Renovació padronal de persones estrangeres no comunitàries
Renovació de la inscripció al Padró Municipal d'Habitants que han de fer les persones que no siguin membres de països de la Unió Europea, ni membres d'altres Estats part en l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, i que no disposin d'un permís de residència de llarga durada.
La renovació és periòdica, cada dos anys comptats des de l'última inscripció al Padró o des de l'última renovació. El tràmit es realitza amb la ratificació de les dades padronals i manifestació expressa de la persona mitjançant la seva compareixença a les oficines municipals d'atenció ciutadana.
Per a la renovació per representació de persones majors d'edat es requerirà un poder notarial de representació específic pel tràmit en concret, expedit per un notari de l'Estat espanyol.
La renovació dels menors d'edat l'han de fer els seus progenitors o tutors legals, que figurin empadronats amb la persona menor.
Quan la renovació la sol·liciti una persona interna d'un centre penitenciari caldrà aportar un informe del propi centre que acrediti l'internament.
La no renovació comportarà la baixa de la inscripció al Padró d'Habitants per caducitat.
L'Ajuntament de Terrassa enviarà una carta a les persones que han de renovar la seva inscripció padronal, on es farà constar la data límit de renovació i les oficines municipals on podrà fer el tràmit.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Les persones que durant el període de renovació adquireixin la residència permanent de llarga durada no hauran de realitzar la renovació.
Les persones que adquireixin la nacionalitat espanyola o passin a ser comunitàries, no hauran de renovar l'empadronament però hauran de comunicar aquest canvi de dades a l'Ajuntament i, modificar les dades de la inscripció al Padró.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de Plaça Didó - OAC - Pl Didó, 5 ( 08221 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 2 - OAC - Av de Barcelona, 180 ( 08222 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 3 - OAC - Pl de Can Palet, 1 ( 08223 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 4 - OAC - Av d' Àngel Sallent, 55 ( 08224 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 5 - OAC - Pl de la Cultura, 5 ( 08225 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 6 - OAC - Rm de Francesc Macià, 189 ( 08226 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte 7 - OAC - Ca d' Amèrica, 33 ( 08228 Terrassa)
- Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Àrea de Drets Socials - Cr de Montcada, 596 ( 08223 Terrassa)
Qui el pot demanar?
Les persones estrangeres no comunitàries sense autorització de residència permanent que estiguin inscrites en el Padró Municipal d'Habitants han de fer la renovació padronal cada 2 anys.
Preu
Gestió gratuïta
Documentació que cal presentar
- Targeta d'identitat d'estranger o passaport de la persona major d'edat (original)
- Poders notarials en el cas de representació de persones majors d'edat. (original)
Per a la renovació de menors:
- Targeta d'identitat d'estranger o passaport de la persona menor (original)
- Resolució judicial de la custòdia del/ de la menor (original)
- Llibre de Família , o certificat de naixement, o passaport familiar (original)
Si la renovació padronal del menor la fa la persona reagrupant, només cal presentar la Targeta d'Identitat d'Estranger (TIE) del menor. Si la renovació la fa l'altre progenitor ha de presentar el llibre de família per acreditar el parentiu.
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
Immediat en l'atenció presencial.
Servei responsable
Població
Ca de la Unió, 36 1 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 397 000
padro.habitants@terrassa.cat
Informació actualitzada el dia 15-5-2025