Beneficis fiscals per a la instal·lació de sistemes de generació d'energies renovables
Sol·licitud de bonificació fiscal per a instal·lacions de plaques solars fotovoltaiques, regulada en les corresponents ordenances fiscals (OOFF).
Impostos bonificats:
Per tal de sol·licitar una bonificació la persona interessada ha de tramitar prèviament la llicència o comunicat d'obres, així com, complir els requisits següents:
La sol·licitud de bonificació es farà quan s'hagi tramitat la llicència o comunicat d'obres i s'haurà de relacionar amb el corresponent número d'expedient. Una vegada tancat l'expedient d'obres i verificat el correcte funcionament de la instal·lació, per part del servei municipal de Medi Ambient, es realitzarà l'informe corresponent que determinarà la validesa per a poder gaudir de les bonificacions.
Bonificació de l'Impost de Béns Immobles per a la instal·lació d'energies renovables (OF 2.1 art. 5è.punt 5)
Tindran dret a una bonificació de la quota, els béns immobles que disposin d'una insta·lació fotovoltaica sempre que no s'hagi realitzat en compliment del CTE o altres normatives.
Els percentatges de bonificació seran els següents:
- Habitatges unifamiliars o plurifamiliars: fins a un màxim del 50% de bonificació
durant 5 anys.
- Immobles amb activitat econòmica: fins a un màxim del 50% de bonificació durant 5
anys.
Bonificació en l'impost sobre construccions, instal·lacions o obres (OF 2.5 art. 2n punt 3)
Tindran dret a una bonificació de la quota, els béns immobles que disposin d'una instal·lació fotovoltaica sempre que no s'hagi realitzat en compliment del CTE o altres normatives.
Es gaudirà d'una bonificació de, com a màxim, el 50% de l'impost..
Bonificació en l'Impost sobre Activitats Econòmiques
(OF 2.2 art. 5è. punt 5)
Tindran dret a una bonificació de la quota, els béns immobles que disposin d'una instal·lació fotovoltaica sempre que no s'hagi realitzat en compliment del CTE o altres normatives.
Els percentatges de bonificació seran els següents:
- Immobles amb activitat econòmica: fins a un màxim del 25% de bonificació durant 3 anys.
La suma total de les bonificacions atorgades en l'Impost sobre Béns Immobles (IBI), Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) i Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) per aquest concepte sobre la mateixa instal·lació de plaques solars fotovoltaiques, no podrà superar el 50% respecte el pressupost d'execució material (PEM) d'aquesta instal·lació, degudament acreditat.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Persona física o jurídica titular de la instal·lació que compleixin els requisits exigits per a la bonificació sol·licitada.
Documentació que cal presentar
- Memòria o projecte tècnic que coincideixi amb la realitat de la instal·lació (original)
- Pressupost d'Execució Material (PEM) correctament desglossat (original)
- Fitxa de sol·licitud degudament emplenada (imprès disponible a l'apartat d'impresos) (original)
- Fotografia /es de la instal·lació fotovoltaica. Les imatges s'han de presentar en un únic fitxer (1) (original)
Serà necessari entregar fotografies de les plaques solars ja instal·lades i de qualsevol element de la instal·lació que es trobi en un punt de difícil accés. Si no es sap fotografiar l'inversor, el comptador elèctric i la resta d'elements ho revisarà presencialment un/a inspector/a de l'Ajuntament
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Segons regulació a l'ordenança fiscal corresponent
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit o Bizum.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
Servei responsable
Gestió Tributària i Recaptació
Pl Didó, 5 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
recaptacio@terrassa.cat
Observacions
Per a l'atorgament de la bonificació caldrà informe favorable del servei de Medi Ambient de l'Ajuntament, el qual es pronunciarà sobre la validesa i efectivitat de la instal·lació realitzada. Aquest informe el demanarà directament el servei responsable de la tramitació al servei de Medi Ambient.
Informació actualitzada el dia 18-5-2022