de les bonificacions atorgades en l'Impost sobre Béns Immobles (IBI), Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) i Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) per aquest concepte sobre la mateixa instal·lació de plaques solars fotovoltaiques, no podrà superar el 50% dels costos modificables d'acord amb la taula següent. En el supòsit que el PEM de la sol·licitud sigui superior als costos unitaris indicats s'aplicaran aquests màxim, i en el cas que sigui inferior s'aplicarà el PEM declarat:
Costos bonificables unitaris màxims:
Potència (kWp) | €/kWp |
Potència (kWp) |
€/kWp |
1.001 - 5.000 | 460 | 81 - 90 | 870 |
901 - 1.000 | 690 | 71 - 80 | 880 |
801 - 900 | 695 | 61 - 70 | 890 |
701 - 800 | 707 | 51 - 60 | 900 |
601 - 700 | 715 | 41 - 50 | 915 |
501 - 600 | 725 | 31 - 40 | 932 |
401 - 500 | 740 | 21 - 30 | 955 |
301 - 400 | 755 | 11 - 20 | 980 |
201 - 300 | 777 | 6 - 10 | 1.020 |
101 - 200 | 810 | 0 - 5 | 1.320 |
91 - 100 | 870 |
En el sector d'empreses i serveis, l'import de les bonificacions atorgades en l'Impost sobre Béns Immobles (IBI), Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) i Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE), no podrà superar el topall absolut de 5.000 euros.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Persona física o jurídica titular de la instal·lació que compleixin els requisits exigits per a la bonificació sol·licitada.
Documentació que cal presentar
- Memòria o projecte tècnic que coincideixi amb la realitat de la instal·lació (original)
Cal que aparegui explícitament:
-La potència nominal (Pn) i potència pic (Wp) de la instal·lació fotovoltaica.
- El pressupost de la instal·lació d'energia renovable, on es desglossi el Pressupost d'Execució Material (PEM) degudament acreditat.
- Fitxa de sol·licitud degudament emplenada (original)
Caldrà signar com a declaració responsable conforme totes les dades que es presenten són certes. Entre d'altres caldrà declarar:
- Quines subvencions s'han sol·licitat indicant l'import sol·licitat i si estan en tramitació, estan atorgades o estan denegades i el motiu.
- Que es disposa del (RITSIC) i/o (RAC), número de registre.
- Que s'ha tramitat l'oportuna comunicació o llicència d'obres al servei d'urbanisme responsable.
- Que s'ha presentat als Serveis d'Urbanisme la declaració responsable del tècnic.
- Acord de Repartiment d'Energia d'Autoconsum (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Segons regulació a l'ordenança fiscal corresponent
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
6 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 27-3-2024