Baixa al Padró Municipal d'Habitants
És molt important que abans de fer qualsevol acció llegiu detingudament tota la informació de com tramitar i quina documentació cal presentar.
La baixa en el Padró Municipal d'Habitants pot fer-se per diversos motius:
a) Per emigració a un altre municipi
La baixa en el Padró Municipal d'Habitants per emigració a un altre municipi es realitza a partir de les comunicacions que fa l'Institut Nacional d'Estadística (INE) a l'Ajuntament de Terrassa, per tant no requereix de la sol·licitud de la persona interessada i aquest tipus de moviment padronal el porta a terme la Unitat del Padró Municipal d'Habitants.
Tot i així, si alguna persona necessita que consti de forma ràpida la seva baixa per emigració en el Padró d'Habitants de Terrassa, pot demanar-la amb la presentació del volant d'alta al padró del municipi de destí.
b) Per emigració a un altre país
- Persones estrangeres que marxen fora del territori espanyol
En aquest cas les persones titulars interessades poden comunicar la baixa al Padró d'Habitants signant la compareixença a les oficines d'atenció ciutadana. En el supòsit que ja estiguin residint a l'estranger, poden enviar una sol·licitud signada de baixa per emigració, informant del país de destí, i adjuntant copia del seu document d'identificació, per carta o correu electrònic a la bústia del Padró d'Habitants padro.habitants@terrassa.cat
- Persones amb nacionalitat espanyola que se'n van a viure a l'estranger
En aquest cas les persones interessades s'han de donar d'alta al Consolat d'Espanya del país de destí el qual comunicarà la baixa a l'Ajuntament a través de l'INE. Quan la persona interessada torni a residir a Terrassa s'haurà de tornar a empadronar.
c) Per defunció
La baixa en el Padró Municipal d'Habitants per defunció es realitza a partir de les comunicacions que fa mensualment el Registre Civil i l'Institut Nacional d'Estadística (INE) a l'Ajuntament de Terrassa, per tant no requereix de la sol·licitud de la persona interessada i aquest tipus de moviment padronal el porta a terme la Unitat del Padró Municipal d'Habitants.
Per efectuar la baixa per defunció, el/la familiar interessat/ada podrà demanar la baixa presentant el certificat de defunció.
d) Baixa d'Ofici, per inscripció indeguda
L'Ajuntament de Terrassa pot efectuar baixes padronals d'ofici, per inscripció indeguda, a aquells habitants que figurin empadronats al municipi i dels quals es tingui constància que no hi resideixen.
S'iniciarà un expedient de baixa d'ofici en el cas d'empadronament de tercers sense relació, i desconeixement de la seva nova residència. L'origen podrà ser una reclamació a instància de part, o una inspecció d'ofici del Servei de Població.
En el cas de residents coneguts, cal que facin el canvi de domicili a l'adreça on resideixen actualment o alta a l'adreça del municipi que correspongui.
Abans d'iniciar la tramitació telemàtica, opció OMPLIU EL FORMULARI (Id obligatòria), cal prèviament, consultar tots els apartats d'informació d'aquesta fitxa pel que fa a documentació obligatòria que cal aportar, així com, els impresos i altra informació.
És obligatori aportar els documents requerits a la tramitació adjuntant-los al formulari telemàtic a l'apartat d'afegir documents (consulteu el documents a l'apartat de Documentació que cal presentar disponible més avall). Si no s'adjunta la documentació obligatòria, NO es podrà fer efectiva la Baixa.
Opcions per a la presentació de la sol·licitud
En cas de no disposar-ne, de certificat electrònic personal, es pot obtenir identificació i signatura a través de l'idCAT mòbil . Aquest sistema permet donar-se d'alta de forma immediata.
Per a cada membre familiar major d'edat és necessari emplenar un formulari que haurà de signar digitalment cada sol·licitant. En els cas de menors, les seves dades s'inclouran en el formulari d'un dels seus pares o tutor legal.
En el cas d'actuar en representació d'una altra persona, s'ha de presentar autorització (original) de la persona titular, degudament firmada, juntament amb fotocòpia del DNI, Tarjeta de Residència o Passaport; aixi com, documentació identificativa original de la persona autoritzada.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
- Les persones que han marxat a viure fora de Terrassa.
- Els/les familiars de persones difuntes.
- Les persones estrangeres que marxen fora del territori espanyol.
- Les persones amb nacionalitat espanyola que han marxat a viure fora del territori espanyol i s'han inscrit al Consolat espanyol a un altre país
Documentació que cal presentar
RECORDEU: Si no s'adjunta la documentació obligatòria en cada cas, NO es podrà realitzar la Baixa.
- Volant del Padró Municipal d'Habitants d'alta en un altre municipi d'Espanya, amb data d'alta posterior al darrer moviment registrat al PMH de Terrassa. (original)
- Certificat del Consolat d'Espanya del país de destí per a persones amb nacionalitat espanyola que han anat a viure a l'estranger (original)
- Sol·licitud signada per la pròpia persona que s'ha de donar de Baixa per Emigració, en el cas de persones estrangeres que han marxat a un altre país (original)
- Document d'identitat de la persona que s'ha de donar de Baixa per Emigració, en el cas de persones estrangeres que han marxat a un altre país (original)
- Certificat de defunció del Registre Civil, o (original)
- Llibre de Família on consti la inscripció de la defunció (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gestió gratuïta
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Compromís en el termini de resolució
55 dies
hàbils (baixes per emigració i baixes per defunció)
En el cas de les Baixes d'Ofici s'iniciarà la tramitació abans de 3 mesos des de la data de la sol·licitud.
El temps de resolució de les Baixes d'Ofici, dependrà de la resolució de tots els tràmits administratius implicats, i de la resolució favorable del Consell d'Empadronament.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Positiu
El temps de resolució de les Baixes d'Ofici, dependrà de la resolució de tots els tràmits administratius implicats, i de la resolució favorable del Consell d'Empadronament.
Impresos
- Model general d'instància, per a la tramitació presencial
- Sol·licitud de baixa de persones estrangeres amb destinació fora d'Espanya
- Autorització per tramitar en nom d'una altra persona en els procediments del Padró Municipal d'Habitants
Servei responsable
Població
Ca de la Unió, 36 1 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
padro.habitants@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 8-4-2024