Sol·licitud de devolució de fiança
A l'acabament de les obres objecte d'algun expedient urbanístic, que es tramiten al Servei d'Urbanisme de l'Ajuntament de Terrassa, i acomplerts els termes objecte de la fiança dipositada, es pot sol·licitar la seva devolució.
Els serveis tècnics municipals examinaran la documentació aportada acreditativa de l'acompliment de les garanties i/o realitzarà l'oportuna inspecció per a les comprovacions pertinents.
Com es pot tramitar
- Oficina d'Atenció Ciutadana de les àrees de Territori i Transició Ecològica - Ca del Pantà, 20 ( 08221 Terrassa)
Qui el pot demanar?
La persona que va dipositar la fiança, és a dir, aquella de la qual consten les seves dades fiscals al full d'autoliquidació / carta de pagament emesa.
Documentació que cal presentar
-
Documentació acreditativa i/o fotografies en les quals es constati la correcta reposició dels elements afiançats (vorera, calçada, enjardinament de pati protegit, retirada de provisionals d'obra ...) un cop acabades les obres.
(original)
-
Factura original o certificat d'abocador autoritzat, on es justifiqui el volum i/o tonatge de l'abocament controlat efectuat; indicant la procedència i el tipus de material abocat (runes, terres), i l'expedient de referència (per al retorn de fiances d'abocament de runes i/o terres)
(original)
-
Full de transferència bancària per al retorn de les fiances dipositades en metàl·lic. Aquest full ha d'estar diligenciat per l'entitat bancària de la persona sol·licitant si aquesta actua en representació d'una persona jurídica (empresa, entitat, etc).
(original)
En el cas d'actuar com a representant de persona jurídica:
- Targeta d'identificació fiscal (original)
En el cas d'actuar en representació legal de la persona sol·licitant, s'ha de presentar la documentació acreditativa.
Per realitzar qualsevol gestió en l'atenció presencial és necessari presentar el document d'identitat.
Preu
Gratuït
En el supòsit que la gestió del tràmit impliqui un pagament, aquest pot fer-se un cop finalitzat el tràmit, a través de la pàgina de pagament en línia d'aquesta Seu electrònica amb targeta de crèdit/dèbit.
Termini legal de resolució i silenci administratiu
3 mesos.
Finalitzat el termini de resolució, l'efecte del silenci administratiu és el següent:
Negatiu
Impresos
- Model general d'instància, per a la tramitació presencial
- Sol·licitud de transferència bancària per pagaments
Servei responsable
Serveis d'Urbanisme
Ca del Pantà, 20 2 (08221 Terrassa)
Telèfon: 937 336 900
urbanisme.oficinaadministrativa@terrassa.cat
Observacions
Advertiment: en cas de no coincidència entre el/la promotor/a i el/la dipositant de la fiança, sempre es tenen en compte les dades fiscals que consten al document justificant de pagament.
Informació addicional
Les sol·licituds de retorn de fiança dipositades en metàl·lic per empreses, entitats, etc han d'anar acompanyades del full de transferència bancària diligenciat per l'entitat bancària corresponent (certificat de compte).
En la cancel·lació d'avals bancaris, cal que la persona que reculli el document físic acrediti la seva indentitat (DNI/NIE), i aporti l'escriptura de poders conforme pot recollir-lo (o autorització signada per la persona que ostenta el poder i còpia del document d'identificació de la persona autoritzant).
En els canvis de denominació jurídica del dipositant de la fiança cal aportar les escriptures dels canvis i els poders.
En les cessions de cobrament a terceres persones, cal aportar:Informació actualitzada el dia 3-2-2014